Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vil ha forslag til superstille personbil

hemo

Anbefalte innlegg

Audi og Citroën har personbilar med doble sidevindu (A8 og C6), men dette er veldig dyre bilar. Er det nokon her som kan komma med forslag til superstille personbilar i prisklassen 300 000,- til 400 000,-?

Gjerne brukt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alt elektrisk er stille. Samt nye biler med liten motor er som regel stillere enn resten.

9047214[/snapback]

El-bil er jo så uhyre harry da.. Kanke kjøre rundt med el-bil om man skal på lengre turer enn fra huset til butikken/jobben.

Sier bare SV_logo.jpg

Lenke til kommentar

Mener at Citroën C5 fås med ekstralaminerte vinduer i en pakke som også inkluderer stereo som justerer lyden slik at volumet høres konstant ut. Mener i alle fall at det stod i brosjyren.

Den bråker ikke mye i utgangspunktet (har en slik selv, men uten denne tilleggspakka), så jeg tipper den blir meget behagelig med slikt! :) Viller sjekket det ut i alle fall!

Når det gjelder C6, kommer vel denne snart med 2,2 HDi motoren. Da blir prisene NOE mer levelig på den i Norge vil jeg tro. ;)

Lenke til kommentar
Mener at Citroën C5 fås med ekstralaminerte vinduer i en pakke som også inkluderer stereo som justerer lyden slik at volumet høres konstant ut. Mener i alle fall at det stod i brosjyren.

Den bråker ikke mye i utgangspunktet (har en slik selv, men uten denne tilleggspakka), så jeg tipper den blir meget behagelig med slikt!  :) Viller sjekket det ut i alle fall!

Når det gjelder C6, kommer vel denne snart med 2,2 HDi motoren. Da blir prisene NOE mer levelig på den i Norge vil jeg tro.  ;)

9049572[/snapback]

Ja det kan være, men Citroën har ikke løfta en eneste finger for å prøve å selge C6 i norge da. De få som har C6 i Norge jobber jo i Citroën. Ingen av Citroën-verkstedene har hatt kursing om C6 og den er rett og slett ikke introdusert enda..

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

0_-996677845.jpg

Så stille at man kan høre viseren på klokka flytte seg.

Toyota prius hybrid er så stille at det er skummelt.

To ganger har jeg sett mennesker løpe til bilen for de trur den ruller ute av kontroll når den kjører fra en parkeringsplass 100% lydløst.( iallefall forhold til bakgrunnstøyen)

Det er også verdens mest miljøvenlige bensinbil.

Endret av War
Lenke til kommentar
Alt elektrisk er stille. Samt nye biler med liten motor er som regel stillere enn resten.

9047214[/snapback]

Småbiler og elektriske biler har en tendens til å ha elendig støydemping. Selv om de ikke lager mye bråk selv fra motor o.l., er det gjerne en del hjulstøy, og i hvert fall mye støy fra omgivelsene.
Lenke til kommentar

9047214[/snapback]

Småbiler og elektriske biler har en tendens til å ha elendig støydemping. Selv om de ikke lager mye bråk selv fra motor o.l., er det gjerne en del hjulstøy, og i hvert fall mye støy fra omgivelsene.

9056611[/snapback]

Dette for å spare vekt :)

Lenke til kommentar
Stille invendig eller utvendig?

9049574[/snapback]

Invendig.

Var ikkje det innlysande? Eg har aldri hørt om folk som er på jakt etter ein bil som er stille utvendig...

Ein ting eg har begynt å bli litt redd for, er at litt store superstille personbilar gjerne er veldig kostbare å vedlikehalda. Om bilen krev dekk i prisklassen 25 000,- og opp, eller får verkstadsutgifter i 50 000,- kroners klassen fleire gongar i året, så trur eg vi trygt kan kalla dette eit bomkjøp.

No er ikkje dette noko eg har spesiell kunnskap om, og setter stor pris på alle tips og innspel.

Om Prius er eit alternativ, så er kanskje www.civic.no/hybrid også noko eg bør vurdera?

Prius har neppe ein stille kupe ved langkøyring, har den vel?

Lenke til kommentar
Toyota prius hybrid er så stille at det er skummelt.

To ganger har jeg sett mennesker løpe til bilen for de trur den ruller ute av kontroll når den kjører fra en parkeringsplass 100% lydløst.( iallefall forhold til bakgrunnstøyen)

Det er også verdens mest miljøvenlige bensinbil.

9056555[/snapback]

Joda, den er taus som en østers helt til bensinmotoren fyrer i gang, og så er den ikke fullt så stille lengre. Den er helt okei, men langt ifra den mest støysvake bilen jeg har kjørt i. Ikke er så skrekkelig miljøvennlig heller, når bensinmotoren er i gang. Regn med et snittforbruk på rundt 0,6 liter på milen. Bra, men ikke imponerende, med tanke på hva f.eks. BMW får til uten bruk av hybridteknologi, og att på til med fryktelig mye morsommere motorer ;)

Lenke til kommentar

9047214[/snapback]

9056611[/snapback]

Dette for å spare vekt :)

9057947[/snapback]

Tviler på at det er bare for å spare vekt, det er nok mye pga. sparte utgifter. Småbiler er jo ofte et budsjettalternativ hos et bilmerke, se bare på Polo hos VW, Corsa hos Opel A-klasse hos Mercedes osv. :)

Men vektbesparelse er også viktig som du sier, siden det sparer en del utgifter i land som Norge, pluss at det hjelper på de små motorene. :p

Føyer meg på Rs125 sitt forslag om 7-serie. Forrige generasjon med bensinmotor er taus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...