Szmekken Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Nå er tydeligvis Alastor på hjemmebane her, så vi gjør nok lurest i å høre på hans vise ord . Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Uff nei, var ikke slik ment da. Jeg bare mener at uttalelser som slenges ut bør ha med en kilde..og god begrunnelse. Det kom kanskje ut litt feil, så beklager det. Endret 12. juli 2007 av Alastor Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Det jeg egentlig mest lurer på er om prisreduksjonen kommer til å skje på f.eks elkjp, alastor, øyeblikkelig NÅR priskuttet kommer? Pengene brenner i henda mine, og jeg må daglig styre meg i å gjøre et dumt kjøpt siden vi alle spekulerer i et kutt nært i fremtiden. Nå ber jeg ikke deg uttale deg på vegne av en spesifikk elkjøp-butikk eller i det hele, men om Sony kom med en pressemelding med kutt som tilsvarte 1000kr for det norske markedet i morgen, tror du man da kan komme senere på ettermiddagen å få kjøpt til ny pris, eller er det normalt at det tar litt tid? Ikke minst, om denne bundelen er reel, hvor lenge må man vente før den dukker opp? 80gb versjonen i USA kom vel på dagen, eller var det den som skulle lanseres i August? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Jeg vil anta at priskuttet vil gjelde varer som allerede finnes ut i butikkene - så skal ikke ta mer enn en dag eller to før et evt priskutt er gjennomført nei. Spørsmålet er jo om en kjede vil bruke dette nye priskuttet til å kjøre en ekstra god kampanje en uke etter prisfallet. Om det blir noe prisfall da, vi får jo ikke vite før i mårra tidlig . Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Greit å vite, da blir det mye besøk hos Elkjøp, Obs osv fremover om det blir gladmelding i morgen. Noen som har klokkeslett om når det kommer noe, eller er det bare spekulasjoner? Hadde vært kjekt å høre noe før man drar på jobb Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Om det skulle bli et priskutt, så kan jeg jo selvfølgelig si ifra om noe skjer i kjeden jeg jobber i. Om folk ønsker det. Vil ikke komme med ren reklame liksom.. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Uff nei, var ikke slik ment da. Jeg bare mener at uttalelser som slenges ut bør ha med en kilde..og god begrunnelse. Det kom kanskje ut litt feil, så beklager det. 9061645[/snapback] Nei, jeg mente det ikke slik som du tok det. jeg mente at siden du tydeligvis har faglig kompetanse på området, burde du vite best. Var ikke ment ironisk My bad. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Og, jeg kjenner bransjen såpass godt fra innsiden at jeg vet at prisreduksjoner ikke gjennomføres før en slik pressemelding, da kosten på de varene som finnes ute i butikken må få en reduksjon betalt av sony - noe som ikke gjøres før de offisielt har satt ned prisen. Hvordan fungerer det der egentlig? En butikk kan vel risikere et stort tap hvis de sitter inne med mange konsoller som er kjøpt inn til gammel pris... Eller kan de få refundert penger fra Sony? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Når det er snakk om nedsettelse av pris, og nå prater jeg utifra slik det har fungert FØR i bransjen, jeg sier ikke at dette skjer nå, eller vil skje igjen - så blir prisen justert på alle varer som også er ute i butikken. Dette ser man feks har skjedd i USA nå, prisreduksjonen gjelder alle varer som allerede var ute i butikk, derfor har butikkene kunnet sette ned prisene med en gang. Dette fordi de fikk refundert fra Sony . Dette er en stor forskjell fra slik det vanligvis er i elektromarkedet, prisene faller konstant, men ikke på det som allerede er ute i butikkene. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Når det er snakk om nedsettelse av pris, og nå prater jeg utifra slik det har fungert FØR i bransjen, jeg sier ikke at dette skjer nå, eller vil skje igjen - så blir prisen justert på alle varer som også er ute i butikken. Dette ser man feks har skjedd i USA nå, prisreduksjonen gjelder alle varer som allerede var ute i butikk, derfor har butikkene kunnet sette ned prisene med en gang. Dette fordi de fikk refundert fra Sony . Dette er en stor forskjell fra slik det vanligvis er i elektromarkedet, prisene faller konstant, men ikke på det som allerede er ute i butikkene. 9061878[/snapback] De må vel kanskje gjøre det sånn? Har inntrykk av at det er små marginer på disse konsollene, så kjedene hadde kanskje vegret seg for å selge de som de stadig ble brent av slike nedsettelser. AtW Lenke til kommentar
Softshake Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Vet ikke om dette er offisielt nok eller hva man skal tro, men i følge konsollguiden.no så bestemte Sony seg for å ikke sette ned prisen, men å gå for en ny starterpakke slik som postet tidligere i tråden. kilde edit: skriveleif Endret 12. juli 2007 av Softshake Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Når det er snakk om nedsettelse av pris, og nå prater jeg utifra slik det har fungert FØR i bransjen, jeg sier ikke at dette skjer nå, eller vil skje igjen - så blir prisen justert på alle varer som også er ute i butikken. Dette ser man feks har skjedd i USA nå, prisreduksjonen gjelder alle varer som allerede var ute i butikk, derfor har butikkene kunnet sette ned prisene med en gang. Dette fordi de fikk refundert fra Sony . Dette er en stor forskjell fra slik det vanligvis er i elektromarkedet, prisene faller konstant, men ikke på det som allerede er ute i butikkene. 9061878[/snapback] De må vel kanskje gjøre det sånn? Har inntrykk av at det er små marginer på disse konsollene, så kjedene hadde kanskje vegret seg for å selge de som de stadig ble brent av slike nedsettelser. AtW 9061938[/snapback] Ja, det er jo et poeng. I tillegg, så må den produsenten som ønsker å sette ned prisen for å få positiv PR få ordnet det slik at butikkene faktisk setter ned prisen, og ikke bare selger ut det de har til gammel kost først. Få gjort alt instantly sammen med pressemeldingen = MASSE positiv pr. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Gi meg en link på disse butikkene? Og at de har satt ned prisen denne uka ja? Du kan si det sånn - denne tråden er et BEVIS på at ingenting er offisiellt ennå. Dette forumet er det mest oppdaterte i norge, og en svært god ressurs på slikt. Dette forumet har ennå ikke presentert en link til pressemelding eller annet fra sony ang prisreduksjon i europa. Og, jeg kjenner bransjen såpass godt fra innsiden at jeg vet at prisreduksjoner ikke gjennomføres før en slik pressemelding, da kosten på de varene som finnes ute i butikken må få en reduksjon betalt av sony - noe som ikke gjøres før de offisielt har satt ned prisen. Så som sagt - KILDER, eller ingen kred. 9061419[/snapback] Shg for eksempel, og det står at de har bestilt og regner med og få i løpet av noen dager så jeg tror det er gjort denne uken. Endret 12. juli 2007 av 2r3fo Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 SHG ligger generelt 10% under resten av norge på en del ulike varer. Dette har mye å gjøre med at de importerer varer fra EU-områder, der prisnivået er lavere enn i norge. Se på tvutvalget deres feks. SHG har tidligere solgt varen for 5270,- mens resten av norge selger fra 5500,- og oppover. At de nå selger varen 250,- billigere tviler jeg på er fordi sony har senket prisen med 17%, for å si det sånn . SHG.no har et prisnivå som ikke akkurat følger veiledende fra sony, så hadde de fått en prisjustering fra sony hadde de senket prisen mye mer enn 20,- DYRERE enn det vi spekulerer i at ny veiledende pris skal bli. Lenke til kommentar
SF2-Guile Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Vel kommer pris kuttet, er det alltid en kjede som benytter seg av priskuttet. Om expert,Elkjøp,spaceworld gjør det er usikkert. Istede for å ta tap kan de selge de maskinene priset til 5999 først. Coop Obs har vært en av de kjedene som har benyttet seg hele tiden av dette, det gjelder Et stor mangfold av varer. Selg med tap = selg mange fler maskiner ... folk kjører gjerne 2-6 mil ekstra for en 1000 lapp billigere. I sony's presse melding som sikkert alle har lest, sto det 12 Juli.. det er idag . betyr at folk for beskjed i morra eller mandag. *venter i spenning på priskutt* Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Ikke priskutt. I stedet får man denne bundelen til den gamle prisen: 2 spill og 1 ekstra kontroll til prisen av den gamle (€599). Det er i alle fall hva belgiske PlayerOne nå melder. Men ikke 100% bekreftet altså. Sony skal visst offentliggjøre hva de skal gjøre fredag morgen. 9060086[/snapback] 18. års grense? Hvordan kan de selge en konsoll med 18. års grense? Når det følger med et spill med så høy grense får jo ikke jeg som 14. åring kjøpt den da? Hva med den vanlige pakken vi får kjøpt nå? Skal den liksom være like dyr? Dette virker rart ... Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 http://www.kelkoo.dk/b/a/sbs/112101/14234592.html Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Vet ikke om dette er offisielt nok eller hva man skal tro, men i følge konsollguiden.no så bestemte Sony seg for å ikke sette ned prisen, men å gå for en ny starterpakke slik som postet tidligere i tråden. kilde edit: skriveleif 9061960[/snapback] Jeg har hele tiden sett konsollguiden som mindre seriøs, fordi de stadig vekk kommer med nyheter som kun delvis stemmer, og presenterer det som knallharde fakta - i tillegg tror jeg siden drives av entusiastiske tenåringer, fremfor seriøse journalister. Konsollguiden oppgir ingen troverdig kilde, noe de heller ikke kan, da priskuttet enda ikke er annonsert! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Ja, hva med det? Coop Obs selger PS3 til 4995,- i norge. Det har de gjort lenge før dette med prisjustering i USA ble offentliggjort. 4495,- danske er ca tilsvarende i NOK. Og det gjelder 1 - EN - butikk. De fleste selger den til 4995,- DK. Her er en artikkel som langt på vei antyder at 4500,- har vært prisen i danmark hos et par butikker selv lenge før sonys USA-annonsering. http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=7521247&rss Jeg tipper 4500,- i danmark er et resultat av sterk konkurranse, samme som at 4995,- på coop obs i norge er et resultat av det samme. SOM SAGT: NULL OG NIKS OFFISIELT FRA SONY. Det hadde vi hørt om over halve internett, for å si det sånn . EDIT: Leif var innom en tur, og så gikk han igjen. Endret 12. juli 2007 av Alastor Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) vel jeg syns ikke akkuratt den start pakka er så veldig fristende (ikke noe imponert over begge de spilla ) but thats me Endret 12. juli 2007 av Imsdalo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå