Gå til innhold

PS3 PAL priskutt på 17%

My2Cents

Anbefalte innlegg

La oss nå si at det blir en startpakke som beskrevet tidligere i denne posten, hva gjør kjedene med den gamle beholdningen? Selger de ut den før de plasserer ut den nye?

Ser at både Elkjøp og Lefdal har droppet PS3'en fra sine hjemmesider, sendte e-post til kundeservice hos begge for ett par dager tilbake om hvorfor den glimret med sitt fravær men svar har sålangt uteblitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elkjøp (vet ikke om det gjaldt bare den butikken jeg var på) hadde jo en kortvarig priskrig med Expert i fjor, og solgte PSP til 995,- (Jeg benyttet sjansen og kjøpte en til... ;-)

Kanskje de gjør noe lignende med PS3, hvis de tar sjansen på å tape litt penger. Det blir litt som i mobilbransjen, det er bedre å ikke tjene på en kunde enn å la konkurrenten få ham. ;)

Lenke til kommentar
Ser at både Elkjøp og Lefdal har droppet PS3'en fra sine hjemmesider, sendte e-post til kundeservice hos begge for ett par dager tilbake om hvorfor den glimret med sitt fravær men svar har sålangt uteblitt.

9062637[/snapback]

Dette la jeg også merke til idag. Fant ikke PS3 i det hele tatt på elkjop sine sider. Kun spill og tilbehør der :hmm:

Lenke til kommentar
Elkjøp (vet ikke om det gjaldt bare den butikken jeg var på) hadde jo en kortvarig priskrig med Expert i fjor, og solgte PSP til 995,- (Jeg benyttet sjansen og kjøpte en til... ;-)

Kanskje de gjør noe lignende med PS3, hvis de tar sjansen på å tape litt penger. Det blir litt som i mobilbransjen, det er bedre å ikke tjene på en kunde enn å la konkurrenten få ham.  ;)

9062663[/snapback]

elkjøp har hatt den borte ganske lenge faktisk..

men asdfteam har helt rett tap på kunden enn la konkurrenten få penga =) grunn til at alle har kjøpt hos Obs =) :w00t:

Endret av Imsdalo
Lenke til kommentar
18. års grense? Hvordan kan de selge en konsoll med 18. års grense? Når det følger med et spill med så høy grense får jo ikke jeg som 14. åring kjøpt den da?

Hva med den vanlige pakken vi får kjøpt nå? Skal den liksom være like dyr? Dette virker rart ...

9062424[/snapback]

Godt poeng. Dette vil jo bare skremme unna barnefamilier også. Kan ikke skjønne annet enn at den vanlige 60 GB-versjonen blir solgt videre med det i tankene, sikkert til 5000 kroner.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Barnefamilier kjøper ps2 og 5 spill, gjerne platiniumutgaver, og betaler halvparten av ps3-pris. De kjøper rett og slett ikke ps3.

Men du skal ikke se bort ifra at det blir ramaskrik fra "spill-påvirker-deg-til-å-bli-en-sinnsyk-morder"-gjengen i politikerland dersom dette blir den eneste pakken i salg ja.

Lenke til kommentar

Butikkene er ikke lovpålagt nei. Finnes ingen lover om aldersgrenser på spill.

Bransjen følger PEGI-ratingene, og det er veldig veldig streng selvjustis, for å si det sånn. Dette pga media, som sender barn og unge inn for å teste butikker om de selger til feil personer.

Hvorpå man får førstesiden dagen ettepå... MEDIAS lov ikke norsk lov, for å si det sånn :).

Så man mister ingen bevilning, ingen slike risikoer, da det ikke finnes lovpålagte aldersgrenser. Man debatterer jo rundt dette med å innføre slike lovpålagte grenser, og konklusjonen er jo at selvjustisen og pegi-ratingen fungerer fint i dag.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

9062815[/snapback]

I følge FBI (forbrukerinnspektørene) på NRK er de det.

Selv har jeg flere ganger blitt spurt om legg ved kjøp av 18-årsgrensespill. Sist med San Andreas da jeg var 15. Ironisk nok etter at jeg "leggfritt" hadde kjøpt inn 2 sixpacks på matbutikken ovenfor.

Lenke til kommentar

9062815[/snapback]

I følge FBI (forbrukerinnspektørene) på NRK er de det.

Selv har jeg flere ganger blitt spurt om legg ved kjøp av 18-årsgrensespill. Sist med San Andreas da jeg var 15. Ironisk nok etter at jeg "leggfritt" hadde kjøpt inn 2 sixpacks på matbutikken ovenfor.

9062848[/snapback]

URL til det programmet?

For det er helt feil. Det finnes ingen lov, bortsett fra bransjens selvjustis. FBI er jo ikke akkurat kjent for å gi nøyaktig informasjon, ref "5-års garanti på mobiltelefon"-programmet når ftu ga en kunde godkjent reklamasjonsrett på sin 4 år gamle mobiltelefon...

De blander begreper, og jeg tipper det ofte gjøres med vilje for å få mer gjennomslagskraft hos forbrukeren som ser på.

Lenke til kommentar
Vet ikke om dette er offisielt nok eller hva man skal tro, men i følge konsollguiden.no så bestemte Sony seg for å ikke sette ned prisen, men å gå for en ny starterpakke slik som postet tidligere i tråden.

kilde

edit: skriveleif

9061960[/snapback]

Jeg har hele tiden sett konsollguiden som mindre seriøs, fordi de stadig vekk kommer med nyheter som kun delvis stemmer, og presenterer det som knallharde fakta - i tillegg tror jeg siden drives av entusiastiske tenåringer, fremfor seriøse journalister. Konsollguiden oppgir ingen troverdig kilde, noe de heller ikke kan, da priskuttet enda ikke er annonsert!

9062478[/snapback]

derfor jeg skrev at jeg ikke visste om det var offisielt eller hva man skulle tro :p

håper nok mest på en prisreduksjon, men uansett hva som skjer så blir det nok en ps3 i heimen innen året er omme..

Lenke til kommentar

såvidt jeg har forstått er aldersgrensa en anbefalt.. det blir ikke som filmer som får en fast som må opprettholdes.. jeg kjøpta da gta 2 når jeg var 10 eller noe uten problemer og alt mulig videre. men syns de må ta ned 60gig 1000kr og legge ut den pakka:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...