Nuffern Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Lenge siden det har kommet noen oppdateringer loggen nå. Har han tatt ferie, eller har sengetøyet tatt kvelden på hardwaren? Lenke til kommentar
Hedgehog1337 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Det å legge et hovedkort på senga er vel ikke helt lurt ^^, EDIT: Men som sagt så hjelper det å lese hele posten så ja, antistatisk senge tøy er et must! Endret 13. august 2007 av Kåsen Lenke til kommentar
mariusbm Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 ahhhhh.... for meg som ikke akuratt er så opptatt av 3D ytelse men som er sykelig opptatt av server HW så var det en orgasmisk opplevelse å se den HWen der... ik vanvittig artig prosjekt du har her stoolman! blir den "soveromsvennlig" med tanke på støy eller er det bare å glemme? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 ahhhhh.... for meg som ikke akuratt er så opptatt av 3D ytelse men som er sykelig opptatt av server HW så var det en orgasmisk opplevelse å se den HWen der...ik vanvittig artig prosjekt du har her stoolman! blir den "soveromsvennlig" med tanke på støy eller er det bare å glemme? 9290255[/snapback] Synes han nevnte at den skulle være så pass lydsvak at den kunne stå under arbeidspulten, og med tanke på vannkjøling tror jeg det er fullt mulig. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Kan ikke tro at selveste stoolaman legger hw rett på sengetrekket? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Hvordan i all verden kan det bli for varmt i den kassa der? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Ifølge hwbot knuser jo X5365 8220 SE i SuperPi og PiFast. Men i wPrime er det en kar som har fått 8x8220, altså 16 kjerner, da er det nok ikke lett for stoolman. Opteron Xeon Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 hvis problemet er at radiatoren varmer opp kassa så mye kan du ikke da bare snu luftstrømmen? (og isolere mellom radiator og kasse så varmeoverføringen til kassa blir mindre med en gummipakning eller noe) Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hvorfor ikke bare bygge hele PC'en inn i en fryser? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 fryser er ikke laget for maks belastning 24/7, btw sjekk stoolmans tidligere prosjekter med å lage fasekjøling de er ganske stilige. Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 virker spennende, dette skal jeg følge med på Lenke til kommentar
Lyral Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Wow, griseheftig Gleder meg til testen av dette monsteret som HW skal utføre Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 fryser er ikke laget for maks belastning 24/7, btw sjekk stoolmans tidligere prosjekter med å lage fasekjøling de er ganske stilige. 9328750[/snapback] Så du mener at PC'en kommer til å varme opp fryseren? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Pcn kommer til å overbelaste fryseren over tid slik at fryseren går i stykker. (håper virkelig at du ikke hadde mat i den i første omgang) Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 En fyser vil kunne føre til at PCen kortslutter.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 nah mer at når kompressoren går så vil varmen isoleres i fryseren og vanntempen stige og til slutt vil maskinen overopphetes. Pcn må så klart stå utenfor fryseren. Skal du ha pcn inni er jeg usikker på hva harddiskene synes om det, og det kommer til å bli et kondenshelvete uten like. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) nah mer at når kompressoren går så vil varmen isoleres i fryseren og vanntempen stige og til slutt vil maskinen overopphetes. Pcn må så klart stå utenfor fryseren. Skal du ha pcn inni er jeg usikker på hva harddiskene synes om det, og det kommer til å bli et kondenshelvete uten like. 9336165[/snapback] Mente jo selfølgelig inni selve fryseren (der hvor det er kaldt). Tror PC'en skal holde siden jeg leste en test hvor de testet bærbare PC'er i ganske mange minusgrader og hvis harddiskene ikke skulle holde går det alltids ann å ha de på yttersiden av fryseren og bare kjøle de ned med vifter (tror ikke de blir så varm?). Hva er kondens? Endret 22. august 2007 av oblivion_-__ Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) nah mer at når kompressoren går så vil varmen isoleres i fryseren og vanntempen stige og til slutt vil maskinen overopphetes. Pcn må så klart stå utenfor fryseren. Skal du ha pcn inni er jeg usikker på hva harddiskene synes om det, og det kommer til å bli et kondenshelvete uten like. 9336165[/snapback] Mente jo selfølgelig inni selve fryseren (der hvor det er kaldt). Tror PC'en skal holde siden jeg leste en test hvor de testet bærbare PC'er i ganske mange minusgrader og hvis harddiskene ikke skulle holde går det alltids ann å ha de på yttersiden av fryseren og bare kjøle de ned med vifter (tror ikke de blir så varm?). Hva er kondens? 9336707[/snapback] Er ikke noe ekspert, men når det er så og så mange grader i forskjell på, og luftfuktigheten er høy, så kommer det kondens, aka "dogg". Samme som du får på vinduene når du sitter inni en varm bil med minusgrader ute. EDIT: Søk på forumet ang. bruk av kjøleskap, fryser osv. til kjøling av PC. Det vi(dem) har konkludert med hver gang, er at det ikke funker, det blir for stor belastning for kompressoren(+ evnt. andre komponenter, kan ikke serlig stort innenfor fasekjøling). Men indirekte kjøling er ofte mulig. Kjøling av radiator osv. Endret 22. august 2007 av todda7 Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 nah mer at når kompressoren går så vil varmen isoleres i fryseren og vanntempen stige og til slutt vil maskinen overopphetes. Pcn må så klart stå utenfor fryseren. Skal du ha pcn inni er jeg usikker på hva harddiskene synes om det, og det kommer til å bli et kondenshelvete uten like. 9336165[/snapback] Mente jo selfølgelig inni selve fryseren (der hvor det er kaldt). Tror PC'en skal holde siden jeg leste en test hvor de testet bærbare PC'er i ganske mange minusgrader og hvis harddiskene ikke skulle holde går det alltids ann å ha de på yttersiden av fryseren og bare kjøle de ned med vifter (tror ikke de blir så varm?). Hva er kondens? 9336707[/snapback] Er ikke noe ekspert, men når det er så og så mange grader i forskjell på, og luftfuktigheten er høy, så kommer det kondens, aka "dogg". Samme som du får på vinduene når du sitter inni en varm bil med minusgrader ute. EDIT: Søk på forumet ang. bruk av kjøleskap, fryser osv. til kjøling av PC. Det vi(dem) har konkludert med hver gang, er at det ikke funker, det blir for stor belastning for kompressoren(+ evnt. andre komponenter, kan ikke serlig stort innenfor fasekjøling). Men indirekte kjøling er ofte mulig. Kjøling av radiator osv. 9340152[/snapback] Er det rart jeg er EMO? *Går å kutter meg selv.* Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Må si jeg er totalt skuffet over prosjektet til stoolman. Trodde det skulle bli mer til updates her med tanke på historikken hans i overklokking. Skal ikke rakke ned eller noe slikt men når du har så sinnsykt med deler og sponsorer så burde du hvertfall klare å få til noe skikkelig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå