Naranek Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Begynte å se filmen, og jeg skjønte fort at dette var bare tull mener du at kristendommen IKKE er utspunnet i fra hedenske ritualer og tradisjoner? mener du at jesus, guds sønn, ble født av en jomfru på mirakuløst vis? Similarities Between Jesus and Horus Nei, jeg mener at veldig mye av det de lister opp som "fakta" bare er tull. Les litt om Horus, mye av det som påståes om ham i filmen har rett og slett ingen rot i virkeligheten. Det *likner* ikke en gang, så det må være noen som bare har funnet dem på for å lure folk som liker konspirasjonsteorier. Om de har funnet på det selv, eller lest det et eller annet sted og gjort fryktelig dårlig bakgrunnssjekking vet jeg ikke. Listen din om Horus er kommentert i et av innleggene i forumet jeg lenket til. Krishna vet jeg ikke noe om, men det skulle ikke akkurat forundre meg om det samme gjelder der. Lenke til kommentar
Ballemannen Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Det er jo uansett ikke bare snakk om Horus da. Hva med Attis, Krishna, Dionysus, Mithra osv? Alle har atributter som vi kjenner igjen fra bibelhistorien, som jomfrufødsel, født rundt vintersolverv, dåp, utførte mirakler, ble kalt frelseren, holdt nattverd, ble hengt i trær eller på kors, hadde disipler, stod opp fra døden og for til himmelen etc etc. http://www.zeitgeistmovie.com/transcript.htm Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Det er jo uansett ikke bare snakk om Horus da. Hva med Attis, Krishna, Dionysus, Mithra osv? Alle har atributter som vi kjenner igjen fra bibelhistorien, som jomfrufødsel, født rundt vintersolverv, dåp, utførte mirakler, ble kalt frelseren, holdt nattverd, ble hengt i trær eller på kors, hadde disipler, stod opp fra døden og for til himmelen etc etc. De fleste av dem var det vel ikke listet opp så mange påstander om, men Mitra var det, og ikke alle de "faktaene" ser ut til å stemme med virkeligheten heller, uavhengig av hvilken variant av Mitra jeg så på. Skal man først være skeptisk må man være skeptisk til alt, ikke bare det folk som mener noe annet enn en selv kommer med av påstander. De forskjellige religionene er helt klart påvirket av dem som var der før, jomfrufødsel er f.eks. nærmest et krav i mange religioner (guder må jo være "rene"), men i denne filmen har de smurt temmelig tykt på. Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) bla Endret 1. mars 2009 av nikko_tt Lenke til kommentar
Ballemannen Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Zeitgeist er sett av mange ti-talls millioner av mennesker, og er muligens den mest sette dokumentarfilmen på Google Video. På fredag ble fortsettelsen på dette prosjektet offentliggjort: "Zeitgeist: Addendum" (link til videoen finnes lengre ned i posten) Den første filmen fokuserte som kjent på undertrykket historisk og ny informasjon om dagens dominerende sosiale institusjoner, samtidig som den la fram meninger om hva menneskeheten har i vente dersom de nåværende maktstrukturene fortsetter å dominere. Filmens tre deler kan sees med norsk tekst nedenfor. Del 1: The Greatest Story Ever Told Del 2: All the World's a Stage Del 3: Don't Mind the Men Behind the Curtain Film nummer 2, som som sagt er rykende fersk, forsøker å finne kildene til hva som forårsaker denne gjennomgående sosiale korrupsjonen, mens den tilbyr en løsning. Denne løsningen er ikke basert på politikk, moral, lover, eller andre "etablerte" forestillinger om menneskelige anliggender, men den er heller basert på en moderne, ikke-overtroisk forståelse av hva vi er og hvordan vi er en del av naturen. Filmen støtter et nytt sosialt system som er oppdatert til dagens kunnskap, viten og erfaring - høyt påvirket av arbeidet til Jacque Fresco og The Venus Project. Zeitgeist: Addendum Det er nok en utopi, men hvis amerikanerne hadde fulgt denne oppfordringen hadde ting i det minste blitt meget interessant: Expose the Fed Cartel (Boycott Citibank, JP morgan Chase & Bank of America) Boycott The News Networks (Use and Protect the Internet) Boycott The Military Boycott The Energy Companies (Get off the grid & make your home & car self-sustainable) Create Critical Mass (www.thezeitgeistmovement.com) Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Dette er et prakt eksempel på et av menneskenes naturlige instinkt: Same shit new package. Lenke til kommentar
Ballemannen Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Innlegget ditt er ikke et prakteksempel på et innlegg. Lenke til kommentar
hartvedten Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Hvis du ser på det i en naturlig kurve, vil faktisk vi på et tidspunkt få en form for verdensdominerende styringsform, regler, leder, mening. Vi har jo egentlig de siste tusener av år bare gått fra relativ små samfunn til å samles og bli større, færre, men jeg tror på et eller annet tidspunkt, vil mennesker våkne til live, og forstå at det ikke kan fungere uten at vi vil da til slutt sprenge oss selv. Så jeg tror vi vil senke folketallet med etbarnspolitikk og oppdeling av landområder. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg ville gjerne sett en nordisk/nordeuropeisk union, en sentraleuropeisk union, en østeuropeisk union og en søreuropeisk union. Om ikke sammensmelting, så tett samarbeid på feltene: Forsvar, økonomi og utdanning. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg: Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.) Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Har sett gjennom denne videoen, og tja.. Det første var ganske rart, og vet ikke om det er riktig. Part II ligner andre videoer jeg har sett om 9/11, og peker på stort sett de samme momenter (eksplosjoner, manglende flydeler osv) Men om dette så åpenbart er tilfelle; hvorfor blir det ikke mer sak ut av det? Det tredje ble noe surrete, men deler av det er samme film som går igjen i "We will not be chipped" filmene: We will not be chipped Der går det på at det er "Saurians" (aliens) som står bak det hele. Endret 6. oktober 2008 av groenn Lenke til kommentar
Slagenherdet Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Til dere som ser denne filmen; Jeg haaper dere er kritiske og sjekker ut sider som f.eks. http://www.conspiracyscience.com/articles/zeitgeist/ etterpaa. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Innlegget ditt er ikke et prakteksempel på et innlegg. Det er om selve filmen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå