Gå til innhold

dual skjermkort - anbefaling

dilldall

Anbefalte innlegg

Hei og hopp..

Sikkert vært oppe noen ganger dette spørsmålet, men..

Jeg sitter på jobben med 2 stk 21" og kjører twin-view med 2560*1024 px. Det er jo rett og slett helt bortkastet og ønsker et kjermkort som er ok for å kunne kjøre med litt høyere oppløsning. (3200*1200 hadde jo vært snasent)

Noen som kan anbefale hva jeg bør gå for?

Har også en 19" stående her som ikke er i bruk. Er det andre enn Matrox som har mulighet for 3 skjermer? Egentlig ikke en nødvendighet, men det hadde vært litt fett ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har jo Matrox G450 Millenium som har støtte for too skjermer og Matrox Iphelia som har støtte for 3 skjermer.

da du skal ha det til kontorbruk vil jeg anbefale et skjermkort fra Matrox da disse er markedsledende på 2d-grafikk (som er vanligst i kontorlandskap)

Lenke til kommentar

Det er jo også mulig å bruke både et vanlig dual-skjermkort(AGP) + et enkelt eller dobbelt PCI-skjermkort.

Til et dual-oppsett (AGP) så kan du bruke nærmest hva som helst av skjerkort. De takler vel alle sammen (?) 2048x1536 på begge skjermene. For tiden er det vel Radeon-serien som gir best bildekvalitet pga et gode RAMDAC'er. Til en tredje og evt 4 skjerm kan du bruke et PCI-kort.

Matrox Parhelia, kan ikke bruke 3 stk CRT-skjermer samtidig, kun 2 CRT og 1 LCD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...