Vidi Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Kjørte et søk, men kan ikke se å finne en liknende tråd. Gi beskjed hvis dette foreligger. Er det mulig å sjekke hvem som har blokket deg på MSN, eller er dette rett og slett bare rent oppspinn som går i favør av spammere og andre kriminelle? Lenke til kommentar
Cadesius Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Her Denne funker fint! Der kan du se på kontaktlisten din. (BL: de som har blocket deg) Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 hmm, jeg får den ikke til å funke, får bare opp "login failed" Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Slik jeg har forstått det, så er de fleste (om ikke alle) nettleserbaserte «blokkesjekkere» bare tull. Det jeg derimot vet funker, er å bruke IM-klienten Pidgin (tidligere Gaim) til å logge seg inn via MSN-protokollen. Der kan du holde musepekeren over en kontakt, og diverse informasjon vises - om de har blokket deg, om de har deg på kontaktlisten osv. Jeg aner ikke hva som ligger bakom dette, men det fungerer i alle fall. Lenke til kommentar
Cadesius Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 hmm, jeg får den ikke til å funke, får bare opp "login failed" 9047956[/snapback] Prøv å logg deg av MSN først, hvis du ikke har gjort det. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Her Denne funker fint! Der kan du se på kontaktlisten din. (BL: de som har blocket deg) 9047945[/snapback] Er jeg den eneste som syns det er litt betenkelig å logge inn med brukernavn og passord til min MSN konto på en nettside jeg ikke vet noe om? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 hmm, jeg får den ikke til å funke, får bare opp "login failed" 9047956[/snapback] Prøv å logg deg av MSN først, hvis du ikke har gjort det. 9047988[/snapback] Har gjort det. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Jeg må si jeg er særdeles skeptisk til å legge fra meg emailadresse og passord på slike sider. Jeg ville vært veldig sikker på seriøsiteten til sidene før jeg gjorde noe sånt. Dette ser for meg ut som en en side som en eller annen privatperson har laget i nederland. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Her Denne funker fint! Der kan du se på kontaktlisten din. (BL: de som har blocket deg) 9047945[/snapback] Er jeg den eneste som syns det er litt betenkelig å logge inn med brukernavn og passord til min MSN konto på en nettside jeg ikke vet noe om? 9048002[/snapback] Lol, vi tenkte likt ganske så samtidig Lenke til kommentar
Cadesius Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Her Denne funker fint! Der kan du se på kontaktlisten din. (BL: de som har blocket deg) 9047945[/snapback] Er jeg den eneste som syns det er litt betenkelig å logge inn med brukernavn og passord til min MSN konto på en nettside jeg ikke vet noe om? 9048002[/snapback] Den sida har vært oppe i over 2 år, pluss at det er tusner som bruker den. Sett denne her før? Har brukt denne sida her lenge, men det er jo helt opp til deg å ta sjansen. Lenke til kommentar
chrishan Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (BL: de som har blocket deg) 9047945[/snapback] det er vel feil? det er de du har blokkert:BL (Block List) : people you have blockeddet gikk tidligere an å sjekke hvem som har blokkert deg, men jeg tror msn tok bort den muligheten for noen år siden. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Om tjenesten har vært oppe i mange år trenger ikke å bety at den er så sikker å trygg forde. Men hvis den har funket for mange, så er jo det fint, for de. Det er mange som samler på informasjon over lengre tid uten å bruke det, over et lang tids perspektiv på mange år. Russerne har for eksempel en 20 års horisont for kanskje å få bruk for det en dag. Ville vært veldig lite lurt av eier av den nettsiden å brukt det han hadde nå, men om noen år så ville du gjerne si, "det kan umulig være den siden, den virket jo så skikkelig i så mange år, må ha vært noen andre...." Ingen grunn til å bli paranoid, men jeg vil at folk skal tenke over hva de gir fra seg av info, i disse Facebook tidene, men det er en annen debatt. Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Den funket for meg. Du kan se hvem som ikke har deg på listen. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Jeg ville aldri oppgitt brukernavn eller passord til en annen tjeneste til noen som helst nettside, dette bare understreker verdens største sikkerhetshull: man trenger bare spørre folk om brukenavn og passord hvis man vil lure noen. Lenke til kommentar
Vidi Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Jeg fikk anbefalt Biip.no, som har et liknende verktøy. Det som imidlertid overrasket meg, var at det ble sendt ut en e-post til samtlige kontakter i etterkant, med opplysning om hvordan dette fungerer. Det er jo litt sært? Unngår man dette med bencastricum.nl? Altså, en oversikt over hvem som har blokket meg, ikke omvendt. Dette er vel heller det motsatte? Endret 11. juli 2007 av Vidi Lenke til kommentar
Vidi Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) BL (Block List) : people you have blockeddet gikk tidligere an å sjekke hvem som har blokkert deg, men jeg tror msn tok bort den muligheten for noen år siden. 9049679[/snapback] En oppklaring der gitt. Altså, en oversikt over hvem man selv har blokket, finner en ikke det i selve MSN-klienten? Da er jeg like langt. Hehe. Endret 11. juli 2007 av Vidi Lenke til kommentar
Cadesius Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 En oppklaring der gitt. Altså, en oversikt over hvem man selv har blokket, finner en ikke det i selve MSN-klienten? Da er jeg like langt. Hehe. 9056960[/snapback] Den viser hvem som har deg på lista si. Lenke til kommentar
Vidi Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 Den viser hvem som har deg på lista si. 9056968[/snapback] Kun ett kryss for RL. Det var jo veldig rart. Lenke til kommentar
Cadesius Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Kun ett kryss for RL. Det var jo veldig rart. 9056973[/snapback] Det er nok riktig det, gitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå