Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygget PC, piper bare ved oppstart


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har akkuratt bygget en PC, men ved oppstart piper den først 1 gang, så 3 ganger. Vet at disse lydene skal bety noe, men vet ikke hva.

 

Hjelp?

 

Det er et Asus M2N32-SLI Deluxe hovedkort og Geil DDR2 PC6400 800MHz Ultra 4-4-4-12

Endret av Bendo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg har akkuratt bygget en PC, men ved oppstart piper den først 1 gang, så 3 ganger. Vet at disse lydene skal bety noe, men vet ikke hva.

 

Hjelp?

 

Det er et Asus M2N32-SLI Deluxe hovedkort og Geil DDR2 PC6400 800MHz Ultra 4-4-4-12

9048619[/snapback]

har du prøvd å klokka ned minnet litt?

 

 

edit: hmmm prøvd å tatt ut batteriet?

 

flashe bios?

Endret av rulator
Lenke til kommentar

Dette har ingenting med BIOS'en eller batteriet og gjøre. Et langt pip, etterfulgt av 3 korte pip er en beskjed fra hovedkortet at noe er galt med skjermkortet. Enten har du ikke trykket kortet skikkelig på plass ned i sporet, kortet er defekt, eller muligens at du har glemt å koble til ekstra strøm på skjermkortet.

 

EDIT: I noen tilfeller kan det også være minnebrikkene dine. Hvis du har flere, prøv med en og en brikke, i forskjellige minnespor på hovedkortet. Eller eventuelt prøv med noen gamle/andre brikker du har liggende. Men i utgangspunktet skal dette være feilmelding for skjermkortet.

 

/espen

Endret av espenah
Lenke til kommentar

Satte i et nytt skjermkort, og nå fungerer PCen.. Det merkelige er at en kamerat av meg bestillte en akkuratt lik PC, og han har samme problemet.. Er det mulig at det er noe problem mellom hovedkortet og skjermkortet, eller har vi blitt utsatt for den store oddsen at begge skjermkorta er defekte?

 

Asus VGA-Card nVidia 8800GTS 640MB PCI-E 2xDVI TV-Out HDTV HDCP Retail

Lenke til kommentar
Satte i et nytt skjermkort, og nå fungerer PCen.. Det merkelige er at en kamerat av meg bestillte en akkuratt lik PC, og han har samme problemet.. Er det mulig at det er noe problem mellom hovedkortet og skjermkortet, eller har vi blitt utsatt for den store oddsen at begge skjermkorta er defekte?

 

Asus VGA-Card nVidia 8800GTS 640MB PCI-E 2xDVI TV-Out HDTV HDCP Retail

9056819[/snapback]

Har samme hovedkortet og samme skjermkortet bare 320Mb versjonen, Aldri fått noen piping, men får du skjermbilde når du starter Pc'en?

Lenke til kommentar
Har restarta biosen ja, men får ikke klokka ned minnet siden jeg ikke får opp noe skjermbilde.. Viftene sviver og alt, men ingenting skjer utenom pipinga.

9049093[/snapback]

Han får ikke opp noe skjermbilde.. Her er det nok dårlig kontakt mellom skjermkort og hovedkort, du kan jo prøve å sette skjermkortet i den andre pci-e sloten.

 

Ps: Du har satt i ekstra strømkabel fra psu på skjermkortet?

Lenke til kommentar

Har vært borti dette flere ganger.

 

1 pip og 3 korte pip? Det er kontakten mellom skjermkort og hovedkort som er dårlig.

 

Prøv å skru fast skjermkortet mens du legger press på det (press opp eller press ned).

 

Hvis det ikke funker, ta ut strømkontakt og spray hurtig-fordampende kontaktspray både på skjermkortpinnene og nedi hovedkort-sporet. Den tar med seg fettrester og møkk. Vent 10 min og koble sammen igjen.

 

Edit: Kontaktsprayen alene løste skjermkort-problemet på PCen til min søster. Har hatt samme problemet på egen PC også, men da hjalp det å skru fast kortet i press.

 

Svein.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...