Gå til innhold

Bildekritikk: Heading rett i mål

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette ble for rotete etter mitt skjønn, for mange spillere som er involvert. Måtte lete litt i bildet for å finne ballen, tror det hadde vært bedre hvis du hadde tatt bildet noen millisek tidligere slik at balllen hadde ligget nærmere pannebrasken til han som header.

Lenke til kommentar
Ser ut som du har brukt HØG ISO, det var mykje støy, og det var mange utbrente partier. Veit ikkje ka som har gjort det, men rekner med at det blant annet er pga dårlig kombinasjoner mellom ISO, blender og lukkertid?

Skriv gjerne opp EXIF-info!

9046460[/snapback]

Har bare brukt ISO 200. Skjermen min er mørk så jeg har kanskje dratt litt hardt i spakene på lysstyrke i photoshop..

Lenke til kommentar

Sportsfoto er ikke kunstfoto. Jeg synes det er et fint bilde som illustrerer bildeteksten "tette dueller.........." Men det er nok for rotete til å være hovedbilde på siden, og uten bildetittelen hadde ingen gjettet at ballen gikk i mål.

Lenke til kommentar

Jeg interesserer meg ikke for fotball, så når jeg en sjelden gang ser på et fotballbilde, lar jeg meg fortsatt mores kostlig over ansiktutrykkene til spillerene. Og i så måte skuffer definitivt ikke dette bildet. Tankene vandrer til Monty Python sketsjen "upperclass twit of the year", selv om denne ikke hadde noe med fotball å gjøre.

Og det er vel kanskje her det største problemet med bildet ligger... Det er ikke lett å se hva som egentlig foregår på bildet, og når ballen i tillegg er så uklar som den er, blir førsteintrykket av bildet noe ala "en gruppe merkelige menn i sportsklær". Og derav kommer vel gjerne assosiasjonen med Monty Python-sketsjen.

Lenke til kommentar
Jeg interesserer meg ikke for fotball, så når jeg en sjelden gang ser på et fotballbilde, lar jeg meg fortsatt mores kostlig over ansiktutrykkene til spillerene. Og i så måte skuffer definitivt ikke dette bildet. Tankene vandrer til Monty Python sketsjen "upperclass twit of the year", selv om denne ikke hadde noe med fotball å gjøre.

Og det er vel kanskje her det største problemet med bildet ligger... Det er ikke lett å se hva som egentlig foregår på bildet, og når ballen i tillegg er så uklar som den er, blir førsteintrykket av bildet noe ala "en gruppe merkelige menn i sportsklær". Og derav kommer vel gjerne assosiasjonen med Monty Python-sketsjen.

9049575[/snapback]

Ja, enig. For håpe det går bedre neste gang ved å sette 350D bak mål og fjernstyre den, og så ha D200 med 80-200 som hovedkamera.

Takk for kommentarer! :thumbup:

Endret av jhdjupvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...