Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Noen erfaringer med Ventelo Bluecom + egen router?

Anbefalte innlegg

Hei,

flytter fra den trygge og stabile universitetsoppkoblingen :( og må bestille ADSL. Synest tilbudet fra Ventelo Bluecom ser bra ut - noen som har erfaring med selskapet? Hastigheter, support etc.

Vil også ha en trådløs ruter, men er nok ikke inne i teknologiene her... når jeg bruker prisguiden, hva er det jeg må ta med av teknologi for å få en trådløs ruter som jeg kan bruke med Ventelo ADSL? Er det PPPoE? xSDL Modem? Noen anbefalinger på en grei ruter for adsl med trådløst og 4 porter?

Mvh.,

Tjalve

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Heisann, har hatt V.B som leverandør i ca et år. Hastighet/oppetid er ok, men sats ikke for meget på support, og fakturaavdelingen deres suger hesterompe. Har ikke noen peiling på utstyr, men benyttet meg av tilbudet som fulgte med abonnementet. tror ikke det var så halvgærnt.

:)

Lenke til kommentar

Ok, takker for svar :) Skal klare meg uten så mye support, hater fakturarot men går nok for VB likevel, virker å få mest for mine 299,- der (2500/640).

Jeg vil ha trådløst og 4 porter, så må vel kjøpe det i tillegg da. Hadde vært best om jeg klarte meg med en boks - så hva er det jeg trenger for å kunne bruke en boks jeg kjøper på komplett med VB ADSL? Er det PPPoE? xSDL modem?

Tjalve

Lenke til kommentar
VB bruker ikke PPPoE, de fleste kombibokser som støtter AnnexB bør fungere, har selv satt opp endel 3com-bokser mot VB

9043412[/snapback]

Hva er AnnexB? Hva skal jeg inkludere av muligheter i prisguidens avanserte søk for å finne bokser som jeg kan bruke?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ok, takker for svar :) Skal klare meg uten så mye support, hater fakturarot men går nok for VB likevel, virker å få mest for mine 299,- der (2500/640).

Jeg vil ha trådløst og 4 porter, så må vel kjøpe det i tillegg da. Hadde vært best om jeg klarte meg med en boks - så hva er det jeg trenger for å kunne bruke en boks jeg kjøper på komplett med VB ADSL? Er det PPPoE? xSDL modem?

Tjalve

9042962[/snapback]

Ventelo erbjuder alla sina kunder, nya som gamla, trådlös Jensen router för 1kr (max 1/kund). Fick du inte valt detta med bestillingen, så bara ring support så ordnar dom det. Modemet du får från Ventelo är inget modem med router-funktion.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...