Gå til innhold

Kapittel mellom hvert klipp med Pinnacle Studio

Anbefalte innlegg

Jeg har en del klipp fra DV-tape jeg vil gjøre om til DVD. Men er det noen som vet om hvert klipp jeg legger inn blir automatisk ett kapittel på DVD'en?

Eller må jeg inn med et DVD Author-program i tillegg for å gjøre dette?

Det står vel noe om at hvert klipp kan bli et kapittel i en meny, men vil helst slippe unna menyer.

Anyone?

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes det er noe uklart om du ønsker kapitler eller ikke. Men legger du alle klippene etter hverandre, kan du vise de sammenhengende uten stopp.  -  Skal du dele opp i kapitler, er det vel ingen vei utenom en meny!

9058175[/snapback]

Jeg ønsker kapitler ja.

Altså, når jeg legger si 10 klipp etter hverandre så vil jeg at de skal vises sammenhengende uten stopp, men også slik at jeg kan trykke next chapter på fjernkontrollen for å hoppe til neste klipp.

Men det enkleste er vel bare å installere Pinnacle Studio og prøve dette selv tenker jeg :) Tenkte bare jeg skulle høre om noen visste det bare.

Lenke til kommentar
Er det noko spesielt med Studio? Det burde no ikkje vere noko problem å lage kapittel utan å ha ein meny med linkar til dei forskjellige kapitla ...

9065228[/snapback]

Var det jeg også håpte på. Jeg vil bare kunne sette dvd'en inn i spilleren og så begynner den å spille av. Og hvis jeg går lei av et klipp så vil jeg trykke next for å gå til neste klipp.

Hvilket program hadde du i tankene da?

Lenke til kommentar

Eg? Ingen spesielle, eg veit berre at i Premiere Pro er det slik, og at enkle DVD-brenningprogram som WinAVI har mogelegheit for å setje kapittel automatisk ved bestemte intervall. Begge utan menyar. Studio har eg ikkje peiling på, men det virka rart at ein måtte ha meny for å ha kapittel.

Lenke til kommentar

Fikk til dette uten problemer med Premiere Elements nå.

Det virker forøvrig som et godt program, ikke så tungt som Ulead Videostudio eller Pinnacle Studio.

Da er neste mål å få til horisontalt scrollende tekst over videoene, men det får bli en ny tråd... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...