Gå til innhold

Forskjellen på "linje drift/support" nivåene?


MaxP2P

Anbefalte innlegg

Noen som vet om et fint sted eller kunne kanskje forklare her hva de forskjellige nivåene i "linje drift og support" går ut på?

 

Sånn som:

1. linje drift og support

2. linje drift og support

osv.

 

Har jobbet med IT i en stund, men har faktisk aldri kommet over uttrykket før nå. (Gjelder vel kanskje mest for store selskap, da jeg har mest erfaring fra skoledrift i Oslo).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1.linje er gjerne ut mot sluttbruker. Slik som supporttelefoner osv. Disse tar for seg de mest elementære spørmålene, og enklere oppgaver.

2. linje har ofte de mer tekniske oppgavene og jobber ikke nødvendigvis direkte mot sluttbrukerene, men tar for seg problemer 1.linje fanger opp og ikke klarer å løse selv.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Riktig det Zamoth sier, men vil legge til at 3. linje gjerne er verkstedet, de som faktisk sitter og skrur og gjerne har satt opp systemet.

Har selv vært ansatt i stillinger i alle lagene, og 3. linje er uten tvil det mest interessante. Utdanner meg til ingeniør bare så jeg aldri skal havne i 1./2. linje, samt få mye bedre lønn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...