Lilja4ever Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Som dere ser i emnetittelen lurer jeg på hhvordan de fleste på Malta snakker? Skal kanskje dra dit og jobbe med barn, og vill helt kunne snakke engelsk, er det mulig? Endret 10. juli 2007 av Lilja4ever Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Et søk på wikipedia gir meg dette: Språket er maltesisk, som er en vest-arabisk dialekt iblandet rikelige mengder italienske ord. Malta er det eneste stedet man skriver arabisk med latinske bokstaver. I tillegg er engelskkunnskapene svært utbredt i befolkningen, og da først og fremst som annetspråk. Du vil vel kanskje heller høre fra noen som har vært der? Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Om du tenker på engelsk-kunnskapene der så er ikke det noe å bekymre seg for. Malta var britisk koloni fra 1814 til 1964, så dermed er engelsk temmelig utbredt blant befolkningen. Lenke til kommentar
trengerhjelp26 Skrevet 27. mars 2017 Del Skrevet 27. mars 2017 Hei, har en skoleoppgave som går ut på å snakke om hvorfor det er engelsk i Malta. Jeg finner ikke så mye på nettet så lurer på om noen hvet en del fakta om dette. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Hei, har en skoleoppgave som går ut på å snakke om hvorfor det er engelsk i Malta. Jeg finner ikke så mye på nettet så lurer på om noen hvet en del fakta om dette. Se svaret over? ;P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå