Myxo Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Jeg regner meg selv som relativt ubrukelig når det kommer til kunnskaper om skjermkort. Nå har jeg et Gainward GeForce2 MX 400-kort, og jeg har forstått såpass at det suger. Nå skal jeg kjøpe meg et nytt kort, men jeg veit ikke hvilket! Jeg skal ha et kort som gjør at jeg kan spille alle nye spill, uten altfor mye problemer. Maskinen min er en AMD Athlon 1,4 Ghz, med 768 MB RAM. Lenke til kommentar
Myxo Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 Må vel også nevne at prisen ikke skal over 2000 spenn... Helst så billig som mulig Lenke til kommentar
Biera Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Enten en Radeon 9700 (vanlig) eller en GF4200. Lenke til kommentar
chil Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 lurer på å mange ganger dette spørsmålet har vært oppe, Kjøp et billig G4 kort med 128mb, Pov xp ti200 kan anbefales! :wink: Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 ATI Radeon 9700 er bra 9500 Pro er heller ikke å avsky. Sjekk prisen på 9500 pro Ellers, for under 2000 NOK et Geforce 4 Ti 4200. Jeg vil egentlig anbefale Ti 4600, men dette blir noen hundre dyrere enn 2000 grensen. Prisene vil nok droppe drastisk når FX kommer på markedet. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 lurer på å mange ganger dette spørsmålet har vært oppe, Kjøp et billig G4 kort med 128mb, Pov xp ti200 kan anbefales! :wink: Støtter det forslaget. Dessuten så heter de ikke POV lengere, men Albatros og kan skaffes hoss Databutikken.com Flere av mine kompiser kjører akkurat den løsningen med T-bird og POV/Albatrost løsningen og de har ingen problemer. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 ATI Radeon 9700 er bra9500 Pro er heller ikke å avsky. Sjekk prisen på 9500 pro. Sant det, men som du ser så er det mange som har problemer med å finne stabile drivere til 9700 og 9700pro-kortene sine. Lenke til kommentar
pjboberg Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Se test av grafikkort i PCPro nr. 7 2002 (nest siste nr. i 2002). Her er Asus V8420/TD 128 MB (GF Ti 4200) best i test, pris ca. 1750. Dette var det eneste Ti4200 - kortet i testen. Konklusjonen er at 4200 - brikken gir svært mye for pengene, skal du ut og shoppe nå under 2000.- så sjekk hvilke kort som er tilgjengelig nå og benytter denne kretsen. Se f.eks. test av GainWard GeForce4 Ti4200 på http://www.hardware.no/tester/skjermkort/g...ainward_ti4200/ Pass på at du får et kort som også har DVI (utgang for digital video), sjekk mulighetene for overklokking (her er Gainward relativt bra). Se bl.a. http://www.hardware.no/tester/skjermkort/r...on9500_preview/ for sammenligning med Raedon 9500. ..........ooooooooooOOOoooooooooo.......... Hvis du tenker 2-3 år framover og har råd og tid så venter du til du kan kjøpe et kort som støtter Diret X 9... Da har sikkert Direct X 10 kommet, silk at du da bør vente litt til ... og så kommer Direct X 11... :-) petter Lenke til kommentar
pjboberg Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Hmmm... Jeg får ikke rettet forrige innlegg... men vil bare legge til at Radeon 9500 støtter Direct X 9. Ti 4200 støtter kun Direct X 8.x. Vet ikke hvor mye dette betyr for deg. :-) petter Lenke til kommentar
pesse Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Det du gjør er å klikke deg inn på komplett.no sin hjemmeside og går videre til skjermkort. Der får du fram en liste og hvilke hovedkort som støtter skjermkortet du har valgt...jeg anbefaler asus geforce 4 128Mb men det er fordi jeg har det selv.... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Hmmm... Jeg får ikke rettet forrige innlegg... men vil bare legge til at Radeon 9500 støtter Direct X 9. Ti 4200 støtter kun Direct X 8.x. Vet ikke hvor mye dette betyr for deg. :-) petter Så er vist Direct X 9 meget ustabil desverre. Ganske mange som har problemer og må avinstallere så vidt jeg kan se. Men en fordel kan det være ja og tenke litt frammover. Selv om det sikkert kommer fix til DirectX 9 da. Lenke til kommentar
axas Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Hva med et Asus V9280S Ti4200? På komplett er prisen 2266.- Multicom derimot selger samme kortet til 1899,- Lenke til kommentar
Biera Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 ATI Radeon 9700 er bra9500 Pro er heller ikke å avsky. Sjekk prisen på 9500 pro. Sant det, men som du ser så er det mange som har problemer med å finne stabile drivere til 9700 og 9700pro-kortene sine. Mange som sliter med de nye nvidiadriverne også. Lenke til kommentar
joac Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Dessuten så heter de ikke POV lengere, men Albatros og kan skaffes hoss Databutikken.com (pirkemode) Point of View og Albatron(ikke albatros) er to forskjellige produsenter. Kortene er imidlertid svært like, og som det fremgår av flere tester svært gode kjøp. (/pirkemode) Databutikken solgte POV tidligere men selger nå Albatron, men problemet er vel at de er rimelig utsolgt for dette ekstremt populære kortet. www.mamoz.no selger POV XP men til en, etter min mening, for høy pris (1899) Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 hei, var også på jakt etter ett nytt skjermkort akkurat nå, og etter å ha surfet litt rundt og sjekket litt tester og erfaringer, så landet jeg på dette kortet: ASUS V8420S/TD "Super Fast!" . Fordi det har gjort det bra i tester og pga raskt minne og billig rundt 1800 på databutikken.com. Bakdelen er at det ikke er 8x agp, men det støtter ikke maskina mi likevel. Vurderte også det nye kortet til abit med den nye OTES-vifteløsningen, men flere tester sa at det bråkte noe sinnsykt så da slo jeg det fra meg. Lykke til håper du finner fram i jungelen av skjermkort mvh nerd-light Lenke til kommentar
brainwasher Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 hva med noen av disse skjermkortene MSI GeForce4 Ti4200-8X 128MB DDR Tv-Out/In Abit Siluro Geforce4 Ti4200-8X 128MB AGP, DDR, TV-Out, DVI, Retail (OTES) har lurt på og kjøpe et av de selv men hvilket av de skal jeg velge , eller skal jeg velge asus,eller noe annet merke??? HASTER litt Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Kjøp det jeg har koster 1989kr på komplett.no Er bedre enn Geforce 4200!!!!!!!!!!! :wink: Lenke til kommentar
Gef Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Hvis du skal ha et kort som varer, ville jeg IKKE kjøpt GF 4Ti 4200, det holder ikke lenger enn til sommeren eller noe...Kjøp det som brune-ha sier, et meget godt valg til en god pris! Men vil du ha et kort som vare leeeeenge, så sparer du til Geforce FX Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Sant det, men som du ser så er det mange som har problemer med å finne stabile drivere til 9700 og 9700pro-kortene sine. Mange som sliter med de nye nvidiadriverne også. Joda, det er sant, men nvida har en tendens til å komme med oppdateringe til drivere rimgelig kjappt i forhold til ATI sine. Lenke til kommentar
mungo Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 lurer på å mange ganger dette spørsmålet har vært oppe, Kjøp et billig G4 kort med 128mb, Pov xp ti200 kan anbefales! :wink: Støtter det forslaget. Dessuten så heter de ikke POV lengere, men Albatros og kan skaffes hoss Databutikken.com Flere av mine kompiser kjører akkurat den løsningen med T-bird og POV/Albatrost løsningen og de har ingen problemer. Rettelse, ny feil følger: Heter ikke Albatros, men Albatron. Dessuten er de korta mangelvare hos databutikken.com. Har vært det over en måned nå. Ikke mulig å si når de får dem inn igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå