Gå til innhold

Analyser din Chess-faktura

Anbefalte innlegg

Satt og tittet på hvor mye penger jeg kunne spare med Chess sin Friends-tjeneste, og lagde etterhvert denne siden: http://rundberg.no/audun/chess/

Her kan du kopiere og lime inn linjene fra fakturaspesifikasjonen, og få regnet ut hvor mye penger du bruker på å ringe/sende meldinger til hvert telefonnummer. Altså får du en liste av typen:

90090090: 200 kr

90190191: 130 kr

...

Om dere er som meg, så bruker dere 200 kr på førstemann på lista, og 15 kr på nummer to...

Ønsker tilbakemeldinger på om dette funker for dere, i ulike nettlesere og så videre.

MVH Audun

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det må man finne ut selv, desverre. Har ingen forbindelse til Chess, så du må nesten vite hva slags abonnement vennene dine har.

MVH Audun

9058862[/snapback]

jaja, såpass vet jeg jo! men jeg tenkte du kunne laget en javascript funksjon der man kunne lagt inn de numrene man vet er chess-kunder og så kunne siden din regnet ut en differanse, som da ville sagt hvor mye du ville spart på å ha chess friends.

Lenke til kommentar

Det jeg har gjort er bare å se på kjente nummere på listen som dukker opp, og se hvor mye det ble i juni, mai, april osv. Siden det samme nummeret var langt over 40 kr hver eneste måned, og det nummeret har Chess, så var det et enkelt spørsmål om jeg skulle bestille Friends. I tillegg vet jeg jo at andre jeg ofte ringer til har Chess, men det hadde liksom ikke så mye å si når det nummeret jeg bruker mest penger på har kostet meg 200 kr i måneden alle disse månedene.

Men hadde selvfølgelig gått an å legge inn en liste over de numrene man vet har Chess.

MVH Audun

Lenke til kommentar

Kanskje vi kan tipse chess om denne funksjonen..

Dvs. det bør jo være mulig for chess å inne på "Min side" ha en utregning.

De har jo en sentral liste over alle chessnumrene sine, så de kunne jo enkelt kjørt en slik spørring og filtrert/regnet ut..

Jeg har bestillt friends, pga. jeg ringer for ca 600-700kr måneden.

Vet ikke om så mange osm har friends, men samtidig vet jeg ikke hva folk har, hehe.. og siden jeg ringer så mye, så bare satser jeg på at ejg sparer med dette.

Lenke til kommentar

Jeg skaffet meg Chess Friends og jeg ser at man inne på fakturaen kan se hvor mange samtaler og minutter man har til venner.

Mao. burde jo chess, om de er lure da, lage en "Så mye av dine samtaler er friends" kalkyle inne på fakturaarkivet på minside.chess.no, for å lokke de som ikke har friends til å abbonnere.

Endret av DaButcher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...