Degeim Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Jeg har en ASP.net-side som starter et program med kommandolinjeargumenter og får programmet til å utføre oppgaver. Problemet med det er at da kjører ikke programmet i administratormodus, og kan ikke avslutte og starte prosesser, noe som er essensielt. Derfor tenkte jeg å ha programmet mitt kjørende hele tiden, startet av en administrator, og la ASP.net-siden (eventuelt et program startet av ASP.net-siden, derav emnetittelen) sende en kort string til det kjørende programmet, som blir lest av, og dermed kan programmet utføre oppgaven sin fordi det kjører i administratormodus. Så spørsmålet mitt er: Hvordan (hvis mulig) sende og motta små stringer (10-20 tegn vanligvis) mellom kjørende programmer? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 http://www.google.no/search?hl=no&client=f...=S%C3%B8k&meta= Der har du allerede på førstesiden 5+ forskjellige måter å gjøre det på. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 Takk skal du ha. Problemet mitt var ikke å søke -- det har jeg prøvd -- men hva jeg skulle søke på. Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Denne artikkelen kan være interessant for folk som har behov for "interprocess communication" i sine Windows programmer. Det benyttes WM_COPYDATA i dette eksempelet. Tidligere har jeg styra med "Named pipes" og "Microsoft Message Queues", men dette er mye enklere å bruke, særlig når man får en ferdig wrapper servert Artikkelen inneholder kode for både C# og VB.NET Vet ikke om det fungerer mellom ASP og et desktop program med WM_DATACOPY PS. .NET 3.5 vil inneholde System.IO.Pipes som kan benyttes som IPC. Edit: Direktelink til kildekoden: WM_COPYDATA_Demo.zip Endret 11. juli 2007 av xtc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå