Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kom ikke inn!

Anbefalte innlegg

Yepp, takk for den.

De sier også at de på Universitetet ser på hvilken VGS  du kommer fra ("rykte"). Så hvis du f.eks har 66 poeng og du kommer fra Katta og 67 fra Grefsen så gir de plassen til Katta eleven, siden den har et godt rykte.

Dette er noe jeg ikke tror på...:|

9050844[/snapback]

Det er bare tull, de ser ikke på rykte fra skolen, kun poengsum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Yepp, takk for den.

De sier også at de på Universitetet ser på hvilken VGS  du kommer fra ("rykte"). Så hvis du f.eks har 66 poeng og du kommer fra Katta og 67 fra Grefsen så gir de plassen til Katta eleven, siden den har et godt rykte.

9050844[/snapback]

Det er bare tull, de ser ikke på rykte fra skolen, kun poengsum.

9050860[/snapback]

Er vel først når du kommer til universitetet at det teller hvor du har gått. Antar ntnu sine sivinglinjer blir prioritert foran ingeniørhøyskoler f.eks. Men det har lite å si, det er personligheten jobbsøkerne er ute etter om vi skal tro det som sies

Lenke til kommentar
Men folkens. Det jeg hørte er at de har har hatt problemer med inntaket i år. De har visst regnet feil på enkelte skoler. Vet ikke om dette gjelder katta dog.

9065070[/snapback]

Det er fylket som regner ut tallene, ikke skolene ;) Det er en datamaskin som gjør inntakene, ikke mennesker. Så feil er det nok neppe.

Tilbudsstrukturen som det heter (Der det står hvilken skole som får ta inn hvor mange på bestemt studieområdet), er utarbeidet manuelt av flere personer. Denne er neppe perfekt, men noen radikale feil skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Som sagt. Perfekt blir det nok ikke. Det er mange indikatorer som spiller en rolle for hvordan tilbudsstrukturen ender.

Eksempel på dette er for eksempel, hvor vil alle klassene på medier og kommunikasjon ende etter de er ferdige?

Hvor mange jobb plasser er det mulig å skaffe til alle mekaniske klassene?

Hvor er det mye muligheter i jobbmarkedet?

Men radikale feil oppstår vel sjeldent. Da er det slurvearbeid, fra flere enn èn i det fylket.

Lenke til kommentar
Yepp, takk for den.

9050844[/snapback]

For å sei det mildt: universitetet har ikkje peiling på kva VGS du har gått og bryr seg dritten om det. Det einaste som betyr noko er poengsummen du har fått. Den eine og åleine er det som bestemmer vidare.

I USA det kan vere meir slik , men då mest sansynleg når det gjeld skulestipendene som skulane der deler ut.

Det som kan vere interessant er at "elite/presitisje"-skuler kan ein faktisk få dårligare karakterer enn på ein mindre "elite" då heile karakterskalaen blir brukt begge plasser og teorisk då skal det vere fleire elever som er fagleg svakare enn ein sjølv der og dermed kunne opparbeid seg ein bedre karakter enn i ein fagleg sterkare klasse.

Lenke til kommentar
Kom som nr. 5 på ventelista til førstevalget mitt (Hvam VGS). Forhåpentligvis kommer jeg inn =/

9050981[/snapback]

Hæ?

Har Bjerke høyere snitt enn Grefsen? :hmm:. Tror det er alvorlige feil i inntaket i år, Grefsen har jo 4.5 innenfor region for å komme inn og Bjerke har 4.0 såbvidt jeg vet :s

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Det var en feil med inntaket i Akershus, da valgfag som ikke skulle regnes med i poengsummen ble tatt med. Førte til at mange ikke kom inn der de egentlig skulle osv. Ikke en heldig situasjon akkurat.

jj_89: Hvor geekete folk på katta er helt irrelevant. Hilsen tidligere kattaelev:)

Lenke til kommentar

jaja, men synes det bare virka litt spess... en så svær skole med folk som har over 5 i snitt...

Synes forøvrig intak på bakgrunn av karakterer blir feil da det er helt utrolig stor forskjell på lærerne og deres karaktersetting...

Flere lærere som var strengere på ungdomss. enn de som er på videregående,...

Ikke spørr med ossen vi skulle gjort det ellers :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...