Gå til innhold

Heroes of Might and Magic; din favoritt?


Din favoritt  

273 stemmer

  1. 1. Din favoritt

    • Heroes of Might and Magic
      5
    • Heroes of Might and Magic II
      33
    • Heroes of Might and Magic III
      203
    • Heroes of Might and Magic IV
      19
    • Heroes of Might and Magic V
      12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, the memories. Innrømmer å ha brukt skremmende mange uker på serien :ph34r:

 

Min liste, med begunnelser blir som følger:

 

1. HoMM III - Best. Ever. ...Legion of Dreadnights... <3

 

2. HoMM II - Som sannsynligvis har skylden for at jeg i dag kan kalle meg selv en spillnerd. Kanskje kun på andreplass av nostalgiske årsaker, for femmeren er virkelig et fantastisk spill.

 

3. HoMM V - Imponerende at de mestret overgangen til 3D så glatt. UBI var smarte og tok rot i mesterverket HoMM III :) Det som i hovedgrad trekker ned er den manglende sjarmen til de forskjellige borgene og mange creatures.

 

4. HoMM IV - Blakket 3DO. Og selv om de brakte oss I-III og skapte serien, er det nesten så de fortjente å bukke under. Skulle solgt lisensen til UBI umiddelbart i stedet for å snekre sammen dette tullet ;)

 

Aldri spilt eneren og lar derfor være å rangere.

Lenke til kommentar

Heroes I og II er jeg for ung for.

 

De fleste timene jeg har spilt Heroes III har nok vært i demoen, hvor jeg brukte endeløse timer på å ta artifactene, og se hva slags spennende og eksotiske monstre jeg kunne støte på. Fullversjonen fikk jeg ikke før mange år etter.

 

IV var jeg litt skeptisk til i starten, sikkert i likhet med mange andre. Det var veldig uvant å ikke kunne oppgradere enheter, å kunne flytte tropper rundt uten helter, og ikke minst at fordelen av å angripe først var borte. Men etterhvert ble dette ting jeg faktisk likte. Dette, kombinert med det fantastiske gameplayet, fører til at det er dette spillet jeg har spilt mest, og liker best i serien.

 

Når jeg senere kjøpte fullversjonen av Heroes III, var det ting jeg savnet fra Heroes IV som førte til at jeg ikke likte det like godt. Det ble ofte litt vel mye micro når man må flytte helter rundt fra dwellings ute på kartet, ta de med til en by for oppgradering, und so weiter. Hadde planlagt å spille igjennom Heroes Chronicles for loren sin skyld, men det har ikke blitt noe av.

 

Heroes V har jeg kun prøvd demoen av. Kan ikke helt sette fingeren på det, men det var ett eller annet jeg ikke likte.

 

Altså, IV, III, V.

Lenke til kommentar

Jeg stusser egentlig over at HoMM 5 ikke har fått flere stemmer. Må da være folk som har blitt introdusert til serien med HoMM 5. Syntes Ubisoft har klart å gjenskape en god del av magien fra HoMM 3 med en touch av 3D.

 

..men siden jeg ble introdusert til serien med HoMM 1, blir rekkefølgen for meg (best til verst):

3 - 2 - 5 - 1 - 4

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

fikk tak i Heroes 3 med alle exp pakkene, samt heroes 4(ikke at jeg kommer til spille det) for 89 kr fra gamezone.no

 

er herlig å spille heroes 3 igjen, alt er så fint, grafikken, musikken ALT er som det skal, men tror jeg kommer til å bruke litt tid på å komme i form igjen har glemt alle triskene og hva som er best å bruke penger osv

Lenke til kommentar
fikk tak i Heroes 3 med alle exp pakkene, samt heroes 4(ikke at jeg kommer til spille det) for 89 kr fra gamezone.no

 

er herlig å spille heroes 3 igjen, alt er så fint, grafikken, musikken ALT er som det skal, men tror jeg kommer til å bruke litt tid på å komme i form igjen har glemt alle triskene og hva som er best å bruke penger osv

9071897[/snapback]

 

Bare et lite tips, etter min mening er chaos laget best. I alle fall magien deres, som f.eks chain lightning og armageddon :thumbup:

Lenke til kommentar
fikk tak i Heroes 3 med alle exp pakkene, samt heroes 4(ikke at jeg kommer til spille det) for 89 kr fra gamezone.no

 

er herlig å spille heroes 3 igjen, alt er så fint, grafikken, musikken ALT er som det skal, men tror jeg kommer til å bruke litt tid på å komme i form igjen har glemt alle triskene og hva som er best å bruke penger osv

9071897[/snapback]

 

Bare et lite tips, etter min mening er chaos laget best. I alle fall magien deres, som f.eks chain lightning og armageddon :thumbup:

9072383[/snapback]

 

selv er jeg fan av Rampart, når man har mange nok av dendroid soldiers, battle dwarves og grand elves, tar man det meste, for å ikke nevne Gold dragons

Lenke til kommentar

3'ern var helt klart best :)

 

Jeg og noen kammerater spillte mye Heroes might and magic 3 hos en kammerat.

 

 

Likte rett og slett ikke 4'ern.

 

Tror jeg har 3'ern stående i hylla enda :dribble:

 

Edit: Instalerer nå, wohoo.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

3'ern er helt klart det beste noen sinne... jeg og noen kamerater satt og spillte det nesten hver dag i et helt år :D noe av det jeg husker best er banen Vial of Life, hvor man starter vedsiden av sånne små telt man får random monster av :p

 

EDIT: Jeg var kjempe fan av dungeon mens vennene mine likte de altfor gode arch angel i castle...

Endret av WildWolF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...