MaxP2P Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Noen som vet om et fint sted eller kunne kanskje forklare her hva de forskjellige nivåene i "linje drift og support" går ut på? Sånn som: 1. linje drift og support 2. linje drift og support osv. Har jobbet med IT i en stund, men har faktisk aldri kommet over uttrykket før nå. (Gjelder vel kanskje mest for store selskap, da jeg har mest erfaring fra skoledrift i Oslo). Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 1.linje er gjerne ut mot sluttbruker. Slik som supporttelefoner osv. Disse tar for seg de mest elementære spørmålene, og enklere oppgaver. 2. linje har ofte de mer tekniske oppgavene og jobber ikke nødvendigvis direkte mot sluttbrukerene, men tar for seg problemer 1.linje fanger opp og ikke klarer å løse selv. Lenke til kommentar
MaxP2P Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 Ah, I see, I see. Takker ^^ Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Riktig det Zamoth sier, men vil legge til at 3. linje gjerne er verkstedet, de som faktisk sitter og skrur og gjerne har satt opp systemet. Har selv vært ansatt i stillinger i alle lagene, og 3. linje er uten tvil det mest interessante. Utdanner meg til ingeniør bare så jeg aldri skal havne i 1./2. linje, samt få mye bedre lønn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå