Gå til innhold

Ibm klikk

Anbefalte innlegg

Har selv ødelagt 3 wd hdder..en 4.3gb og 2 20gb, desuten en samsung 40.5gb (flere kompiser av meg har også oppleved bøgg med samsung disker...ikke kjøp!)

Det er IKKE bare IBM disker som har problemer.

Flere kompiser av meg har IBM disker og har ikke opplevd noen problemer.

* xp 2000 1666@1800

* Abit KG-Raid

* Kingston 512mb ddr266

* wd 20.5gb 7200rpm

* voodoo3 2000 143@183Mhz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har på følelesen at det er blitt litt for "in" å klage på IBM disker, tror også at det er flere med ødelagte IBM disker som henvender seg til forum, det kan også hende at folk er mer skammet over å ha en ødelagt non IBM disk enn å ha en ødelagt IBM disk

Lenke til kommentar
Antar at de ikke kjøler den ned med egen vifte... Selv om jeg har WD så kjøler jeg min

Jeg har kjørt begge IBM-diskene mine som slave med vifte! MEd slave mener jeg at den kun ble brukt til mp3ene mine...

Og du overklokker ikke (PCI-bussen) heller?

Standard hastigheter så langt øyet kan se :)

Lenke til kommentar

Har erfart det samme problemet, når det gjelder IBM og disse såkalte "klikkelyder"... og jeg kan si deg en ting som er sikkert, det betyr BAD NEWS... Hadde satt 2*60GXp i raid 0, etterhvert begynte jeg å høre disse klikkelydene... og det høres ikke bra ut.. akkurat som om metal skrapes mot hverandre... og den ene røk... og der var 120gb plutselig borte vekk.. f**n ta IBM!! Etter 3 mnd tok de andre kvelden oxo.. :evil:

Det er mulig at jeg hadde for høy temp i boksen min, for husker at de produserte mye varme... vet ikke sikkkert. :o

Lenke til kommentar
Har erfart det samme problemet, når det gjelder IBM og disse såkalte "klikkelyder"... og jeg kan si deg en ting som er sikkert, det betyr BAD NEWS... Hadde satt 2*60GXp i raid 0, etterhvert begynte jeg å høre disse klikkelydene... og det høres ikke bra ut.. akkurat som om metal skrapes mot hverandre... og den ene røk... og der var 120gb plutselig borte vekk.. f**n ta IBM!! Etter 3 mnd tok de andre kvelden oxo.. :evil:

Det er mulig at jeg hadde for høy temp i boksen min, for husker at de produserte mye varme... vet ikke sikkkert. :o

Nåja er da ikke ibm sin feil at du ikke var smarte nok og hadde backup. Alle disker bør du ha backup av. Har selv mistet data på 4x43GIB i raid 0, men der var det hovedkortet som ikke ville mere. Men eg kan ikke klage på ibm eller abit på grunn av at eg heller ikke hadde backup. Eller kan eg det?

Lenke til kommentar

Nåja er da ikke ibm sin feil at du ikke var smarte nok og hadde backup. Alle disker bør du ha backup av. Har selv mistet data på 4x43GIB i raid 0, men der var det hovedkortet som ikke ville mere. Men eg kan ikke klage på ibm eller abit på grunn av at eg heller ikke hadde backup. Eller kan eg det?

Tror du ikke kaptet poenget mitt, det hadde ikke noe å gjøre med backup, rettere sagt at kvaliteten til IBM ikke stod til mine forventninger...

Lenke til kommentar

Det kunne vært interessant å hatt en poll der hardware-medlemmer kunne registrere antall harddisker de eier (har eid), navn på harddiskprodusent og hvor mange av harddiskene som har krasjet, ja la oss si innen harddiskens tre første leveår. Da ville vi fått et mer etterrettelig grunnlag for å kritisere.

Lenke til kommentar
Ja vel, sikkert, min virker iallfall. Umulig å diskutere når motparten ikke forholder seg saklig.

Riktig, har 4 ibm 46.1GIB som de kaller problem disker og nå i januar er de 2år?

EIDE Device Properties

Model ID IBM-DTLA-307045

Hard Disk Family Deskstar 75GXP

Uansett hvilket harddisk merke du velger er du ikke garantert å ikke få problemer. Men eg må og si at eg har aldri overklokket pc min, det "kan" ha noe å si. Ja så her og en WD100GIB

Det der har du rett i, ALLE hd produsenter har noen disker som det er problemer med det er bare ikke til å ungå

Det er bare D att IBM har 10-Dobbelt av de problemene du prater om...

Så mitt råd er å holde seg unna IBM vist man ikke liker problemer...

Lenke til kommentar

QTC, du bidrar bare til å fordumme diskusjonen når du slenger rundt deg med slike udokumenterte påstander. Det er ikke 10 ganger mer problemer med IBM sine harddisker. Men det er det som blir inntrykket dersom du og likesinnede får boltre seg fritt her på forumet med de til dels grunnløse og unyanserte angrepene mot IBM. Du kjenner til "en fjær som blir til 10 høns"......

Jeg har til nå ikke sett noe bevis på at IBM sine nyeste harddiskserier har lavere kvalitet enn andre produsenter - og det er jo de nye harddiskseriene vi må forholde oss til hvis vi nå skal kjøpe nye harddisker evt. skal anbefale harddisker til andre her på forumet. Det er selvsagt forståelig at de som har hatt problemer med IBM sine eldre harddiskserier, har motforestillinger mot å satse på IBM neste gang de kjøper harddisk. Men vennligst slutt med disse udokumenterte og overdimensjonerte IBM-anklagene. Det er sikkert flere enn meg som begynner å bli grundig lei av "IBM-haterne".

Lenke til kommentar
Det kunne vært interessant å hatt en poll der hardware-medlemmer kunne registrere antall harddisker de eier (har eid), navn på harddiskprodusent og hvor mange av harddiskene som har krasjet, ja la oss si innen harddiskens tre første leveår. Da ville vi fått et mer etterrettelig grunnlag for å kritisere.

Nei, det ville vi ikke. Vi ville fått en overrepresentasjon av folk med IBM- disker som det har vært problemer med. En poll er ikke statistisk grunnlag for 5 øre.

Det er problemer med alle disker, og har vært det spesielt med enkelte IBM- serier, men det må folk bare innfinnes seg med så lenge man bare ser på størrelse og hastighet når man kjøper HD-er. Skal dere ha disker som varer mer enn 3 år så får man heller betale litt mer å kjøpe SCSI- disker.

Lenke til kommentar
Ja vel, sikkert, min virker iallfall. Umulig å diskutere når motparten ikke forholder seg saklig.

Riktig, har 4 ibm 46.1GIB som de kaller problem disker og nå i januar er de 2år?

EIDE Device Properties

Model ID IBM-DTLA-307045

Hard Disk Family Deskstar 75GXP

Uansett hvilket harddisk merke du velger er du ikke garantert å ikke få problemer. Men eg må og si at eg har aldri overklokket pc min, det "kan" ha noe å si. Ja så her og en WD100GIB

Det der har du rett i, ALLE hd produsenter har noen disker som det er problemer med det er bare ikke til å ungå

Det er bare D att IBM har 10-Dobbelt av de problemene du prater om...

Så mitt råd er å holde seg unna IBM vist man ikke liker problemer...

du bør f*** meg passe deg nå!!! kom ikke med et slikt utsagn uten å henvise til et annet nettsted som BEVISER DET!!!!!!! 10 ganger mer du liksom... hvor FAE(N) står det det?!?!?!?!?!?

Lenke til kommentar
QTC, du bidrar bare til å fordumme diskusjonen når du slenger rundt deg med slike udokumenterte påstander. Det er ikke 10 ganger mer problemer med IBM sine harddisker. Men det er det som blir inntrykket dersom du og likesinnede får boltre seg fritt her på forumet med de til dels grunnløse og unyanserte angrepene mot IBM. Du kjenner til "en fjær som blir til 10 høns"......

Jeg har til nå ikke sett noe bevis på at IBM sine nyeste harddiskserier har lavere kvalitet enn andre produsenter - og det er jo de nye harddiskseriene vi må forholde oss til hvis vi nå skal kjøpe nye harddisker evt. skal anbefale harddisker til andre her på forumet. Det er selvsagt forståelig at de som har hatt problemer med IBM sine eldre harddiskserier, har motforestillinger mot å satse på IBM neste gang de kjøper harddisk. Men vennligst slutt med disse udokumenterte og overdimensjonerte IBM-anklagene. Det er sikkert flere enn meg som begynner å bli grundig lei av "IBM-haterne".

Takk for en MEGET saklig protest! Er enig med deg

Lenke til kommentar

Det bør også nevnes at han som lagde denne tråden (en venn av meg) har lånt vekk sin gammle harddisk til meg og denne begynte også å lage klikke lyder etter å ha kopiert noe far hans ibm til denne en Quantum Fireball 15GB. Bruker denne disken til alt annet jeg ikke får plass til og hører godt hvordan den klikker når den stresses litt. Ha også en WD 40GB som klikker når den er ferdig med å jobbe.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en HD for en stund siden som begynte å "klikke". Ringte til forhandler da garantien fortsatt var gyldig.

han sa at den var i ferd med å ta kvelden og at jeg skulle ta en backup og levere den inn.

Det gjorde jeg. Dem fant ut at feilen var såpass stor at den ble levert inn til produsent som fikset den. Husker ikke lenger hva som var problemet, men jeg hadde ringt og klaget så fort jeg hadde hørt noe klikking fra HD'en.

Når det gjelder den tilnærmet evige debatten om IBM hd'er så stiller jeg meg blant tvilerene.

Men synes det er merkelig at så mange har problemer med dem. Personlig så sverger jeg til seagate som jeg er meget fornøyd med.

uansett hvordan man snur og vender på det, så sliter IBM voldsomt med å rette opp et rykte som er temmelig dårlig blant flertallet. Det ryktet kom etter min mening ikke av seg selv. Det er vel ingen som ødelegger en HD bare for å sverte produsenten!? Er jeg fornøyd med en HD så lar jeg folk vite det. Er jeg misfornøyd så lar jeg hele verden få vite det :p

Poenget er at i løpet av kort tid så raste det inn med klager fra hele verden angående disse diskene fra IBM. Det gjaldt 75GXP serien som folk sleit med. At dette skulle være tilfeldig høres etter min mening helt tullete ut. Får være måte på å konspirere.

Men nå er 120GXP serien ute og da er vel spørsmålet om denne serien er bedre? Jeg for min del kan ikke huske at jeg har sett noe særlig med klager her. Men uansett åssen denne disken presterer så er det ikke tvil om at hvis noen får en feil med den så kaster IBM-haterene seg over og erklærer IBM for møkk.

Jeg stiller meg heller litt i bakgrunnen og lar produktet for seg selv. Feil kan hende alle HD'er. Håper at IBM får en mulighet til å rette opp sine feil, og uansett så vet alle i dag at backup er ett must og at alle disker blir refundert dersom feil skjer innenfor garantien.

En annen ting som jeg synes er helt på bærtur er at noen disker ikke er anbefalt å kjøre i mer enn noen timer?!?!?!? Det punktet skal dem virkelig slite me då forklare meg! hvem har lyst på en slik HD?

Ikke jeg!

Vel.....var ikke meningen å støte noen her. Ville bare si hvordan jeg synes situasjonen er.

Lenke til kommentar
En annen ting som jeg synes er helt på bærtur er at noen disker ikke er anbefalt å kjøre i mer enn noen timer?!?!?!? Det punktet skal dem virkelig slite me då forklare meg! hvem har lyst på en slik HD?

Bærtur??? noen vifter jeg har sett har hatt en antatt leve tid på ca 100.000 timer. I praksis vil det si 11,5 år i konstant 24*7 miljø!!! Timene som oppgis er bare en indikasjon på hvor lenge delen vil kunne fungere uten at det normalt sett vil skje feil. Det samme gjelder HD'er. Produsenten garanterer at HD'n vil fungere i så så mange timer. Det er i alle fall slik jeg oppfatter det...!

Antatt levetid gjelder også andre deler... som f.eks. deler til vann kjøling osv.

Lenke til kommentar

Den stemmer ikke, var ei vebb side som sa det og det stemmer ikke med fakta. Husker ikke hvor det sto, men er bare tull og tøys. Nei det som ibm sliter med nå er alle de useriøse som sier at ibm er noen dritt disker, det er ikke lett å bli kvitt. Som eg har sakt før har eg byttet mest av de andre merkene siden eg begynte å kjøpe harddisker. Men feil statestikke er meget bra for ibm faktisk på den vebbutikken eg snakker om. Faktisk viser feil statestikken at wd har mere feil.

Lenke til kommentar

Tror du ikke kaptet poenget mitt, det hadde ikke noe å gjøre med backup, rettere sagt at kvaliteten til IBM ikke stod til mine forventninger...

Har du bare hørt klikkelyder på ibm disker du? Det har ikke eg og kvaliteten på deskstar 75GXP var ikke bra nei om ikke eg husker feil, har faktisk 4 av den disken eg og de funker enda er 2år? Men min pc står under bordet mitt uten å bli transportert hit og dit. Det tror eg "kan" være en god harddisk killer? Harddiskene er faktisk den delen i en pc som tåler minst støt og slag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...