Gå til innhold

PS3 PAL priskutt på 17%

My2Cents

Anbefalte innlegg

Da var det som jeg trodde - de vrir på sannheten igjen :).

http://www.idg.no/bransje/bransjenyheter/article57211.ece

Denne er fra juni i år. Merk ordlyden:

"Ifølge nederlenderen er det på tide at forhandlere som selger voldelige dataspill til unge bør kunne forfølges av straffeloven, skriver IDG Nederland.

Ministeren mener at den selvregulerende aldersmerking, som nå tilpasses i hele Europa, inklusive Norge, virker mot sin hensikt. "

"Skulle EU velge å gjøre salg av voldelige dataspill til unge straffbart, er det ikke sagt at Norge følger etter uten videre.

- Det ville bli en egen diskusjon. En slik avgjørelse vil påvirke hele markedet for dataspill. Og det ville gå rett mot PEGI-ordningen. Jeg er mest opptatt av å styrke denne ordningen, for det vil hjelpe foreldrene på banen, sier han. "

FBI roter rett og slett.

MEN - nå er vi LANGT LANGT off topic :).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noe priskutt her i gården nei [bBC]

Men kan ikke forstå noe annet enn at butikkene likevel vil selge standardkonsollen sterkt rabattert når denne pakken kommer på markedet til prisen av den gamle. 2 spill og en ekstra kontroll har veiledende utsalgspris på 1800 kroner.

Spekuleres nå i at de med pakken vil kvitte seg med vanlig kontrollere før rumblekontroll kommer ut til høsten.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Ja, leste nettopp det. Så faktisk er det ikke noe priskutt noe sted, bare at de legger til mer i pakken. Man får mer for pengene, men prisen er like høy.

Spent på om denne strategien i det hele tatt fungerer. 6000 kr. er fortsatt mye penger for folk, uansett hvor mye stuff som er med. Jeg tviler...

Jeg tror vi får et skikkelig priskutt før jul både i USA og Europa. Avhenger av hva MS foretar seg (jeg tror de setter ned prisen etter Halo 3).

Lenke til kommentar
Ja, leste nettopp det. Så faktisk er det ikke noe priskutt noe sted, bare at de legger til mer i pakken. Man får mer for pengene, men prisen er like høy.

Spent på om denne strategien i det hele tatt fungerer. 6000 kr. er fortsatt mye penger for folk, uansett hvor mye stuff som er med. Jeg tviler...

Jeg tror vi får et skikkelig priskutt før jul både i USA og Europa. Avhenger av hva MS foretar seg (jeg tror de setter ned prisen etter Halo 3).

9064277[/snapback]

Trudde dem pleide og sette ned prisen før jeg? men, jaja kanskje du er smartere enn meg :D

Lenke til kommentar

Snakket om X360 her. Kan se for meg at MS holder samme pris til oktober da den uansett vil selge bra pga. Halo 3 (25.sept) og så setter de ned prisen før GTA4 (19.okt) hvor de har sjans til å kapre mange potensielle PS3-kjøpere. Sony vil trolig respondere på en slik strategi og sette ned prisen de også. Vel, bare spekulasjoner fra min side...

Lenke til kommentar

Den er vel det, men jeg har enda ikke sett den til salgs verken her eller der - går utifra det tar litt tid før resten av verden for oppdatert seg, som Alastor sa ovenfor - dette forumet er tross alt det mest oppdatere fora i norge. Det sagt, går utifra alle gjør sin plikt å roper ut om de finner den til salgs noen plass? :)

Edit: Som det sies over, blr ikke pakken i salg før 1. August - men det jeg mente, og tror - er at pakken blir lagt ut til forhåndsbestiling i løpet av dagen.

Endret av Stikko
Lenke til kommentar

Hmm, import fra det store utland er brått litt mer interessant igjen etter det her. Spørs vel hvor mye butikkene setter ned prisen på den "gamle" pakken også da de sikkert ikke får dekket mellomlegget av Sony.

Nye pakken er greit nok priset, hadde tenkt meg begge spillene jeg men vil ikke vente lenger! ;)

Endret av spiderworm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...