tdzark Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Hei, flytter fra den trygge og stabile universitetsoppkoblingen og må bestille ADSL. Synest tilbudet fra Ventelo Bluecom ser bra ut - noen som har erfaring med selskapet? Hastigheter, support etc. Vil også ha en trådløs ruter, men er nok ikke inne i teknologiene her... når jeg bruker prisguiden, hva er det jeg må ta med av teknologi for å få en trådløs ruter som jeg kan bruke med Ventelo ADSL? Er det PPPoE? xSDL Modem? Noen anbefalinger på en grei ruter for adsl med trådløst og 4 porter? Mvh., Tjalve Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Heisann, har hatt V.B som leverandør i ca et år. Hastighet/oppetid er ok, men sats ikke for meget på support, og fakturaavdelingen deres suger hesterompe. Har ikke noen peiling på utstyr, men benyttet meg av tilbudet som fulgte med abonnementet. tror ikke det var så halvgærnt. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Trenger du først hjelp, har du en relativt tung vei foran deg. Har du faktura problemer kan du bare glemme å ringe dem. Send dem da en epost og vent i 10-14 dager. Oppetid/utstyret er bra. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Ventelo/Bluecom har blitt mye bedre i den siste tiden, de slet virkelig seriøst en periode med support. BC leverer ut ett reint modem så du kan selv velge den routerløsningen du synes passer ditt behov. Lenke til kommentar
tdzark Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 Ok, takker for svar Skal klare meg uten så mye support, hater fakturarot men går nok for VB likevel, virker å få mest for mine 299,- der (2500/640). Jeg vil ha trådløst og 4 porter, så må vel kjøpe det i tillegg da. Hadde vært best om jeg klarte meg med en boks - så hva er det jeg trenger for å kunne bruke en boks jeg kjøper på komplett med VB ADSL? Er det PPPoE? xSDL modem? Tjalve Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 VB bruker ikke PPPoE, de fleste kombibokser som støtter AnnexB bør fungere, har selv satt opp endel 3com-bokser mot VB, Lenke til kommentar
tdzark Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 VB bruker ikke PPPoE, de fleste kombibokser som støtter AnnexB bør fungere, har selv satt opp endel 3com-bokser mot VB 9043412[/snapback] Hva er AnnexB? Hva skal jeg inkludere av muligheter i prisguidens avanserte søk for å finne bokser som jeg kan bruke? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Hva er AnnexB? Hva skal jeg inkludere av muligheter i prisguidens avanserte søk for å finne bokser som jeg kan bruke? 9043456[/snapback] I Norge bruker vi Annex B-utstyr på ADSL, noen steder får du også kjøpt Annex A-utstyr og det virker ikke i Norge. Du finner jo litt her: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10289 Lenke til kommentar
Firat Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Ok, takker for svar Skal klare meg uten så mye support, hater fakturarot men går nok for VB likevel, virker å få mest for mine 299,- der (2500/640). Jeg vil ha trådløst og 4 porter, så må vel kjøpe det i tillegg da. Hadde vært best om jeg klarte meg med en boks - så hva er det jeg trenger for å kunne bruke en boks jeg kjøper på komplett med VB ADSL? Er det PPPoE? xSDL modem? Tjalve 9042962[/snapback] Ventelo erbjuder alla sina kunder, nya som gamla, trådlös Jensen router för 1kr (max 1/kund). Fick du inte valt detta med bestillingen, så bara ring support så ordnar dom det. Modemet du får från Ventelo är inget modem med router-funktion. Lenke til kommentar
Confuser Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Velger du Ventelo som leverandør bør du ta vare på alt av kontrakter og fakturaer! Bare et lite tips. Kjekt å ha dokumentasjonen i orden når dritten treffer vifta som det heter på godt norsk! For det gjør det garantert! Lenke til kommentar
Heels_zz Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Hei. Har hatt VB i tre år + og har aldri hatt noen problemer.... Annbefaler Dlink DIR655. Beste router jeg har vært bortig lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå