Wookie Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Heisann min gode gamle trofaste pc hadde en liten mental sammenbrudd for en stund tilbake, den er på bedringensvei, men den trenger ennå drivere til sata kontrollere slik at jeg kan installere windows igjen. jeg vet åssen man i teorien skal gjøre det, floppy, f6 osv Problemet er bare at jeg finner ikke de filene jeg trenger å putte i disketten. hovedkortet er en intel 915g hardisken seagate 80g et eller anna er litt lei av bibliotekpcer for tiden så all hjelp settes stor pris på! Endret 10. juli 2007 av Wookie Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Vil tro at du finner det her: http://www.intel.com/support/chipsets/sb/CS-011594.htm Lenke til kommentar
Wookie Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 jo prøvd dette før, men jeg fikk ikke helt tak på det endte med å laste ned denne http://downloadcenter.intel.com/confirm.as...dition&lang=eng skal jeg bare unzippe og putte i de viktige delene inn i disketten? lasta ned denne og http://downloadcenter.intel.com/confirm.as...dition&lang=eng men da den skulle installere noe var visst ikke pc'n jeg bruker nå brukbar for å være helt ærlig så baserer alle min datakunnskaper på "prøv og feil" doktrinen og det har funket dårlig hittil hehe Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 De driverene du linker til er for bruk i Windows (etter at installasjonen er ferdig). Er det virkelig nødvendig med driver på floppy når du har ICH6? Lenke til kommentar
Wookie Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) hmmm ich6? min gresk er dessverre litt rusten... alt jeg vet er at når jeg installerer xp er at den finner ikke partisjoner eller noe harddisk og at jeg har enable sata på bios og saker, setter pris på hjelpen men du snakker teknisk sett med tilbakestående på dette felte Endret 10. juli 2007 av Wookie Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Kan du opplyse hvilken type PC dette er, er det et merkenavn (Dell) eller selvbygd? Har du flere enn to SATA kontakter på hovedkortet? Hvilken versjon av XP er den CDen du har? Står det SP1 eller SP2 på den? Jeg har selv en PC med ICH5 (som er eldre enn ICH6). Og den trenger ikke driver på floppy for å installere Windows. Snakker om chipsettet her, du sier du har 915G og da er ICH6 den delen som inneholder SATA kontroller. Lenke til kommentar
Wookie Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 det er en dimension 5000 fra dell, søkte på dell sin nettsidet og der sto det at alle av den typen hadde det hovedkortet så jeg regner med at jeg ikke er unntaket. det er kun plass til to sata disker på den. cden er xp home edition med service pack 2 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Og det fulgte ikke med noen floppy da den var ny? Kan ikke finne noen slik nedlasting hos Dell. Fulgte det med noen driver CD fra Dell? Prøv i så fall om du kan boote fra den, kanskje den kan generere en slik floppy. Lenke til kommentar
Wookie Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 vel jeg kjøpte den brukt for over et år siden, fikk med kun 3 cder, en er drivere for printeren, en er no bilderedigerings software (lite sannsynlighet for sata drivere, men hvorfor ikke) og den tredje står det color monitor documents(inf på siden) ingenting skjer når jeg putter cdene inn og starter opp pc'n... når hardisken er koblet til ledningene så kjenner jeg vibrasjonene av den så den er ikke død eller no, har også dobbelt sjekket med en 400gb wd sata2 harddisk men ingen response der heller, fant en med tilsvarende problem på dell forumet http://www.dellcommunity.com/supportforums...hread.id=129417 må nesten se om jeg har prøvd det før Lenke til kommentar
Wookie Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 hehe vet ikke hva som skjedde, men jævlen funker igjen.. thanks mate for råda ihvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå