EspenE Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Vedlagte bilde er bevisst kompensert for å unngå at det brenner ut i himmelen. Ulempen er at det er blitt grått, flatt og lite dynamisk. Jeg tror allikevel at ved å "trekke i de riktige spakene" er mulig å få det både mer livlig i forgrunnen samtidig som himmelen kan gjøres langt mer dramatisk. Er imidlertid litt usikker på hvordan jeg skal gripe dette fatt, så jeg er takknemlig for tips. Det beste jeg har fått til er bilde nr. 2 Er kanskje ikke mer å hente? Endret 10. juli 2007 av EspenE Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Tok et shot. Shadow/Highlights hjalp en del og i tillegg er det lagt et nytt lag hvor en setter blend mode til Soft Light og bruker Brush til å male på lys/skygger med henholdsvis hvit og sort palett. Sett opacity på børsten til 20-30% (forøvrig ikke optimal å redigere på en lavoppløsnings jpg fil, så det fikk bli som det ble) Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 Tok et shot. (forøvrig ikke optimal å redigere på en lavoppløsnings jpg fil, så det fikk bli som det ble) 9046565[/snapback] Nei, er ikke optimalt selvfølgelig, men du gav meg mange gode inputs. Mitt PS nivå ligger på manuell levels og auto kontrast og litt manuell saturation, samt noe USM så dette var lærerikt. Takker! Lenke til kommentar
buitre Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Lekte litt med bildet selv. Endret 15. juli 2007 av buitre Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Ikke noe som kan måle seg med det over, men å lette opp skygger og legge til litt kontrast er gjort: Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Lekte litt med bildet selv. 9080053[/snapback] Wow! Det var tøft. Er det lov å spørre om sånn ca. hva du har gjort? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Han har bytta ut himmelen. Fyrst viska ut/maskert bort den originale, og so lagt eit anna bilete under. Ikkje ein heilt god jobb, som du ser på kantane til fyrtårnet og inni/rundt rekkverket på toppen, men so er det heller ikkje so greit med eit so lite bilete. Lenke til kommentar
buitre Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Lekte litt med bildet selv. 9080053[/snapback] Wow! Det var tøft. Er det lov å spørre om sånn ca. hva du har gjort? 9080182[/snapback] Laget et duplikat layer, kuttet ut himmelen, og satt inn ny himmel med Aurora 2( en photoshop plug-in). Lenke til kommentar
jonnyloe Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Hei! Synes bildet gjør seg best ved bare å justere eksponeringen/gjøre bildet lysere, som i trådstarters bilde nr. 2. Men som flere svar her viser kan bildet gjøres mer spennende. Her er mitt bidrag. 3 lag. 1. lag: levels av skyggepartiene, 2. lag: kontrast og farvetoneendring av himmelen, samt kraftig støyfjerning, 3. lag: oppskarping av midttonene. Ha en fin kveld JL Endret 15. juli 2007 av jonnyloe Lenke til kommentar
mar1u5 Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 - 3 lag "overlay" med tegnede "skygger" for hånd. - Klippet ut skyene fra orginal bildet og forsterket de med shadow/highlight. Kopierete så disse til 3 lag, og forandret fargen på hvert lag til henholdsvis gult, rødt og blått (brukte "fotofilter"). Satte alle til "overlay" og justerte styrken. - brukte svak shadow/highlight på husene/bakken, og la på litt blå-tone på bilde. - sikkert noe jeg har glemt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå