pierce007 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Har en bærbar med XP Media, og en stasjonær med Vista. Prøver å koble meg på den stasjonære, men får da medling om å taste inn brukernavn og passord. Da Vista ble installert, la jeg ikke noe inn, men brukte navnet mitt som brukernavn. Og når jeg ser under deling og gjengjenning i Vista, står det at deling av fellesmappe er skrivebeskyttet og krever passord, mens skrivedeling kreves passord. Hvordan løser jeg denne floken? Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Gå til Nettverks- og deligssenter i Vista og ta vekk for Passordbeskyttet-deling eller noe slikt. Sitter på en XP-maskin på jobben nå så husker ikke helt det der. Men vil tro det kansje kan hjelpe deg.. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 Gå til Nettverks- og deligssenter i Vista og ta vekk for Passordbeskyttet-deling eller noe slikt. Sitter på en XP-maskin på jobben nå så husker ikke helt det der. Men vil tro det kansje kan hjelpe deg.. 9043546[/snapback] seff:-) øynene stod i veien...burde jo ha sett det thanks! Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 jeg overså det første tiden jeg hadde vista^^ For å få bedre overføringshastighet over nettverk i vista, kan du også gjøre dette (fant den kun på engelsk dog jeg ikke husker hva det heter på norsk ^^): Start>>Control Panel>>Programs and Features Click on ‘Turn windows features on or off’ on the left side of the screen Unchecked ‘Remote Differential Compression’ Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 jeg overså det første tiden jeg hadde vista^^ For å få bedre overføringshastighet over nettverk i vista, kan du også gjøre dette (fant den kun på engelsk dog jeg ikke husker hva det heter på norsk ^^): Start>>Control Panel>>Programs and Features Click on ‘Turn windows features on or off’ on the left side of the screen Unchecked ‘Remote Differential Compression’ 9049888[/snapback] takker for den opplysningen hvor forbedret hastighet snakker om? Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 jeg hadde maks 1,5mbits eller noe slikt, ofte 400-700kbits, og det tok lang tid og oppnå. Etter dette fikk jeg nærmere 5-8mbits på 100mbit nettverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå