Gå til innhold

Heroes of Might and Magic; din favoritt?


Din favoritt  

273 stemmer

  1. 1. Din favoritt

    • Heroes of Might and Magic
      5
    • Heroes of Might and Magic II
      33
    • Heroes of Might and Magic III
      203
    • Heroes of Might and Magic IV
      19
    • Heroes of Might and Magic V
      12


Anbefalte innlegg

Fantastisk serie men røttene mener jeg ligger i mellom 2 & 3 :) Selv mener jeg treern er den absolutte toppen av serien, men jeg må si at overgange fra 2d til 3d gikk ganske mykt for min del i hvertfall. Uansett.

 

Min liste:

 

HOMM III (Utallige timer...)

HOMM II (Enda flere utallige timer...)

HOMM V (Fikk collectors edition i hus noen måneder siden, er fortsatt installert)

HOMM I (Har det, men aldri spilt noe særlig)

HOMM IV (Har absolutt brukt en haug timer her også, men mener fortsatt det er et litt svakt ledd i serien)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis vi snakker om alle spillene i genren som 3DO/New World Computing har laget(+HoMM5), så vil jeg faktisk si at jeg likte Hammer of the Gods best. Men jeg har spilt Hammer of the Gods en del i det siste og må indrømme at HoMM 3 er helt overlegent teknisk, men at Hammer of the Gods var best i ren gameplay. Så min rangering av ALLE spillene i serien vil bli slik:

 

HoMM 3

Hammer of the Gods

HoMM 2

Kings Bounty

HoMM 1

HoMM 5

HoMM 4

 

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg synes det. Men jeg synes i ettertid at Kings Bounty er morsommere å spille enn HoMM 1, selv om HoMM 1 på papiret burde være et bedre spill. Folk som liker HoMM 4 best har jeg ingen forståelse for, og jeg vil sette dem i samme bås som religiøse folk og folk som tror på astrologi.

Endret av UknowsI
Lenke til kommentar

Ah, enkelt valg:

 

HoMM 3

HoMM 2

Kings Bounty

HoMM 1

HoMM 4

HoMM 5

 

Og jeg syns fremdeles at HoMM 5 er et bra spill, så det forteller noe om kvaliteten på lista. 4eren er hakket bedre bare fordi den "fungerer" skikkelig. 5ern hadde rykket opp hadde den ikke vært så buggy. HoMM 6, hvis de lager, bør fokusere mer på gameplay og gamemekanikk, så har de faktisk en sjangse til å skyte mot toppen av lista.

Lenke til kommentar

HoMM 3 står som et av de beste spillene jeg har spilt noen gang. Har spilt alle untatt HoMM 1, og rekkefølgen slik som jeg ser det er:

HoMM 3

HoMM 2

HoMM 5

HoMM 4

 

Må si at jeg synes HoMM 5 var en skikkelig opptur etter den floppen 3DO hadde med HoMM 4 (som jeg synes var virkelig dårlig). Overgangen til 3D synes jeg HoMM 5 klarte bra, litt klurete, men mye fin design. Uenig med deg Blib, HoMM 4 fungerer ikke skikkelig (noe som var grunnen til at de gikk konk), men de andre er gode spill med ett i særklasse :)

Lenke til kommentar

Hehe, i motsetning til mange andre her synes jeg faktisk IV er best. Har brukt veldig mange timer på dette spillet. Femmern var egentlig en skuffelse, i og med at man ikke kunne gå rundt med bare heroesen uten tropper på kartet...

 

Derfor er lista mi:

Heroes IV

Heroes III

Heroes V

Lenke til kommentar
Femmern var egentlig en skuffelse, i og med at man ikke kunne gå rundt med bare heroesen uten tropper på kartet...

9050906[/snapback]

Det var bla. dette jeg mislikte mest med IV, at man kunne vandre med alle og enhver på kartet. Ble fort kluss for min del..

9051030[/snapback]

Einig der, det blei for mykje kluss, pluss at ein måtte ha Heroen med for å ta bygningane (?).

Lenke til kommentar

Liker HOMM III best. Har faktisk bare spillt 3 og 5, men må si at 3 er den aller beste. 5 hadde vært den beste for min del om de hadde hatt de samme factionene og krigerne som i nr. 3. Når jeg la merke til at 5'ern ikke hadde de samme krigerne som i 3'ern så ble jeg veldig skuffet, men har brukt noen timer på det også, men ikke i nærheten av like mye som jeg har brukt på nr 3.

Lenke til kommentar
Veldig enkelt. Heilt klart Heroes 3.

 

Prioritert rekkefølge:

Heroes 3

Heroes 2

Heroes 5

Heroes 4

Heroes 1

 

Herregud så mange timer eg har slåttt ihjel med heroes 3. :ohmy:

9046709[/snapback]

Word, har ikke prøvd Heroes 1 da, så den står på sidelinja. Ble ganske skuffa over nr 4. Likt ikke borgene og rasene i det spllet. I tillegg føltes det ikke riktig å styre dyrene rundt. Oppbygginga av borgene var også teit. Heroes 3 er blant de spilla jeg har spilt mest i hele mitt liv så kudos til 3DO! 5ern kom mer tilbake til røttene med det vanlige kjente gameplayet fra 3ern og ble dermed bedre mottatt enn nr 4. H4 mangla vel også grail om jeg husker rett (jeg digga grail huntinga i nr 3)?

 

Overgangen til 3d gikk greit, men jeg syns det burde forblitt i 2d. Grafikken er ikke det som teller i de spillene der.

 

Det jeg liker med 3ern er at alle "rasene" er rimelig bra balansert, i hvert fall early game. De har alle egne taktikker og de føles forskjellige fra hverandre. Utforsking av kartet og oppbygging av helter samt skaffe nye artifacts er knall! Musikken/lydbildet i disse spilla passer også jævlig bra!

 

Fikk lyst til å spille det igjen jeg nå.. :)

Endret av EB_Veyron
Lenke til kommentar
Fikk lyst til å spille det igjen jeg nå.. :)

9060706[/snapback]

Me 2. Veldig synd at CDen er borte. :cry:

9060797[/snapback]

Derfor det er kjekt med en sikkerhets kopi :D

 

EDIT: Rekonstruksjon av II og III hadde vært tidenes! altså samme spillet bare med bedre grafikk!

Endret av SirSalemonsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...