Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW 316i eller Golf 1.4 GT 2006

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en bruktbil og nå står det om to biler, en BMW og Golf. Håper dere kan hjelpe meg å velge bil.

GOLF 1.4 TSI GT, 2006 modell, 170 hk, 45 000 km. kr 280 000

vs

BMW 316 i, 2006 modell, 115 hk, 42000 km. kr 260 000

Hjelp.

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville uten tvil valgt golfen. Men dette er jo mye smak og behag da.

Bare en liten kommertar ang det med lagrinsplass så kan man ikke akkurat klage på plassen i golfen, legger du ned setene har du et stort og praktisk bagasjerom, mye mer praktisk enn i en vanlig sedan der du knapt får plass til noe som helst av litt størrelse.

Lenke til kommentar

BMW'en er mye mye mye bedre å kjøre, pluss at du får bakhjulstrekk og er mye bedre balansert. Er du ute etter best kjøreopplevelse og mest morro, kjøp bmw'en til tross for minst motor.

Golfen her er en bensin, stor bensin, bruker endel drivstoff og vil nok ikke holde seg godt i pris i dag. Da er du bedre tjent med å ha en bil som er litt mer prestisje i.

Akkurat vært gjennom samme valg som deg, jeg endte opp på en BMW 120i, dumt for fremtiden og for å selge den videre, men ågudameg så morro!

Lenke til kommentar
Golfen her er en bensin, stor bensin, bruker endel drivstoff og vil nok ikke holde seg godt i pris i dag. Da er du bedre tjent med å ha en bil som er litt mer prestisje i.

9046239[/snapback]

Når ble 1,4 en stor bensin motor? Snitt oppgitt forbruk er 0,72 på golfen, bimmern sitt er på 0,77, så snurp igjen :tease: Bmw 3-serie er kjappere i svingene, men golfen har mye mer hk\nm og kompressor og turbo som gir krefter på alle turtall. Bimmern bruker 11,5sek opptil 100, golfen 8,2.

Itilleg har bmw kun 2års garanti, vw har 3.

Personlig hadde jeg tatt Golfen, bombe....

Endret av trra
Lenke til kommentar
Samt bagasjeplass, 316i har mere lagringsplass enn golfen.

9045024[/snapback]

Ang lagringsplass vil jeg faktisk være litt uenig med deg.

I en vanlig sedan får man som regel ikke plass til mer enn 2 hjul i bagasjerommet.

I golfen min får jeg plass til 4 hjul uten å legge ned baksetet, bare å røske ut hatthylla.

Så det vil jeg si, mye mer praktisk lagringsrom i golfen, ikke bare se på antall liter men også på utformingen, BMW har vel også mye høyere gulv pga rwd som gir mindre bagasjeplass.

Og når det gjelder motoren, BMW sin 1.6 115 hk vs VW sin 1.4 TSI 170 hk?

Såvidt jeg har fått med meg så fikk TSI-motoren prisen for årets beste motor i sin klasse.

Du kan vel selv tenke deg hva som er mest spennende av en daff 1.6 og en tvangsmatet 1.4 med topp teknologi og både turbo og kompressor.

Lenke til kommentar

trra : Under normal kjøring vil du ikke kunne få så lavt forbruk, er jeg ganske sikker på, da skal du spinke og spare...

Den 1,4 literen, er en 170 hester med turbo og kompressor, og er effektmessig en stor motor. Mer morro ang. fart ogsånt, men bmw'en er uten tvil best rundt svinger ogsånt.

Lenke til kommentar
trra : Under normal kjøring vil du ikke kunne få så lavt forbruk, er jeg ganske sikker på, da skal du spinke og spare...

Neivel og hva er da normal kjøring? Ganske sikker som i jeg har aldri prøvd selv? Selvsagt vil Gt bruke mer når man kjører med horn i panna, men så har den også 55hk mer enn bimmer. Itilleg har GT 240nm ved 1750rpm, hvor mye har Bimmern? Oppgitt forbruk blir målt etter eu-norm.

Btw, dinside målte 0-100 på 7,1 sek med GT`n.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ville gått for BMW dersom valget er disse to! 1.6 i denne holder fint til normal bruk, og jeg er skeptisk til holdbarheten for den nye motoren til VAG med kompressor og turbo. Om noen år er den sikkert bra, men jeg hadde betenkt meg for å kjøpe de 2 første årene. Da ville jeg heller gått for en vanlig GTI.

Lenke til kommentar
Blant annet, bedre kvalitet enn vag og bedre kjøre-egenskaper.

9050206[/snapback]

Nå skal det jo ikke så veldig mye til for å mindre feil enn Vw ;) Uten at jeg kan huske å ha sett noe som helst statisk på nyeste golfen vs bmw 3-serie.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...