Gå til innhold

Er du en Bright?

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke en bright.

Jeg tilhører ingen religion og har ikke en bestemt formening om ting som magnetterapi, feng shui og akupunktur har en effekt. Allikevel ser jeg ikke noen hensikt i å være medlem av en gruppe for å gi uttrykk av at enkelte ting er umulige og ikke kan være sanne. Jeg er ikke medlem av noen religion, men føler ikke at jeg trenger å være medlem av noe annet for å fortelle nettop dette heller (grusom setning, sorry).

Og når det kommer til hva som faktisk er "overnaturlig" tror jeg det trenger en litt bedre forklaring enn å bare slenge "guder og Feng Shui" i en suppe. Hva med metoder som er sett på som alternativ medisin, men som hevder å ha en vitenskapelig forklaring (de kødder ikke med auraen din, de flytter om på varme punkter i kroppen din), eksempelvis akupunktur, uten at jeg vet veldig mye om forskjellige slike metoder. Er dette noe Bright-bevegelsen og du selv, Gunfreak, ser på som overnaturlige ting?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det å stikke nåler inn i kroppen vil jo ha en fysiologisk effekt. Om denne effekten fører til en opplevd placebo effekt eller en faktisk medisinsk effekt gjenstår å se.

Sjekk randi.org, der står det mye nyttig angående kvakksalveri og generelt lurendreieri.

Lenke til kommentar
Så du har ingen mening om hvordan vi menneskene kom til jorden?

9045660[/snapback]

Vi kom ikke til jorden, med mindre du sikter til panspermi, saken er at vi har utviklet oss gjennom millioner av år til den dyre og planteverdenen vi ser i dag.

Les 'Origin of Species' og litt om evolusjonær biologi ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...