Gå til innhold

PS3 PAL priskutt på 17%

My2Cents

Anbefalte innlegg

Mens itavisen skriver PS3-salget eksploderer så vil PAL versjonen få en priskutt på 17%

PAL Markets To Get PS3 Price Cuts This Week

In a late breaking story SmartHouse News has been able to confirm that PAL markets including Australia and the UK will get a PS3 price cut on July 12th.

The Managing Director of Sony Computer Entertainment in Australia, Michael Ephraim, has confirmed that a PAL market announcement will be made on July 12 2007 regarding price cuts to the PAL market PS3.

It is expected that the PAL market Sony PS3 models, which are among the most expensive in the world, will be cut by as much as 17%.

Kilde

Endret av My2Cents
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har vi vel "visst" et par dager allerede. Priskuttet på ~1000 kroner har jo vært forutsett siden helt i starten av denne mnd, og det ligger endel tråder rundt her om det samme.

bl.a. denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=793265

9046511[/snapback]

Laget en ny tråd da vi ikke har fått bekreftet priskuttet på det Europeiske markedet før nå.

Endret av My2Cents
Lenke til kommentar
Hadde Ps3en kostet 10k så hadde det vært 1.700kr men når den koster 6k da må du regne med at den går ned litt mer en halvparten av 1.7k

9046954[/snapback]

Darnit...1700/2=85, så prisen går ned sånn rundt 1000 lappen sier du? :hmm: ...Jaja, greit for meg..

Lenke til kommentar
17%? Håper det betyr 1,700Nok. For da blir jeg glad.

9046936[/snapback]

I fare for å være frekk her. Står det så dårlig til med matteundervisningen i dette landet?

Tar vi utganspunkt i 6000kr som normalprisen i norge og ganger med 0,83 så får vi 4980kr...

Dette er veldig likt med prisreduksjonen i usa: 499/599dollars = 0,833 altså en reduksjon på ca 17% der også..

Edit: og der viste noen at matten ikke stod så dårlig til likevel:) veldig så kjappe folk var her nå :!:

Edit nr2:Rettet opp i feil quoting

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar
Eg går i alle fall for "vente-på-priskutt og knall-titler", men ikkje kompis :) Så eg venter nok ei stund til..

9047389[/snapback]

Hehehe...

Personlig sitter jeg med en snikende følelse av at denne prisreduksjonen i kombinasjon med noe snacks fra E3 gjør at PS3 sniker seg inn i stereobenken min en gang i August.

Må bare komme _ett_ spill som jeg har virkelig lyst på først eller i hvert fall bevis på at f.eks Killzone 2 leverer.

Lenke til kommentar
Lurer på hva prisen blir og ende på når alt kommer til alt - det finnes jo allerede en del butikker i Norge som selger PS3 for 5000,-, så om de kutter helt ned til 4,5 < kjøper jeg sporenstreks!

9048368[/snapback]

Hvis du ikke er avhengig av å spille sone2 blu-ray-filmer kan du jo alltids bestille fra Canada? Da koster det deg rundt 3000 kroner + ~500 kroner i frakt. Såpass billig får du det ikke i Norge på denne siden av julaften hvertfall ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...