theSaint Skrevet 10. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Hei Har endelig fått råd til å kjøpe meg speilrefleks, og her er litt av fangsten etter 2 dagers bruk. http://picasaweb.google.com/Steinar.Edvardsen/NikonD40 Alle bilder er tatt med Nikon D40 og kit-objektiv. Noen er beskåret, noen endret fokus på, og ett tilogmed gjort om til sort/hvit. All kritikk er velkommen Endret 10. juli 2007 av theSaint Lenke til kommentar
pwned Skrevet 10. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Digget bilde nr 6 og 25! Bilde nr 15 blir litt rotete når du har den uklare lilla blomsten nederst i venstre hjørne, foran den du har fokusert på. Hvor er bildene tatt fra? Sikter spesielt til de med fjellene, elva og broa. Endret 10. juli 2007 av pwned Lenke til kommentar
theSaint Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juli 2007 Digget bilde nr 6 og 25! Bilde nr 15 blir litt rotete når du har den uklare lilla blomsten nederst i venstre hjørne, foran den du har fokusert på. Hvor er bildene tatt fra? Sikter spesielt til de med fjellene, elva og broa. 9045037[/snapback] Takk for det. Artig at du likte nr 25. Var faktisk litt spent på om noen i det hele tatt (bortsett fra meg) ville synes det var noe interresant Er enig i din kritikk på nr. 15 ja Bildene er tatt i Romsdalen. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 10. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2007 Fine bilder! Velkommen til speilrefleksverdenen. På bilde nummer 2 - 5 har du vært litt uheldig med lyset. Været er disig / skyet. Sånt vær egner seg dårlig til landskapsbilder. prøv heller klarvær med kveldssol! Lenke til kommentar
theSaint Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Fine bilder! Velkommen til speilrefleksverdenen. På bilde nummer 2 - 5 har du vært litt uheldig med lyset. Været er disig / skyet. Sånt vær egner seg dårlig til landskapsbilder. prøv heller klarvær med kveldssol! 9045167[/snapback] Helt enig, dette var en skikkelig gråværsdag. Men bilde nr 6 og 7 er faktisk tatt samme dag og i samme slags vær. Men det er vel noe med at mye grå himmel "spiser opp" glansen i bildet? Eller kanskje også lysretningen (motlys vs. medlys)? Endret 10. juli 2007 av theSaint Lenke til kommentar
Cookiebird Skrevet 10. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2007 Bilde nr to har potensiale. HDR kunne gjort noe stort utav det, tror jeg. Bilde 6 kunne du med god samvittighet kjørt mye høyere lukkerhastighet på. Alt blir veldig blasst, og himmelen+elven virker utbrent. Igjen, tror HDR kunne gjort underverker med også dette, eller, du kan se hva du får til i PS/ Lightroom med å lage kunstig ulike eksponeringer (fill light, exposure, svartnivå osv) Men det å ta slike landskapsbilder som du har tatt, er nesten umulig å få bra til (synes iallefall jeg, som i likhet med deg, er nybegynner) i såpass grått og dust lys. Blomsten i bilde nr 19 var veldig bra, litt mye fyll rundt selve motivet, men likevel, bra fokus og, ja:) Lenke til kommentar
theSaint Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juli 2007 Bilde nr to har potensiale. HDR kunne gjort noe stort utav det, tror jeg. Bilde 6 kunne du med god samvittighet kjørt mye høyere lukkerhastighet på. Alt blir veldig blasst, og himmelen+elven virker utbrent. Igjen, tror HDR kunne gjort underverker med også dette, eller, du kan se hva du får til i PS/ Lightroom med å lage kunstig ulike eksponeringer (fill light, exposure, svartnivå osv) Men det å ta slike landskapsbilder som du har tatt, er nesten umulig å få bra til (synes iallefall jeg, som i likhet med deg, er nybegynner) i såpass grått og dust lys. Blomsten i bilde nr 19 var veldig bra, litt mye fyll rundt selve motivet, men likevel, bra fokus og, ja:) 9045356[/snapback] Er så fersk med speilrefleks at her går alt på auto foreløpig, så da blir vel landskapsbildene nokså tilfeldig utseende tenker jeg Kommer nok ganske snart til å prøve å sette meg inn i manuell fotograferings fantastiske verden Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 10. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2007 Mye forskjellig der, likte bilde nr 6, 12 og 25 Lenke til kommentar
theSaint Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Blomsten i bilde nr 19 var veldig bra, litt mye fyll rundt selve motivet, men likevel, bra fokus og, ja:) 9045356[/snapback] Lasta opp en beskåret versjon av nr 19, se om det ble bedre nå EDIT: 2 forskjellige beskjæringer, syns selv den siste ble best. Endret 10. juli 2007 av theSaint Lenke til kommentar
theSaint Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juli 2007 Mye forskjellig der, likte bilde nr 6, 12 og 25 9045537[/snapback] Takk for det Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 10. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2007 Umulig å gi kritikk til så mange bilder på en gang, anbefaler at du legger ut ett bildet som du ønsker å få kritikk for. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 11. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2007 Mange fine bilder her. Du har vert i Åndalsnes? Den bruen der er mellom Dombås og Åndalsnes er det ikke? Og romsdalshorn også. En utrolig fin plass. Det er alt jeg har å si. Jeg finner det vanskelig å gi konstruktiv kritikk når jeg må velge mellom så mange bilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå