Gå til innhold

Hunden min spiser stein o.O


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en 6 år gammel scheferhund som nå de siste to ukene har lugget på brosteinstarassen(?) og spist den grusen som ligger mellom steina der.

Først tenkte jeg at den kansje hadde fått noe i magen som det prøvde å få ut på en naturlig måte, men etter 2 uker begynner jeg å bli litt engstelig :S

 

Noen som vet hva det kan være? Kan det være noen tannproblemer?

 

BTW: er tispe.

 

mvh pessimisten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får hun nok aktivitet?? Da mener jeg ikke bare fysisk, men også psykisk. Har selv schäfere og de trenger å bruke nøtta.

Du trenger ikke svare her, men vær heeelt ærlig med deg selv. Slike uvaner kan lett oppstå når det kjeder seg.

 

Ellers finnes det jo aktiviseringstips. Kjøp en godbitball feks. Trenger ikke være så avansert heller..

Minstemann i huset blir svært kreativ når han kjeder seg. Pleier å fylle en kong (en ball med hull i) med leverpostei og fórkuler. Eller ha litt fórkuler på en halvlitersflaske. Da har han litt å drive med en stund. En annet tips er å spre godbiter utover et område og la henne gå å snuse seg frem.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette kan være en spiseforstyrrelse som kalles pica. Den går ut på inntak av ikke-fordøyelige stoffer, som for eksempel stein. Den kan ramme både mennesker og dyr.

 

Søk litt på internett å se hva du finner.

 

Her har jeg funnet to engelske sider om emnet:

link1

link2

 

Lykke til :)

Endret av ApeiBur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...