Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Økt bruk av minne/cpu, uten grunn

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg hatt et stort problem med pc'en, jeg aldri har vært borti før. Enkelte oppgaver har begynt å kreve utrolig mye minne og cpu. Altså aplikasjoner som aldri har brukt så mye er blitt resurskrevende, for eksempel Azureus, msn og MediaMonkey. Det lagger på siden nå når jeg skriver for eksempel, på grunn av at de tre tingene er åpnet samtidig, noe som aldri har vært noe problem. Musikk hakker, msn hakker, firefox hakker, osv osv. Kan noen hjelpe meg, har ingen anelse om hva som er i veien.

Edit:

Jeg har kjørt CClean, Spybot, Ad Aware, AVG, men ingenting av det hjalp. Er ikke så stødig på dette her, så det var det eneste jeg kunne komme på å gjøre

Edit2:

Det er ikke hele tiden maskinen bruker 100% cpu, men det kommer veldig ofte

Edit3:

Nå bruker datamaskinen 100cpu nesten hele tiden, fra 95% og oppover

Jeg må virkelig ha hjelp på denne, dette er uutholdelig.

Endret av Kjekssjokolade
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det er ikek en annen aplikasjon som stjeler CPU/minne, men heller at ting bruker mye mer enn de skal normalt? Det har jeg aldri vært borti før...

Om du har sjekket for virus og denslags, så tror jeg du burde vurdere en re-installasjon av hele OS. Problemet er nok nestnen garantert software relatert, men gitt symptomene du beskriver tror jeg det kan være særdeles vanskelig og tidkrevende (dvs. mer enn å bare reinstallere OS) å finne feilkilden.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...