Ev1BL Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Hei Jeg har tenkt å gå til innkjøp av et nytt TV-apparat, og jeg lurer på en ting. Jeg ser at det er kommet en del TV'er som har "DVB-T funksjon" og det jeg lurer på, er om dette er noe som kan brukes med det digitale bakkenettet her i Norge? -Ev1 Lenke til kommentar
spiderworm Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 For øyeblikket er nok utvalget på dette området lik null. De som er på markedet nå har støtte for MPEG2 og det norske bakkenettet vil benytte MPEG4. Vil tro at det i løpet av høsten kommer TV'er med MPEG4 støtte, men disse må vel først godkjennes av NTV/RiksTV. "Flatskjerm med innebyg mottaker (IDTV) Hvis du har tenkt å kjøpe deg ny flatskjerm, kan det være en god ide å vente. På slutten av året kommer det nemlig flatskjermer som har innebygd digital mottaker. Flatskjermer med innebygd mottaker for RiksTV vil komme i ulike størrelser og prisklasser. Denne typen mottakere vil være tilgjengelig på slutten av året." http://rikstv.no/Hva-trenger-du/Dekoder/ Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Men er det egentlig noe stort poeng å vente? Er forskjellen "bare" at man har et lite utlegg for ny dekoder når den tid kommer, og én mindre tilkobling og plass i tv-benken å ta av? Lenke til kommentar
spiderworm Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Men er det egentlig noe stort poeng å vente? Er forskjellen "bare" at man har et lite utlegg for ny dekoder når den tid kommer, og én mindre tilkobling og plass i tv-benken å ta av? 9080524[/snapback] Helt korrekt Jeg venter ikke, har kjøpt TV'en og kommer til å kjøpe tuner utenom fra dag 1. Ved neste TV kjøp noen år inn i fremtiden vil jeg sikkert se etter en med tuner integrert. Endret 16. juli 2007 av spiderworm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå