Kimo Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Har Store problemer med datamaskinen min. Amd Duron850@929 Geforce3 Ti/500 - spitter nytt Abit kt7-raid 512 sdr western digital 20 gb Skulle starte opp hær om dagen, hadde for noen dager siden lagt inn Xp og formatert alle hdene mine i NTFS. Haddae to HD. Da jeg starta opp kom den inn i windows, men etter o,50 sec restarta maskinen seg. Jeg ventet.. da windows sku til å lastes inn på nytt restarta maskinen på nytt og på nytt. PANIKK Prøvde forskjellige ting og tang, kjøre sikkerhetsmodus med og uten komandolinjene, samme skjedde hver gang. restarta hele tiden. Noen ganger kom det opp en blå skjerm som når Xp skal sjekke en hd for feil, men det varte såvidt at jeg fikk se fargen før maskinen restarta! Det var for to dager siden. Det jeg har gjort til nå er, har formatert og lagt inn windows på nytt og på nytt. Hd min fungerer fint på arb maskinen min. Athlon 750, Xp, 256 SDR. Alt fungerer på maskinen på arb. En ting hat tatt kvelden. Den andre HD jeg snakket om fungerte fint før maskinen tok kveld, men nå uansett hvilken maskin jeg setter den inn i så leses den ikke i windows, bios finner den og windows 98 og xp leser den som en enhet med 0 ledig eller kapasitet og den går ikke ann å gå inn på, klarer ikke å lese!! Den hden er nok kaputt (masse spill og musikk) Så har jeg prøvd å ta arb hden i min maskin og kjøre opperativsys fra den. Samme skjer, men her restarter den ikke. Blå skjerm kommer og der står det at noe er galt og windows vil ikke starte for å beskytte bla bla. Etter formatering på min hd så skjer det samme med min! Første forsøk på begge hd kommer jeg meg inn i windows i 0,50 sec, men så restarter den og så kommer blå skjermen opp som sagt. Har prøvd å tatt ut Alle rambrikkene, prøvd en og en i forskjellige kombinasjoner, men alle fungerer. Prøvde alle på arb maskinen, endte med at jeg ødela arb Ramen min! Oppss.. Har min tredje ram brikke pc100 128 i nå som fungerer. Har prøvd gamle skjermkortet i maskinen Ati rage 128 32mbr som jeg ikke har hatt problemmer med før. Tok ut Isdn kort og nettverkskort, men uansett så er det samme som skjer! Min Hd som jeg sist hadde formater for 1000 gang og IKKE fullført installasjonen-( Alle installasjoenene av xp har fåregått på min arb maskin(innviklett) , men før fullført har jeg overført hd mi til min maskin for å fullføre)- med en gang jeg skal starte en hd med windows som er på inn å fortsette installasjoen stopper opp og gir meg samme blå skjerm som alltid. Men tar jeg HD i arb maskinen min kan jeg fortsette installasjoenen!!!!!!!!!!!!!!!!! Hva skal Jeg gjøre, min idee var som siste utvei å kjøpe nytt hk og ny prosessor, men skulle ha prøvd cpuen min i t anne hk. Blir vanskelig. ANDRE SOM har erfaringer eller råd om dette!! Sorry at det ble litt rotete men det er innviklet og mye som jeg måtte få ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå