pessimisten Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Hei! Jeg har en 6 år gammel scheferhund som nå de siste to ukene har lugget på brosteinstarassen(?) og spist den grusen som ligger mellom steina der. Først tenkte jeg at den kansje hadde fått noe i magen som det prøvde å få ut på en naturlig måte, men etter 2 uker begynner jeg å bli litt engstelig :S Noen som vet hva det kan være? Kan det være noen tannproblemer? BTW: er tispe. mvh pessimisten Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Ta en telefon til dyrlegen, det koster deg ikke mye. Det hjelper alltid å forhøre seg med en dyrlege, syns jeg. Litt mer å stole på sånn hva faglig tyngde gjelder Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 får gjøre det i morra da takk takk Lenke til kommentar
FrkFryd Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Får hun nok aktivitet?? Da mener jeg ikke bare fysisk, men også psykisk. Har selv schäfere og de trenger å bruke nøtta. Du trenger ikke svare her, men vær heeelt ærlig med deg selv. Slike uvaner kan lett oppstå når det kjeder seg. Ellers finnes det jo aktiviseringstips. Kjøp en godbitball feks. Trenger ikke være så avansert heller.. Minstemann i huset blir svært kreativ når han kjeder seg. Pleier å fylle en kong (en ball med hull i) med leverpostei og fórkuler. Eller ha litt fórkuler på en halvlitersflaske. Da har han litt å drive med en stund. En annet tips er å spre godbiter utover et område og la henne gå å snuse seg frem. Lykke til Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 Høres ut som en kjempe god ide. Hun har nok kjedet seg litt i det siste må jeg desverre innrømme Jeg prøver litt av hvert Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 -Tenkt på å begynne å trene lydighet, evnt. agility eller blodspor? Dette er alle tre sporter som schäfere lett kan utmerke seg i, som mange av dem liker og i tillegg er det heftig psykisk og fysisk stimulans. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Nå har vi underholdt ho en stund, men litt forskjellig(pinne, folk gjemmer seg, bading etc) og ho spiser fortsatt stein Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Som sagt, tenkt på litt mer avansert psykisk trening? Melde dere på et AG / LP-kurs? Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 ja. Skal ta det opp med resten av familien Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 valpen min spiste_ også stein, men etter hun knakk en fortann og vi måtte til dyrlegen og trekke den stoppet hun med det:) Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Har du ringt dyrlegen? Som sagt, billig alternativ for å få en fagperson til å uttale seg. Lenke til kommentar
ApeiBur Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Dette kan være en spiseforstyrrelse som kalles pica. Den går ut på inntak av ikke-fordøyelige stoffer, som for eksempel stein. Den kan ramme både mennesker og dyr. Søk litt på internett å se hva du finner. Her har jeg funnet to engelske sider om emnet: link1 link2 Lykke til Endret 24. juli 2007 av ApeiBur Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Dyrlegen sier at den ikke er i noen fare siden den ikke kaster opp. Han sier at jeg bare skal prøve å hindre den i å spise stein. Jeg har ikke sett ho spise stein nå nylig. Så regner med at det har gått over. Hun får oppmerksomhet hele tiden og vi går tur med ho 3-4 ganger om dagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå