Gå til innhold

Heroes of Might and Magic; din favoritt?


Din favoritt  

273 stemmer

  1. 1. Din favoritt

    • Heroes of Might and Magic
      5
    • Heroes of Might and Magic II
      33
    • Heroes of Might and Magic III
      203
    • Heroes of Might and Magic IV
      19
    • Heroes of Might and Magic V
      12


Anbefalte innlegg

Jeg er vel en av de få som liker homm 4 godt, tror egentlig det er favoritten.

 

Lords of Magic har jeg orginalt, og spiller det den dag i dag, for et fantastisk spill, men det kunne vært så mye bedre viss det bare fikk en måneder eller to mer utvikling! Fantastisk lyd og stemning i spillet.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Artig at det virkelig finnes noen Heroes elskere her på forumet ;)

Har aldri giddi å spille H1, H2 og H4 seriøst, men noe som irriterer meg kraftig på H3 og H5 er computer'n. De kjøper haugevis med heroer og sprer seg rundt overalt. Syntes det kjennes ut som om de prøver å gjøre gamen så irriterende som mulig, man må jo fly rundt overalt for å slakte alle heroene! Dette fører til at man aldri møter en hero med store tropper, og hvis det først ved en mirakel skulle skje, så bruker de bare ''flee'' tidlig i kampen!

 

Og derfor elsker jeg Shackles of War :D

Lenke til kommentar

heroes of might & magic:

dette spillet blir for gammelt. det er elendig grafikk og det er ikke godt nok til å fremdeles være et bra spill.

 

heroes of might & magic II:

dette er et genialt spill og er kansje et av de mest underholdende av spillene, men det tar ikke mange timene før men begynner åbli lei. helt genialt vist man spiller noen timer med 3-4 måneders mellomrom.

 

heroes of might & magic III:

dette er min favoritt. spillet er greit og oversiktlig. man har en stor sigleplayer del samt at man har mange ulike multyplayer muligheter(hot-seat, lan, internett ol.).

dete er veldi oversiktlig og man har mange ulike borger å velge mellom.

det får også pluss fordi det er et ferdig uyviklet spill(mange xp-pacs og minimalt med bugs). man har i tillegg mange brett fra de ulike xp-packene og man har enkel tilgan til å laste ned brett som andre har laget og lagt ut på nettet, man kan i tillleg lage sine egne brett i map editor.

 

heroes of might & magic IV:

dette spillet var en skuffelse uten like og det er min mening at dette er det dårligeste av alle spillene. det er tøft gjort av utviklerne å prøve nye ting, men her har de tatt det litt langt. spillet er så forandret at det har tapt mye av det som gjorde heroes 3 til det spillet det var.

 

heroes of might & magic V:

her har de endelig klart å komme påriktig spor igjenn. dette er et bra spill og de har hentet inn mange nye fungsjoner som jeg faktisk liker. jeg har alike velllagt det på hylle enn så lenge grunnet mangel på brett. man har kommet med xp til spillet, men jeg har ikke fått meg tilå innstalere denne(disse?) enda. når jeg har plyd gjennom diverse store titler som kommer til vinteren vil jeg kansje snu nesen tilbake til dette. godt spill, men det trenger litt tid..

 

all time HoMM spill: *trommevirvel*... Heroes of Might & Magic III!

 

dette spillet er alltid gøy om man spiller sigleplayer eller med venner. selv fåretrekker jeg å spille med venner, da det man lett kan bli lei av å spille alen over en lengre periode.

Lenke til kommentar
Artig at det virkelig finnes noen Heroes elskere her på forumet ;)

Har aldri giddi å spille H1, H2 og H4 seriøst, men noe som irriterer meg kraftig på H3 og H5 er computer'n. De kjøper haugevis med heroer og sprer seg rundt overalt. Syntes det kjennes ut som om de prøver å gjøre gamen så irriterende som mulig, man må jo fly rundt overalt for å slakte alle heroene! Dette fører til at man aldri møter en hero med store tropper, og hvis det først ved en mirakel skulle skje, så bruker de bare ''flee'' tidlig i kampen!

 

Og derfor elsker jeg Shackles of War :D

ja man kan si det ;)

 

men det er litt dumt at computeren bare har denne ene t6aktikken, som forsovidt er ganske god, men alikevell ganske frustrerende.

Lenke til kommentar

Ja digger shackles of war :p genialt rett og slett

Den irriterende computer taktikken fører også til at de sjeldent har en stor tropp å sloss mot. De tar ofte og splitter unitsa på heroene, slik at man nesten aldri får en sånn gigantisk/vanskelig kamp...

 

heroes of might & magic V:

her har de endelig klart å komme påriktig spor igjenn. dette er et bra spill og de har hentet inn mange nye fungsjoner som jeg faktisk liker. jeg har alike velllagt det på hylle enn så lenge grunnet mangel på brett. man har kommet med xp til spillet, men jeg har ikke fått meg tilå innstalere denne(disse?)

Ja jeg sluttet å spille H5 ca 1 mnd etter det ble lagt ut. Jeg begynte igjen for å gi expansion packene en sjanse, og jeg vil påstå at det har blitt mye bedre med HOF og TOTE! Men likevel, det er fortsatt for få maps, så jeg sluttet igjen... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Har spelt HoMM 2, 3 og 5. Har hatt ein positiv opplevelse med alle dei 3! Fantastiske spel, men nummer 3 trekker det lengste strået. Eit av dei beste spela eg har spelt nokon sinne, fantastisk stemning (både grafikk og musikk) og utruleg strategisk. Morsom multiplayer og singleplayer. Har spelt det i fleire år, blir aldri lei. HoMM forever! :D

Lenke til kommentar

Jeg har lenge spilt Heroes-spillene, fra den første med eksplosjons-blod når man ble truffet, til 5ern nå. Jeg har spilt igjennom campaignen til samtlige, med samtlige expansionpakker.

 

Ja, Tre'rn er kanskje veldig god, men Fem'rn har også en god positive poeng som gjør at jeg heller spiller den, isteden for tre'rn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...