dogwonder Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Hei, håper noen kan hjelpe meg... Har en bærebar HP med Vista, Motorolamodem fra Get og D-link: DI-524 trådløs router. Under installeringen av routeren, når alt er ferdiginstallert, sjekker den tilgangen til internett, og får fram at det ikke er tilgang. Under system tray iconet for trådløst står det at jeg er koblet til, men kun lokalt. Får ikke surfet trådløst, men kobler jeg til en nettverkskabel enten fra hub'en eller routeren får jeg surfet glatt, så det er ikke Get som er problemet så vidt jeg vet. kommer meg lett på andres usikrede nettverk. Noen som har noen idè? Lenke til kommentar
Tean Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Har du sjekket om det trådløse kortet er satt opp til å motta ip-adresse automatisk? Om ikke annet bør det være like innstillinger som på det kablede nettverkskortet. redigert: Har ikke så mye erfaring med Vista, mulig vista klarer å styre dette selv Endret 10. juli 2007 av Tean Lenke til kommentar
dogwonder Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 Har du sjekket om det trådløse kortet er satt opp til å motta ip-adresse automatisk? Om ikke annet bør det være like innstillinger som på det kablede nettverkskortet. redigert: Har ikke så mye erfaring med Vista, mulig vista klarer å styre dette selv 9042795[/snapback] Alle boksene er huket av, så jeg regner med det.... Er ikke så veldig PC-nerd, så jeg er ikke helt sikker da... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Tipper dette skyldes at du kun kan bruke en macadresse mot GET. Når du kobler deg opp trådløst etter å ha testet maskinen med kabel så har den ikke ledig IPadresse lengre. Prøv å skrive ipconfig /release (start, kjør, CMD <enter>) når du har kabelen tilkoblet og koble deg så til trådløs og forny ipadressen. Hjelper ikke dette så slå av modemet en stund. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Hvor kobler du til TP'en når det funker? I den trådløse routeren eller rett i modemet? Lenke til kommentar
dogwonder Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 -Når jeg prøver ipconfig /release i cmd får jeg til svar at: denne operasjonen krever forhøying. -Om du med TP mener kabel (Litt grønn her) så fungerte den både tilkoblet rett fra modem og videre via router. - Har oppdaget at WAN-symbolet på routeren ikke er stabilt men blinker.... Vet ikke om dette er viktig Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Når du får kontakt med internett via kabel i routeren så skal det også fungere trådløst. Slå av evt kryptering i router og på PC. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Sjekk i configen til WiFi-routeren din at internett-tilgang via WiFi ikke er sperret. Lenke til kommentar
dogwonder Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 -Om du med kryptering mener at sikkerhetsaktiveeringen er på, så er den ikke det. Kjører med usikret... - Ser ikke noe i configen som sier at WiFi er sperret... Lenke til kommentar
dogwonder Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 Vet ikke om dette hjelper noe men... Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Du kan da umulig ha internett hvis du kobler til med kabel til WiFi-routeren. EDIT: Hvordan har du koblet dette? Endret 11. juli 2007 av Inf3rn090 Lenke til kommentar
dogwonder Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 Du kan da umulig ha internett hvis du kobler til med kabel til WiFi-routeren. EDIT: Hvordan har du koblet dette? 9051088[/snapback] Veggplugg -> Modem -> Router -> PC Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Deler ISP'en din ut IP, eller er edt meningen at du skal sette den selv? Sjekk evt. ark du fikk når du bestillte internett. EDIT: Skriveleif Endret 11. juli 2007 av Inf3rn090 Lenke til kommentar
dogwonder Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 Deler ISP'en din ut IP, eller er edt meningen at du skal sette den selv? Sjekk evt. ark du fikk når du bestillte internett. EDIT: Skriveleif 9052032[/snapback] Eneste jeg fikk fra Get var et ark med kundenummer og slikt... Ikke noe teknisk info what so ever... Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Reset routeren din slik at du er sikker på at noe ikke er som det ikke skal være. Så sjekker du at den ønsker å motta IP osv. fra ISP'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå