Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hovne mandler og heteslag av mat ?


TanglewoodD

Anbefalte innlegg

Heisann, var en tur i danmark med en kompis på Torsdag, på Fredag tok vi et par pils og gikk forbi en slafsete ute sjappe av en veldig svett pakistaner som sto i "butikken" og solgte pizza, vi kjøpte da et par og gikk til hotellet og spiste delvis opp..

 

På lørdag våknet jeg med heteslag, vondt i hode og hovne mandler.

På søndag hadde det kommet noe hvitt ut av begge mandlene, inn mot drøvelen, hva er det ?

Samme dag, Søndag, spydde jeg for første gang av maten

 

Mandag morgen spydde jeg blod 3 ganger.

 

Kan man bli så dårlig av mat ? hadde vært fint med svar på alle spørsmålene .... :)

 

Forresten, hva er anbefalt pencilling dosering til en 17åring ? jeg skal prøve å ta 1 pille hver dag..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Hvor mye blod spydde du? Eller bare rødelig farge i spyet?

Hva menes med "hvitt" kom ut av mandlene.. drøvelen?

 

 

vaio ;)

ps. Det er kontraindikert for bruk av antibiotika i enhver matforgifitning.

Og penicillin vil ikke har noe effekt mot e.coli

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Mat på fredag (kveld+) med første oppkastreaksjon på søndags morgen hlres ikke ut som matforgiftning synes jeg. Matforgiftning pleier å manifestere seg så fort giftstoffene taes opp i kroppen.

 

Hvis man brekker seg veldig mye uten å ha noe å kaste opp kan man slite såpas mye på slimhinnene i mage/hals at det kommer blod. Store mengder blod er alvorlig og da må man opsøke medisinsk hjelp.

 

Noen ganger blir man dårlig og mentalt knytter man dette til maten som var det siste man spiste før man ble syk. Kjenner en som ikke fikser pizza fordi han fik omgangsyke etter å ha spist pizza.

 

Du sier du skal prøve å ta en pille pencelin hver dag. Har du vært hos legen? Pencelin finnes i mange forskjellige former og doseringer. Når man er hos legen og har tatt en blodprøve så bekrefter de at det du har kan bekjempes med pencilin og gir deg en kur som er tilpasset dette behovet. Man skal alltid ta hele denne kuren selvom man "føler seg bra" før den er ferdig. Dersom man ikke fulfører pencilinkurer, eller tar deler av en kur ved en annen anledning risikerer man bare at bakteriene du har i kroppen blir motstandsdyktige mot denne typen antibiotika. Noe som faktisk er et alvorlig problem i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...