Gå til innhold

HD Film hakker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem med hd-filmer jeg laster ned fra Gametrailers og IGN og sånn, Og disse filmene hakker på min stasjonære men ikke på min bærbare??

Er det noe programmvare jeg mangler, eller er det komponentene i maskinen min??

Men det er jo rart når det fungerer på min bærbare...

Vær så snill å hjelp meg.

Dette er min maskin:

MS Windows XP SP2,

AMD Athlon XP 1500+,

512MB RAM,

NVIDIA GeForce 7600 GS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med vanlige codecs vil ikke din CPU være sterk nok til å takle HD med mindre den får hjelp av skjermkortet (hvilket er avhengig av om skjermk. støtter dette i hw, noe jeg mistenker det ikke gjør).

Dermed er løsningen din: CoreAVC http://www.coreavc.com/

Dette er en codec for HD filmer som krever langt mindre prosessorkraft enn andre. Bruker den selv og har bare godord.

Pass på at denne blir prioritert i directshow, bruk denne http://www.free-codecs.com/DirectShow_Filt...er_download.htm til å stille inn når CoreAVC skal brukes ("prefer" nåla til topps).

Lykke til, si gjerne ifra hvordan det gikk!

Lenke til kommentar

Nei, egentlig ikke, men jeg gjorde alt som du fortalte meg...

Edit: Skrivefeil

Edit 2: Nå gjorde jeg alt en gang til, og resultatet ble mye bedre. Men det hakker fortsatt når det er mye som skjer på filmen, men ikke i nærheten like mye som før.

Endret av Mindfreak92
Lenke til kommentar

Hei, når jeg ser windows media filer så hakker det bare litt nå(mye mindre en sist) men bilde kan fortsatt stoppe opp mens lyden fortsetter. Men det er enda værre med Quick Time filer, fordi de hakker som bare det, med denne fil-typen stopper det ikke opp helt men hele videoen rister når jeg ser på...

Hoff, til og med bærbaren til broren min som ikke takler CS 1.6 takler HD-filmer. (Den har raskere prosessor en min stajonære)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Som sagt, skjermkortet har ingenting med dekoding av HD-filmer å gjøre (utenom f.eks deinterlacing o.l.), dette er det CPUen som tar seg av. Og når man ikke har spesielt rask CPU slik som trådstarter har (ikke for å være slem altså) så vil HD-filmer hakke og gå tregt.

Men, de nye GeForce 8500 og 8600 er de første GeForce-skjermkortene som har full støtte for hardware-dekoding av H.264/AVC som da gjøres av grafikkprosessoren. Merkelig nok har ikke engang 8800GTX dette. Siden det er grafikkprosessoren på 8500/8600 som tar seg av dekodingen vil CPUen avlastes, og da kan man nok klare å spille av HD-filmer selv på litt eldre PCer uten problemer. :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...