DesertGlow Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Dollarkursen er på et usedvanlig hyggelig nivå for tiden, og det gjør det ganske moro å se på priser på nett - selv om man legger på frakt og mva for å få det til Norge. De norske nettbutikkene følger ikke alltid dollarkursen så godt. Men så kommer spørsmålet: Hvor kan man finne et godt utvalg i datautstyr (og da tenker jeg ikke på eBay) som faktisk sender til Norge? Har f.eks. sett på NewEgg, men de sender bare til USA, og Amazon videreformidler jo bare fra masse forskjellige nettsteder som ikke nødvendigvis har så gode priser. Endret 10. juli 2007 av DesertGlow Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 www.jetcarrier.com er jo en mulighet vist butikken ikke sender ut av usa Lenke til kommentar
mindor Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 det er ikke alle som sender til P.O bokser så sjekk det også for det er vel det jetcarrier er Lenke til kommentar
Luther Lykaios Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Dollarkursen er på et usedvanlig hyggelig nivå for tiden, og det gjør det ganske moro å se på priser på nett - selv om man legger på frakt og mva for å få det til Norge. De norske nettbutikkene følger ikke alltid dollarkursen så godt. Men så kommer spørsmålet: Hvor kan man finne et godt utvalg i datautstyr (og da tenker jeg ikke på eBay) som faktisk sender til Norge? Har f.eks. sett på NewEgg, men de sender bare til USA, og Amazon videreformidler jo bare fra masse forskjellige nettsteder som ikke nødvendigvis har så gode priser. 9044020[/snapback] Prøv å bruke Jetcarrier Har ikke brukt denne selv, men har hørt mye godt om den... Da spiller det ingen rolle om de sender ut av USA eller ikke da du får en egen postboks i USA som de sender til, og derifra blir varen sendt rett til ditt nærmeste postkontor. Så nå kan du velge og vrake i alle nettbutikkene der borte. edit: He he... Var visst litt sent ute der ja... Endret 10. juli 2007 av Luther Lykaios Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) det er ikke alle som sender til P.O bokser så sjekk det også for det er vel det jetcarrier er 9044153[/snapback] JetCarrier 10420 Att:Ditt navn 601 W Linden Ave Suite 10420 Linden, NJ 07036 Sånn ser adressen ut. Det funker fint å stokke om og sette ditt navn øverst og Att:JetCarrier 10420 10420=Kundenummer EDIT" Ser nå at dem har forandret adressen,var helt på tryne før, Export eller noe mener jeg å huske. Noen godtar ikke at adressen på visa kortet ikke stemmer med hvor varen skal sendes,da stikke du bare ned i banken og ber di legge Jetcarrier adressa til visa kortet ditt. Endret 10. juli 2007 av taz Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Flott tips, men de er ganske dyre. Men med andre ord finnes det ingen billige nettbutikker som benytter dollar som betalingsmiddel som sender rett til Norge? Endret 11. juli 2007 av DesertGlow Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Dyre...tja,prisen jetcarrier tar er ink. toll gebyret så du kan trekke av 93/188kr som posten tar,da er frakten ikke så veldig dyr. Og det er ikke alltid billig å få sendt pakker fra en USA shop til norge,ofte skal dem min.ha 50$+ i frakt for småting som en rambrikke, men bare 4-5$ innen usa,da blir det mye billigere å sende via jettcarrier. Endret 11. juli 2007 av taz Lenke til kommentar
Major Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 tok og så litt på www.newegg.com så fant jeg denne cpu der http://www.newegg.com/Product/Product.aspx...N82E16819115017 pris i nok 2736 ke så gikk jeg og fant den billigts prisen på den i norge https://prisguiden.no/product.php?product_id=59739 billigste i 3550 kr så 3550 - 2736+ = 814 + frakt 814 - ca 355 = 459 så du tjener ca 459 ved kjøp av en cpu fra usa Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Du har glemt moms,så det blir ca samme pris/dyrere Her regner du ut totalpris med jetcarrier http://www.jetcarrier.com/cls/kalklight.asp Kursen som gjelder finner du her http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltarif...&epslanguage=NO Endret 11. juli 2007 av taz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå