Gå til innhold

Hjelp YAMAHA 8A vill ikke gå

Anbefalte innlegg

Har dradd i snora i 3 dager nå. Håper noen kan hjelpe.

Yamaha 8A- har ikke vært igang siden -86. Har fått den til å gå på en sylinder med pluggen ute på den andre. Når den da går på en sylinder og jeg kobler den andre pluggen til jord, stopper den. Når den er i gang og jeg ser på stiftene, gnistrer det blått kun på det ene stiftsettet. Meget takknemlig for litt hjelp.

Gunnar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tippe du har en overledning et sted her ja. Ville gått over og kontrollert alle ledninger, dratt av svinghjulet og sett på spolene der. Mulig en av de er brent av pga dårlig kontakt videre, så gnisten blir slått mellom ledningen og spolen istedenfor mellom stiften og godset på tennpluggen, slik den skal.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

heisann. kan da bere tennsiftenne som er litt dårlige? om motoren er gammald nok, så meiner eg at det skal vere tennstifter i staden for elektronisk tenning eller kva da no heiter. om det er tennstifter, kan du prøve å opne di, og pusse fint mellom di, til dei er blanke i mellom der dei treffast. kanskje det då er gnist. litt fukt kan jo få det til å ire litt vil eg tru. so kan vere ir som ligger inni mellom tennstiftenne. :hmm:

so ta av svinghjulet. og sjekk dette. detville eg gjort :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...