Korka Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Hei Har kjørt memtest nå på en av rambrikkene mine, vet ikke hvilken av de, og da kommer det opp en error: det kommer et nummer, også står det at det ikke kan lagre noe i minnet.. Har kommet til 70% og fått 23 errorer... Mye? Har firefox, everest, msn og Nod32 åpne... Lenke til kommentar
Korka Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 fikk 29 errorer! DEt står at rambrikken ikke klarer å sende data, motta data etc... Ødelagt? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Bruk denne lager boot cd. http://www.memtest.org/#downiso Boot programmet starter auto se om det kommer noe feil merket rød. Kommer feil----test 1 og 1 minnebrikke for og se hvem som er feil. Husk sett korrekt volt og timeings til minnet i bios. Endret 10. juli 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Korka Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 SKal få broren min til å gjøre dette, da jeg ikke er så stødig med bios enna Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Får du en rød melding i memtest kan du være sikker på at maskinen vil henge i spill den dagen den minnedelen blir brukt. Hvis du har alle minneinnstillingene i auto og får feil er brikken din moden for bytte. Sjekk at du ikke har minne i 1t modus og har mere enn 2 brikker i maskinen. Som nevnt tidligere har timingen en del å si, men den er sjeldent for stram når du kjører autoinnstillinger, men sjekk likevel. Kjør memtest med en og en brikke i hovedkortet, Da tar testen mindre tid, og du hvet hvilken brikke som er feil. Får du feil, kan du godt flytte minnebrikken til et annet spor og teste på nytt. ( Har hatt hovedkort hvor minnebrikkesporet var defekt. Minne fungerte fint i det andre paret. ) Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Låner tråden litt jeg. Prøvde å kjøre memtest nå fra floppy, men får meldingen:Error CONFIG.SYS file 1. Hva betyr det? Feil på OS? La det inn i går kveld, Vista ultimate. Lenke til kommentar
Fishboone Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Låner tråden litt jeg. Prøvde å kjøre memtest nå fra floppy, men får meldingen:Error CONFIG.SYS file 1. Hva betyr det? Feil på OS? La det inn i går kveld, Vista ultimate. 9126564[/snapback] Trykk F7 under oppstart av Vista. Vista har memtest innebygget. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 KANON Det visste jeg ikke. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Takk for hjelp, det var ingen problemer med minnet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå