Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW 316i eller Golf 1.4 GT 2006

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei phax :)

ikke glem hva VW står for... Volks Wagen, peoples car, bil til folket... De skal nå en litt annen demografisk hvadetnåennheter...

tacomodo : Prøv å kjør en litt nyere bmw i god stand (ikke vanskelig å finne en god stand da :p). Hvis du ikke er solgt, prøv den litt lenger, hvis du enda ikke er solgt, burde du prøve skoda... ;)

Endret av lancaster
Lenke til kommentar
Litt forskjellig: Brasil, USA, Tjekkia, Spania, Polen. Har også hørt at de faktisk lager en og annen bil i Tyskland.  :tease:

9089955[/snapback]

BMW kommer fra landet som er laget av Golf og motorveier med fartsgrense på 65mph, også kjent som.. USA.

Og Tyskland, ofc.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
tacomodo : Prøv å kjør en litt nyere bmw i god stand (ikke vanskelig å finne en god stand da :p). Hvis du ikke er solgt, prøv den litt lenger, hvis du enda ikke er solgt, burde du prøve skoda... ;)

9090465[/snapback]

Innrøm det - Du ser en BMW og du tenker kebab, gullenker og b-gjengen med en gang. BMWs image i Norge er ikke det beste.

Lenke til kommentar

9090465[/snapback]

Innrøm det - Du ser en BMW og du tenker kebab, gullenker og b-gjengen med en gang. BMWs image i Norge er ikke det beste.

9091457[/snapback]

Helt enig, dette ødelegger veldig mye.

Hvis man kjører seg en tur i byen midt på dagen så finner man fort ut at et sted mellom 50 og 80 % av de som sitter inne i en BMW er mørkhudet.

Kunne godt tenkt meg en BMW selv, men da måtte det vært en E30, er liksom noe spesielt med de.

Lenke til kommentar

9090465[/snapback]

9091457[/snapback]

Helt sant. Men hva er poenget ditt? At du MÅ drive kebabsjappe og være av utenlandsk opprinnelse for å kjøre BMW? At det er teit for en etnisk nordmann å kjøre BMW fordi det er for mange av utenlandsk opprinnelse som gjør det?

BMW er et supert bilmerke, og de leverer de beste bilen jeg har kjørt hvert fall. Ser virkelig ingen grunn til å ikke kjøre en så bra bil bare fordi at norsk-pakistanerne tydeligvis også har trykket den til sitt bryst.

Lenke til kommentar
BMW = Bayerische Motoren Werke AG

Ser ut til at det bare er z4 og x5 som ikke produseres i europa foreløpig... jeg digger wikipedia

BMW på wikipedia

9090841[/snapback]

Og Z4, så vidt jeg vet.

Og jeg er fullstendig klar over hva BMW betyr. Forøvrig burde jo Volkswagen, som er et tysk ord for folkevogn, indikere tysk herkomst, noe det også gjør. Men like fullt er det mye outsourcing av produksjon. Her er nok VAG ganske store, ja. Produksjon over hele Europa, noe på det amerikanske kontinentet og ikke minst i Kina. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det er ikke 65 mph overalt i USA. Montana f.x. hadde fri fart på dagtid og 85 mph om natten sist jeg var der. Tror dette er endret nå.

Lenke til kommentar

Simon Aldra : Skal ikke være slem eller noe, men jeg hadde jo skrevet z4 der :p

Ang VAG, den "nye" beetle og jetta lages i mexico...

Så det er mye outsourcing ute og går. Nissa micra lages visst i england. Den "nye" bitte lille roveren som kom på markedet for en stund siden ble visst laget i malaysia...

Men jeg er relativt trygg når jeg sier at de bilene med høyest kvalitet og minst feil kommer fra tyskland eller japan/sør-korea (og kina? mener å huske at Huyndai er derfra?).

Jeg er enig her med uttalelsene om at BMW har fått ett frynsete rykte her i Norge pga. b-gjengen (ikke kebab kongene). Men virkelig... jeg bryr meg ikke, jeg elsker bilen min (120i), det er den beste jeg har kjørt noen sinne, og jeg tviler sterkt på at jeg kommer til å kjøre noe annet.

Lenke til kommentar

9090465[/snapback]

9091457[/snapback]

At det er teit for en etnisk nordmann å kjøre BMW fordi det er for mange av utenlandsk opprinnelse som gjør det?

9091757[/snapback]

Se på det slik - er det ikke teit med hvite som kler seg i bukser som er store nok til å romme tre personer, har basketjersey, caps og kanskje litt gull samt går rundt og sier yoyo? Klærne er sikkert behagelige de, men det gjør det ikke mindre teit. :p

Lenke til kommentar
Det er ikke 65 mph overalt i USA. Montana f.x. hadde fri fart på dagtid og 85 mph om natten sist jeg var der. Tror dette er endret nå.

9092097[/snapback]

Mener å huske det er et føderalt krav om fartsgrense på 65mph for føderal støtte til delstatene. Så en delstat kan dersom den finansierer strekningen selv komme med andre direktiver, så vidt jeg vet.

Simon Aldra : Skal ikke være slem eller noe, men jeg hadde jo skrevet z4 der :p

Rettelse: X3. Det var X5 du nevnte? Anyway, Z4, X3 og X5. Så vidt jeg kan huske.

Ang VAG, den "nye" beetle og jetta lages i mexico...

Så det er mye outsourcing ute og går. Nissa micra lages visst i england. Den "nye" bitte lille roveren som kom på markedet for en stund siden ble visst laget i malaysia...

Gamle Bobla ble også produsert i Mexico, og om du tenker på Rover City Rover, var den basert på et indisk design fra Tarta tror jeg.

Men jeg er relativt trygg når jeg sier at de bilene med høyest kvalitet og minst feil kommer fra tyskland eller japan/sør-korea (og kina? mener å huske at Huyndai er derfra?).

Hyundai, Kia og Deawoo (også kjent som "Chevrolet") kommer fra Sør-Korea. :)

Lenke til kommentar

Ble veldig overasket når jeg leste denne tråden...

Her mener jeg ikke det finnes overhodet tvil om hva man bør velge.

Helt klart Golf 1.4 TSI 170HK.!!

BMW 316i har rett og slett en for daff motor. BMW er en flott bil å kjøre, men med en 1,6 så blir den ett hav bak golf'en.

PS! Slenger du på en chip på TSI'en så får du brått over 200HK.!

Jeg hadde ikke engang tvilt hvis jeg var deg.

Golf 1,4 TSI 170HK. er en knallfin motor!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...