EviLEddiE Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Sjekk http://forums.overclockers.co.uk/showthrea...20&pagenumber=2 Her overklokker man R8500 ved å bruke "blyanttrikset", dvs. de tegner over de motstandene som kontrollerer spenningen til core og minne. Avhengig hvor hardt/mye man tegner oppå motstanden, kan man regulere spenningen. Kontrollmåling med multimeter anbefales. En av folkene der klarte, med ny heatsink og ramsinks, å få sin R8500 til 320/320!!! Skal prøve dette når jeg får min Radeon 8500... Men ikke gjør dette med mindre du er helt sikker på hva du gjør...jeg tar ikke ansvar for svidde Radeon 8500-kort! [ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2001-12-30 18:59 ] Lenke til kommentar
eSik Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Gudd løkk! Post erfaringer og bilder når du har gjort det! Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 30. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2001 Det er synd at man ikke uten videre kan "klipse av" GPU-kjøleren som på GeForce-kortene...blir litt mer stress å måtte benytte fryseren og Arctic Silver termisk lim. Av denne grunn vil jeg begynne litt forsiktig, og se hvor langt jeg kan gå uten å måtte bruke en kraftigere GPU-kjøler samt ramsinks. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 hadde det ikke vert bedre med en variabel motstand? for jeg synes nesten at det der så litt vel risky ut, i alle fall med et såpass dyrt kort. Lenke til kommentar
eSik Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Du kan bare varme opp kjøleribba med en loddebolt så smelter epoxy limet (blir mykt ved 70-80c).. Mye raskere og lettere! Og helt trygt! Lenke til kommentar
CFD Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 320mhz core er ikke så imponerende da. Jeg greier 300mhz på mitt radeonLE(når jeg stiller på mer i powerstrip så går den automatisk tilbake på 300mhz) Han ville sikkert gått høyere , men jeg skal oppdaterer powerstripen min. RadeonLE kjører med 250@250 så da er ikke 320mhz med et retailkort imponerende. Og dette er med orginal vifte. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 31. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2001 Ja, det er uten tvil tryggere med en variabel motstand, men å sette på en slik krever visse ferdigheter til lodding og loddeutstyr. Derfor vil jeg aller helst bare klokke minnet opp først, og da med en eller annen form for ramsinks. Må dessuten opplyse at jeg ikke har kortet i hende enda, den ble bestilt fra Databutikken.com for 4 dager siden... Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Noen som vet hvordan man voltmodder et TNT2 Ultra kort eller et Geforce 2 Ti ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå