Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Godt kjøp på dekk + felg?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt ny bil og i den forbindelse fikk jeg tilbud på vinterdekk... Dette er ContiWinterViking dekk m/pigger. Dimensjon 205/55/16. I tillegg har jeg fått med Originale lettmet.felger til Opel Astra som er 9-eket. Første tilbud var 11990, har nå fått "Dekkpakken" for 9900,-

Er dette en god handel?

Endret av huldal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har kjøpt ny bil og i den forbindelse fikk jeg tilbud på vinterdekk... Dette er ContiWinterViking dekk m/pigger. Dimensjon 205/55/16. I tillegg har jeg fått med Originale lettmet.felger til Opel Astra som er 9-eket. Første tilbud var 11990, har nå fått "Dekkpakken" for 9900,-

Er dette en god handel?

9046889[/snapback]

Til å være original felger med skikkelige dekk så er det vel ikke så ille, sjekket andre plasser?.

Var på møller i går og de solgt originale felger med dekk(sommer dekk) til 5000,- i noe den samme dimensjonen.

Men en ting jeg lurer på, bør du ha så brede vintre dekk på en liten astra?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Sjekk hjulpakkene på www.megahjul.no, ofte gode priser der. De har mange ukjente merker på sommerdekk, men flere kjente (bl.a. Nokian) på vinterdekk.

Edit: Mitt råd: Styr unna Michelin vinterdekk! Jeg har kjørt med både MaxiIce og X-Ice på min Astra, og har lånt en annen med Arctic Alpine, og er svært lite fornøyd med egenskapene til disse dekkene. Hadde Nokian NRW (?) først, de var mye bedre.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ser nå at du skal ha med pigger. Jeg har liten erfaring med nyere piggdekk, siden jeg har kjørt piggfritt i over 10 år. Vi har en del biler på jobben med piggdekk, og jeg oppfatter støyen som meget plagsom når jeg er vant til piggfritt.

Dersom pris er viktig, har også Biltema rimelige felger, men jeg vet ingenting om kvaliteten her. Ellers pleier Smart Club å ha svært gode priser på både dekk og hjulpakker når sesongen nærmer seg.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

En ting er ihvertfall sikkert - går du for Continental piggdekk, så gå for WinterViking2, ikke 1. Tviler på at du fremdeles finner 205/55R16 i WV1, men best å være sikker.

Det er forøvrig knallgode vinterdekk, vi solgte faktisk flere av de enn av VikingContact 3 (piggfrie) forrige sesong.

Lenke til kommentar

Er dette en god handel?

9046889[/snapback]

Jeg tror det er en bra pris. Min lokale forhandler skal ha 10.000,- for samme dimensjon med stål og kapsler - noe jeg synes er litt mye. Hvor fikk du tilbudet?

Lenke til kommentar
2008 modell i 2007?

9072953[/snapback]

Bestillte bil for et par dager siden og produksjon starter i august... så ja... 2008 modell..... Du får ikke bestillt 2007 mod lenger

9073247[/snapback]

Jeg står omtrent på samme sted selv - det er helt utrolig hvordan opel gjør dette her - etter hva jeg vet så var siste 2007 modell man kunne bestille i slutten av mai, og 2008 modellene kommer ikke før ved månedskiftet september/oktober. Ikke lett å være forhandler da...

Jeg spurte også om det kom noen nye modeller og farger på 2008 modellene, og importøren kunne ikke svare (dette var midt i uka)

Lenke til kommentar
Jeg bestillte på onsdag. valgte pannacotta :)

Hvis du bestillte bil forrige fredag mener jeg du hadde fått en 2007 mod.

9076661[/snapback]

I følge min forhandler var siste gang de kunne bestille 2007 modell 24 mai (mulig det var 24 juni). Siden du har fått bestille nå så har vel endelig 2008 prisene kommet.

Er veldig usikker på farge - enig med deg at panaccotta er fin. Vurderer også ultra blue (det er vel disse 2 det står imellom)

Endret av eekeroth
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

De fleste europeiske fabrikkene bytter modellår etter sommerferien, dvs at 2008-modellen produseres fra august 2007.

I østen byttes modellene når som helst på året, så for en Mazda (f.x.) må man vente til 2008 for å få en 2008-modell.

Lenke til kommentar

Her er et tenkt døme:

Jeg har 2 biler som er helt identiske....forskjellen er 1.gangs registrering.

Begge er f.eks. 2007 modell.....Den ene er 1.gangsregistrert 1.okt 2006 og den andre 1.feb 2007.

Bortsett fra dette er alt identisk...

Vil bilene ha samme verdi.....eller får jeg bare "2006-pris" for den som er registrert i 2006, sjølv om det er en 2007 mod?

Edit...Rettelse fra 2008 til 2007 :blush:

Endret av huldal
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Antar at du har en leif i siste linje, og at det skal være 2007 der du skriver 2008 (du måtte nok slite litt for å finne en 2008-modell i 2006).

Dersom bilene er helt like, vil nok reg-året ha litt betydning for prisen (for meg personlig, vaffal). Du får jo en bil som har vært på veien i nesten 1 vinter mindre når du velger den som er reg 010207 i forhold til den som er reg 011006. Det som drar kostnaden enda høyere, er at omreg. avg. vil være høyere på en bil som er nyere, og her teller bare reg. år.

Lenke til kommentar
Sjekk hjulpakkene på www.megahjul.no, ofte gode priser der. De har mange ukjente merker på sommerdekk, men flere kjente (bl.a. Nokian) på vinterdekk.

Edit: Mitt råd: Styr unna Michelin vinterdekk! Jeg har kjørt med både MaxiIce og X-Ice på min Astra, og har lånt en annen med Arctic Alpine, og er svært lite fornøyd med egenskapene til disse dekkene. Hadde Nokian NRW (?) først, de var mye bedre.

9049694[/snapback]

Er du sikker på at megahjul har Nokian? Da jeg skulle kjøpe nye vinterdekk til bilen i fjor, ba jeg om et tilbud på bl.a. Nokian og Continental. Fikk da til svar at det hadde dem ikke....det endte med at jeg kjøpte Nokian piggfri hos Vianoor.

Men til trådstarter....9000 for gode vinterdekk + orginale alufelger er ikke noen dårlig pris det. Bare dekka koster jo rundt 5000 (for alle 4).

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...