Gå til innhold

dyktig og billig medhjelper søker jobb i Bergen

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 22 år og hverdag studerer jeg norsk på universitetet i Poznan i Polen(jeg tror at det er like mange som studerer polsk i Norge som de som studerer norsk i Polen;) men i naer framtid kommer jeg til å reise til Bergen( Jeg er på stedet fra 16.-17.Juli).

Ved siden av å granske norsken min og more i byen vil jeg gjerne bli en medarbeider, medhjelper slik at jeg kunne overleve der og kanksje benytte anledningen å kjøpe noen bøker for å forbedre språkkunnskaper. Jeg er redd for ingen arbied; flink og villig til å gjoere nesten alt: maling inne og ute,alle typer vask og rengjøring, hagearbeid, dyrepassing, kan jobbe som ryddegutt eller budbringer(men bare på sykkel!;), kan hjelpe de eldre mennesker med alt som de vil osv. Jeg er snill, medgjørlig, og kjapp. Hvis dere har behov for en dyktig og billig medhjelper vaer så snill å skrive til meg; nå har jeg ingen norsk telefonnumer men det vil jeg skaffe meg da jeg har kommet til byen.

Med venlig hilsen

Piotr Marczynski

[email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, hvor lenge skal du være her i Norge?

Jeg bor langt i fra Bergen, og kan desverre ikke hjelpe deg, men du kan jo stikke innom www.manpower.no og sjekke ut litt jobber.

Forresten så kjekt å se at det er noen bortsett fra våre knappe 4,7 millioner innb. som bryr seg om Norge og norsk språG! ;)

Good luck

Lenke til kommentar

Det er to store aviser i Bergen:

BT og Ba.

Jeg vil anbefale deg å sitte inn en annonse i begge de to avisene.

Direkte link til BT sin annonse side. Samme link til Ba.

Som nevnt før Manpower, er en veldig stor og kjent bedrift. Mulig du kan få noe der, du kan iallefall starte med å registrere deg der.

Endret av Frysning
Lenke til kommentar

Pass på at dine rettigheter blir ivaretatt når du får jobb, det finnes en del useriøse arbeidsgivere også i Norge men heldigvis er disse i sterkt mindretall.

For deg som er så utrolig flink i Norsk er det ikke noe problem, kjøp en bok som kalles arbeidsmiljøloven og få med deg de viktigst punktene.

Noen ting du bør legge merke til:

- Er du over 18 bør lønna være over 100 kr/t

- Du har krav på feriepenger etter norsk lov, feriepengegrunnlaget er brutto lønn

- Du har krav på lønn under sykdom

- Du har krav på minst 40% overtidstillegg, ihvertfall på tid som overstiger 37,5 timer i uken

- Du har krav på arbeidskontrakt

- Arbeidsklær/utstyr skal arbeidsgiver stille til din disposisjon

- Du skal ha tilgang til ett egnet pauserom og toalett/vask

De arbeidsgivere som gir deg dette uten spørsmål er etter all sannsynlighet seriøse :thumbup:

Edit:

Ikke så lurt å skrive "billig" i trådoverskriften (eller andre jobbsøkerannonser), dette kan lett lokke til seg arbeidsgivere som utnytter arbeidstakerne sine

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...