Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vista Ultimate, får ingen lyd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men det går vel ikke tilfeldigvis an å kjøpe et lydkort til en bærbar? Som støtter 64 bit Vista Ultimate?

9048568[/snapback]

Du kan jo titte på eksterne (Usb, Firewire, Cardbus/pcmcia/etc..) i prisguiden, der er det mye fint. Når det er sagt, hvis pcn ikke er så gammel, så dukker det nok opp drivere etterhvert..

Lenke til kommentar

Okei, men jeg hadde XP og kjørte rett over til Vista... Kan være problemet? At jeg heller skulle formatert først... Vet ikke jeg..

Får formatere i morgen tror jeg, men da bør det fungere å laste ned den driveren! :ermm:

Endret av Triiiip
Lenke til kommentar

prøv og gjør sånn som dette

1) Start the "Device Manager", right click the broken Audio Device an select "Update Driver Software".

2) Select "Browse my computer for driver software, then click "Let me pick from a list of device drivers on my computer".

3) For audio, select the device type "Sound, video and game controllers" and select have disk, then browse to manually locate the corresponding .inf file for the audio driver.

4) Select that audio driver and install it, if you get a warning about it not being compatible like I did, ignore the warning and continue with the installation of the audio driver.

5) Restart the computer if it asks you to.

Lenke til kommentar

Den ligger inne i den fila Handl3vogn ba deg laste ned.

Når du kjører den fila, pakkes innholdet ut til en mappe på harddisken din, og så starter installasjonen. For å følge anvisningen og finne fila, må du vite hvilken mappe filene ble pakket ut av. Det ble du mest sannsynlig gitt beskjed om da du kjørte den.

Du kan jo også bare bruke søkefunksjonen i Vista (den på Start menyen)? Burde ikke være vanskelig å finne den da.

Lenke til kommentar

Når du kjører den fila, pakkes innholdet ut til en mappe på harddisken din, og så starter installasjonen.  For å følge anvisningen og finne fila, må du vite hvilken mappe filene ble pakket ut av.  Det ble du mest sannsynlig gitt beskjed om da du kjørte den.

Du kan jo også bare bruke søkefunksjonen i Vista (den på Start menyen)?  Burde ikke være vanskelig å finne den da.

9062033[/snapback]

Men når jeg installerer fila Handl3vogn ba meg laste ned så får jeg en feil melding: "Driverinstallasjonen mislyktes: Finner ikke enheten for denne driveren."

Lenke til kommentar

Når du kjører den fila, pakkes innholdet ut til en mappe på harddisken din, og så starter installasjonen.  For å følge anvisningen og finne fila, må du vite hvilken mappe filene ble pakket ut av.  Det ble du mest sannsynlig gitt beskjed om da du kjørte den.

Du kan jo også bare bruke søkefunksjonen i Vista (den på Start menyen)?  Burde ikke være vanskelig å finne den da.

9062033[/snapback]

Men når jeg installerer fila Handl3vogn ba meg laste ned så får jeg en feil melding: "Driverinstallasjonen mislyktes: Finner ikke enheten for denne driveren."

9063976[/snapback]

Ja, men fila du lastet ned er egentlig bare en komprimert fil (feks zip.) som inneholder alle driverfilene. Det som skjer når du dobbeltklikker på fila, er at denne komprimerte fila pakkes ut til et sted på harddisken din (hvor står det som regel). Alle disse filene tilhører driverene, og blandt disse er fila du blir spurt etter. Når alle filene er pakket ut, starter installasjonen. Så det du må gjøre, er å finne ut av hvor filene ble pakket ut til, og peke på den mappa når du følger instruksjonene til Handl3vogn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...