Lange Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=50333 Asus P5N32-E SLI Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB Hitachi Deskstar T7K500 250 GB Intel Core 2 Duo E6600 Lian Li PC7ASCAND-V3 MIST 500W, 20/24 pins, S-ATA Point Of View GeForce 8800 GTS Samsung SH-D163A Zalman CNPS9700 NT Ser dette bra ut og viktigst går alle delene sammen, og får de plass i kabinetet? Endret 17. juli 2007 av Lange Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 ser fint ut det mye for pengene hadde nok kjøpt det samme viss jeg hadde hatt samme sum penger , kanskje kjøpe dette hk , asus 650i SLI som også er et godt kort i samme pris klasse , bare at det har også mulighet for SLI , Lenke til kommentar
Lange Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) ser fint ut det mye for pengene hadde nok kjøpt det samme viss jeg hadde hatt samme sum penger , kanskje kjøpe dette hk , asus 650i SLIsom også er et godt kort i samme pris klasse , bare at det har også mulighet for SLI , 9047419[/snapback] Takk, har planer om å kjøre SLI i fremtiden så det var bra du så Men du vet vel tilfeldigvis ikke hvorfor foxcon kortet er så SINNSYKT billig i forhold til andre kort som til og med er dårligere Endret 10. juli 2007 av Lange Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 1: 500W strømforsyning holder greit, men det gjør ikke noe at den er kraftigere. Men MIST 500W er kraftig nok i massevis sålenge du ikke skal ha en skjermkort til av samme kaliber etterhvert. 2: Aner ikke, men 8800GTS 320MB kort koster da vel ofte under 2500kr, noe som er litt mindre enn det kortet der koster. 3: Det eneste jeg har noen erfaring med, indirekte, er Creative X-Fi Xtreme Audio[/uLR], og det er fordi jeg har ExtremeMusic selv. Samme kort omtrent, bare at Audio er mindre. Elelrs er det vel så godt som likt, i alle fall for oss som ikke kan\bryr oss om de aller minste detaljene. Noe mer trenger du ikke. Eller, jo, DVD-brenner kanskje? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Regner med at Foxconn priser seg såpass lavt pga markedspenetrasjon. Ikke akkurat et velkjent merke her i Norge, men de er utrolig store internasjonalt på hk siden iallfall. Ville ikke vært redd for den billige prisen, bare be happy for det Forøvrig et veldig fint oppsett. SKal du kjøre SLI ville jeg kanskje vurdert en kraftigere PSU enn Mist 500W - Noe ala Corsair 620W (rimeligst hos shg.no mener jeg) Er fornøyd med mitt x-fi xtreme audio. Jeg er dog ingen lydfreak, men for meg høres det veldig bra ut. Lite er det også, lowprofile Endret 10. juli 2007 av fflex Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 2: Hvorfor er "Foxconn GeForce 8800 GTS 640 MB" 1000 kroner billigere enn andre 800gts kort, inkludert 320mb kortet?! 9047393[/snapback] Hm, det finnes billigere 8800GTS 640MB-kort enn Foxconn. POV sitt koster vel 2995,- Lenke til kommentar
Lange Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) 1: 500W strømforsyning holder greit, men det gjør ikke noe at den er kraftigere.Men MIST 500W er kraftig nok i massevis sålenge du ikke skal ha en skjermkort til av samme kaliber etterhvert. 2: Aner ikke, men 8800GTS 320MB kort koster da vel ofte under 2500kr, noe som er litt mindre enn det kortet der koster. 3: Det eneste jeg har noen erfaring med, indirekte, er Creative X-Fi Xtreme Audio[/uLR], og det er fordi jeg har ExtremeMusic selv. Samme kort omtrent, bare at Audio er mindre. Elelrs er det vel så godt som likt, i alle fall for oss som ikke kan\bryr oss om de aller minste detaljene. Noe mer trenger du ikke. Eller, jo, DVD-brenner kanskje? 9047494[/snapback] Ah, takk. Og har DvD brenner fra før av, glemte å si det. Regner med at Foxconn priser seg såpass lavt pga markedspenetrasjon. Ikke akkurat et velkjent merke her i Norge, men de er utrolig store internasjonalt på hk siden iallfall. Ville ikke vært redd for den billige prisen, bare be happy for det Forøvrig et veldig fint oppsett. SKal du kjøre SLI ville jeg kanskje vurdert en kraftigere PSU enn Mist 500W - Noe ala Corsair 620W (rimeligst hos shg.no mener jeg) Er fornøyd med mitt x-fi xtreme audio. Jeg er dog ingen lydfreak, men for meg høres det veldig bra ut. Lite er det også, lowprofile 9047565[/snapback] Ja... Jeg hadde tenkt å bestille alt fra Netshop.no og der koster den strømforsyningen 1400 kr! Kan du anbefale en billigere? Jeg tenkte kanksje denne https://prisguiden.no/product.php?productId=46725? Har hørt mye bra om x-fi xtreme. Men det koster vel 700-800 kroner gjør det ikke det? Litt dyrt for meg. 2: Hvorfor er "Foxconn GeForce 8800 GTS 640 MB" 1000 kroner billigere enn andre 800gts kort, inkludert 320mb kortet?! 9047393[/snapback] Hm, det finnes billigere 8800GTS 640MB-kort enn Foxconn. POV sitt koster vel 2995,- 9047767[/snapback] Ok, da velger jeg heller det. Takk. Endret 10. juli 2007 av Lange Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Skal du kjøre SLI "MÅ" du legge oppimot tusen kroner i en god strømforsyning. Selv om du kanskje klarer SLI med MIST 500W også; har hørt om folk som kjører det. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 Da trenger jeg ny: Strømforsyning - https://prisguiden.no/product.php?productId=46725? Ser bra ut, og passer i kabinetet og resten av delene? Lydkort - Her vet jeg ikke. Gjerne det beste kortet til 500kr +- Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Extreme Audio koster rundt 500kr de fleste steder. Skal du ha noe bedre, noe du neppe trenger, må du ut med et par hundre kroner til. Å kjøpe Extreme Music i stedenfor er bare tull synes jeg; men M-audio har et veldig bra kort til 8-900kr eller noe. Den Thermaltake strømforsyningen skal fint klare å drive 8800GTS i SLI, og passer i kabinettet. Endret 10. juli 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Scullyy Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) *fjernet* Feil tråd >< Endret 10. juli 2007 av Scullyy Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Trakk tilbake det der, så at Fortron-Source PSUen ikke hadde modulære kabler. Så da ser jeg ingen grunn til å anbefale den, sserlig ikke når Thermaltake sin har det. EDIT: hvilket lydkort? Endret 10. juli 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Scullyy Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) *fjernet* Feil tråd >< Endret 10. juli 2007 av Scullyy Lenke til kommentar
Lange Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 Jeg trenger et kort som kan brukes til alt, gaming/filmer/musikk osv. Noen forslag? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Da må du opp i 650kr hvis du skal ha lydkort. Velg mellom Xtreme Gamer og XtremeMusic. Det er i og for seg like kort, ingen jeg vet om kan fortelle den konkret forskjell, utenom størrelsen (og selvfølgelig layouten på kortene). XtremeMusic har mulighet for å kobles på lyduttaket forran på kabinettet, det kan jeg ikke se at Xtreme Gamer har. Ellers er de så godt som like. Skal du ha lydkort til gaming, så kjøp Creative. Ikke finn på å kjøpe Thrust eller noe anna, da er det bedre med det integrerte. EDIT: mitt råd er å kjøpe Xtreme Music. Endret 10. juli 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Lange Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Hmm, jeg skal kjøpe alt fra Netshop.no og de hadde ikke Xtreme Music :/ Men, Leste et review av Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio. Det virker som det er et veldig bra kort, som passer til alt? https://prisguiden.no/product.php?product_id=56445 Endret 11. juli 2007 av Lange Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Det er et greit kort, men det spørs om det ikke mangler EAX støtte. Og det er EAX som skiller et gaming-lydkort fra et "vanlig" lydkort. EAX effekter i spill er noe du kommer til å høre mye dersom du spiller en del. Så var jeg deg, ville jeg kjøpt et lydkort som støtter EAX. Såfremt du bryr deg om lydene i spilla. Spiller du wow er det kanskje ikke så viktig, men i krigsspill er det gøy å ha litt realistisk lyd og mye risting Så Club 3D Theatron Agrippa eller Creative SB X-Fi XtremeGamer ville jeg ofret noen ekstra kroner på å få. XtremeAudio er mer et musikk\film lydkort som man kjøper bare for å ha noe som er litt bedre enn de lydkortene som er integrerte. Og i dag er de integrerte lydkortene relativt gode faktisk. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Har valgt Xtreme Gaming! Alt ser bra ut nå? Da bare bestiller jeg! Endret 11. juli 2007 av Lange Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Grattis med ny PC snart da Håper du blir fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå