Gå til innhold

Heroes of Might and Magic; din favoritt?


Din favoritt  

273 stemmer

  1. 1. Din favoritt

    • Heroes of Might and Magic
      5
    • Heroes of Might and Magic II
      33
    • Heroes of Might and Magic III
      203
    • Heroes of Might and Magic IV
      19
    • Heroes of Might and Magic V
      12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

3'ern med hotseat! <3

 

Har spillt 3, 4 og 5 syns, 3ern er klart best! Det med at heroen sloss syns jeg ikke var noe bra. Også bedre å kunne oppgradre unites, noe man ikke kunne i 4'ern, husker ikke helt med 5'ern.

 

Edit: Lærte litt tysk, ved at en venn av meg hadde med seg en tysk versjon på laptopen, mens vi var på hytta! :cool:

Endret av Odd-Frank
Lenke til kommentar

1: Heroes 3 er garantert best ;)

 

2: Så kommer 2ern, som også var ganske bra, men 3ern la til litt ekstra.

3: 4ern var en grei oppfølger, savnet flere slott(4 slott, hvor 2 folk delte ett tror jeg) og oppgradering av units. 4ern var da ikke så ille som folk skal ha det til, man kunne sloss med heroes og sånn.

 

4: Heroes 1 starta hele greie, ikke mye å si egentlig :D

 

5: Heroes 5 sugde virkelig hardt. Spillet var kjedelig, heroen brukte for lang tid på å gå, kartet var lite og bygningene gigantiske. Spilte det i to timer før jeg la det bort.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Dette var da litt av en bump.

 

Uansett.

 

H3 og H2 knuser de andre spillene i serien. Men om jeg skal sette meg ned med Heroes i dag så hadde det nok blitt 3ern med expansions. Problemet til 2ern var at Warlock var altfor overpowered, det samme kan vel kanskje sies om Castle i H3 også men det er ikke like ubalansert som 2ern.

 

4 og 5 kunne man like gjerne droppet å lage, har for min del bare ødelagt for serien. Det første spillet er jeg ikke kvalifisert til å vurdere iom at jeg testet det etter å ha spilt 2ern, og man spiser ikke poteter og sild til middag når man kan spise hummer.

Lenke til kommentar

Ohohohoho, en magic tråd på forsiden! Klarer ikke la være å poste, selv om det er en gammel gammel tråd :)

 

Rangering : Heroes 3, så heroes 2.

 

Heroes 1 har jeg ikke spilt, heroes 4 har jeg bare spilt noen timer, og H5 har jeg bare prøvd demo raskt på. Så rangerer ikke de, men førsteintrykk var at 2 og 3 var de klart beste i serien.

 

Toeren har imho bedre stemning og delvis, grafikk, faktisk. Liker de håndtegna unitsene mye mer enn de psuedo 3d i H3. H2 vinner også på musikk :)

 

Det H3 vinner på, er mer balansert gameplay, bedre magic system, og bedre spillbarhet, da de har fikset på en del småting fra toeren, som gjør at H3 er et bedre spill å spille overall.

 

Jeg såg også en link tidligere til Heroes 3 wikien min, den er ikke tilgjengelig på den adressen lenger, den nye adressen er http://heroes.thelazy.net/

Lenke til kommentar

Artig at det virkelig finnes noen Heroes elskere her på forumet ;)

Har aldri giddi å spille H1, H2 og H4 seriøst, men noe som irriterer meg kraftig på H3 og H5 er computer'n. De kjøper haugevis med heroer og sprer seg rundt overalt. Syntes det kjennes ut som om de prøver å gjøre gamen så irriterende som mulig, man må jo fly rundt overalt for å slakte alle heroene! Dette fører til at man aldri møter en hero med store tropper, og hvis det først ved en mirakel skulle skje, så bruker de bare ''flee'' tidlig i kampen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...