Gå til innhold

Hardware.no: Ille forside på HW.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja... tok en titt i IE nå og det er da ikke mye reklame på forsiden? Er jo bare 5 reklamer så vidt jeg kan se og ingen flygende, lydavspillende reklamer fra helvete som andre sider har? Selvfølgelig det var mindre før, men 5 reklameplasser synes i hvert fall jeg er akseptabelt. Det er vel bare å innse at det er svært vanskelig å holde gående en internett side med såpass mange brukere og holde det reklamefritt.

I forhold til f.eks. ITavisen og VG m.fl. er jo dette nærmest reklamefritt og jeg må da knapt scrolle for å komme frem til de siste nyhetene på min 12" laptop-skjerm som har 1200*800 oppløsning.

Så jeg syntes at det er på et akseptabelt nivå i hvert fall.

Lenke til kommentar

De få reklamene som er på forsida er jo stortsett hardware relaterte også.. synes det er en greit måte og få med seg tilbud og nye produkter på jeg. Titt og ofte at jeg klikker på annonsene for å se litt mer på produktene.

Er jo bare å se på hvilken som helst nettavis så ser man fort at man har det egentlig ganske godt her på HW.no.. ;)

edit: sitter også på 12" laptop med relativt lav oppløsning og trenger heller ikke scrolle for å lese de tre første nyhetssakene, samt de fire uthevete testene og guidene på toppen.

Endret av phax
Lenke til kommentar

For min del er reklamer relevante, og jeg har handlet flere ganger etter at jeg har sett reklame på hw.no

Eneste som jeg ikke liker er at noen reklamer er ALT FOR STORE, og at den Kvasir reklame er rett under søkeboksen for prisguiden (lett å trykke feil).

MPX sine reklamer sier ingen ting om produktet de selger. F.eks. for OCZ minne - "Ekstrem ytelse!" står det i reklamen, og ikke noe annet (bortsett fra pris). Eller strømforsyning - "Stabil spenning!", eller bærbar - "En ny bestselger!"

Dette er dårlig. Gidder ikke å trykke på de for å se på spesifikasjoner. (Hint til MPX - se på Komplett sine reklamer her på hw.no)

De kunne like godt skrive hvilken type minne det dreier seg om og timing. Strømforsyning - om det er 400, 500 eller 1000W, bærbar - modelbetegnelse og prosessor, HDD, skjermkort, skjermstørrelse.

Lenke til kommentar
Men jeg og mange med meg som har ferdes her en tid synest faktisk at innholdet/miljøet her på forumet var betydelig bedre før .

Og det er vel her som andre steder at en jobb er en jobb og en entusiastisk hobby er en entusiastisk hobby og slik vi ser det så var det det siste som gjaldt før med et dertil hyggelig miljø,menst det i dag er mere en jobb som dreier seg om penger og fortjeneste og der miljøet/samkvemmet mellom de som driver siden og brukerne er skiftet ut med lover/regler , "angiverknapp" og trusler om å bli kastet på hue og ræva ut om du har en mening som ikke passer  :hmm:

9076757[/snapback]

Beklager om jeg misforstår noe, men jeg trodde denne tråden omhandlet reklamen på nettsiden Hardware.no? Slik jeg tolker innlegget ditt, så virker det som om det er forumet og dets retningslinjer som ergrer deg.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med flere her at reklamene er for store. For store og for blinkene. Jeg skjønner at hw.no trenger masse penger for å fungere skikkelig, og det må vi bare tåle siden sia er gratis.

men jeg syntes virkelig at de midtbannerne kunne vært mye mindre, egentlig så mye som halvert, jeg trur det hadde blitt en mye mer ryddig side.

På min widescreen skjerm så tar toppbanneren nesten 1/3 del av sia, og jeg ser bare ca 1,5 nyhet før jeg må bla meg nedover.

Lenke til kommentar

Hardware.no går i samme retning som tomshardware.com

Noen liker at hobby'n blir jobb, andre ikke :)

Når hobby blir jobb, blir det snakk om inntjening og hva kan videreutvikles. Dermed blir man ofte tvunget til mye reklame.

Jeg ville anbefale hw.no om å kikke på et betal abb. tjeneste for de som virkelig er engasjert her. De som er med kan få ulike fordeler og skal "holdes fornøyde" :)

Lenke til kommentar

Firefox + Adblock + Filterset.G Updater = har aldri sett 1 eneste reklame på noen sider (den fjerner også tomrommet etter reklamene).

Synes egentlig ikke at reklamene på HW.no (sett dem via skole-PCene) er så ille. Sammenlignet med andre nettsteder, er dette velplassert barnemat.

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk Reklamenivået på Hw.no er helt greit jeg.

Altså, vi har da utallige sider som er værre?

Er det noe jeg kanskje ville endret på så er det banneren som nevnt før i tråden. Skifte Siba reklamen med en ordentlig banner.

Så lenge reklamene er hardware relevante så vil jeg si det er greit.

Lenke til kommentar

hmmm jeg krympa sida litt og tok screnshot limte delene sammen for å få helheten. jeg ser ikke så mye reklame bare tomme hite felt . vet ikke om det er reklamebloken i clarckonect servern min eller explorer som fikser det men ikke noe av det flyter i hvert fald.

jeg kan leve med den reklamen men man kunne kansje gjort den 2 store boksen litt mindre?

Men jeg må si meg enig med snekkern om den derre angiver knappen. liker den ikke, får litt "big brother" feeling. desuten er moderatorene her på forumet rimelig flinke til å følge med.

jeg stemmer for å fjerne den.

her er i hvertfald mit screnshot

post-57002-1184505564_thumb.jpg

Endret av Hercules
Lenke til kommentar

Jeg er enig med de som synes at det ikke er en overflod av reklame. (Sammenligner med it-avisen o.l.) Men jeg misliker flash-reklame intenst, så derfor har jeg også skrudd på reklamefiltrering (men kun på flash-ting, noe som for tiden betyr at jeg ikke ser noe reklame på hw.no ;) ).

Helt greit med den mengden reklame dere har på forsiden, men vær så snill og gjør reklamen litt mindre aggresiv, så skal jeg begynne å se på den jeg også :D

(Også enig med vedkommende som kommenterte reklamene til komplett og mpx, mpx sine reklamer er grusomme og blir aldri besøkt :) )

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg vil si meg enig med en del her inne. Det er for mye reklame på HW-nettverket og det gjelder samtlige sider. Dere produserer mye bra innhold, men på diskusjonssiden merker jeg at jeg flytter meg mer over til alternative sider - stort sett drevet av entusiaster og ikke eid av store internasjonale selskaper.

Det er veldig vanskelig balansegang det der, men skal HW fortsette å være et sted for entusiaster må "entusiastpreget" komme tilbake. Fortsetter HW i samme retning tar det vel ikke lang tid før vi ser ekspanderende bannere, bannere som blokkerer hele siden osv. som vi ofte ser på store internasjonale sider som IGN, CNET osv.

Det er vel ikke helt bra at mange av deres brukere blokkerer bannere med AdBlock osv. Dere tar vel betalt per CPM/visninger regner jeg med? Færre visninger, mindre betalt. Hadde dere ikke hatt så mye reklame som dere har, så hadde kanskje flere surfet uten AdBlock og dermed ville dere fått flere visninger?

Endret av kristoffer99
Lenke til kommentar
Når skal fremsiden redesignes? Over 3 år siden sist vel?

9233106[/snapback]

Hvorfor endre noe som funker? Ingen grunn til å redesigne bare for å redesigne? Koster tross alt penger å redesigne også, det er ingen i hw-nettverket som gjør slikt på fritiden sin lenger.

Min mening om førstesiden er at den er fin. Om man skulle gjort noe så måtte det være noe ala slik theinquirer er. Hvor man har plass til flere artikler på førstesiden. I dag er førstesiden fin og oversiktlig, og en million ganger bedre enn itavisen! :)

Endret av daffyd
Lenke til kommentar

Åhmaigad theinquirer så rett og slett grufull ut.. :dontgetit: snakker om tunglest side.

Er det virkelig tre år siden hw sida ble redesigna? De fikk vel så mye pepper da av alle vanenerdene som ikke kjente seg helt igjen, at de ikke er frista til og gjøre det igjen.. :fun:

Endret av phax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...