Gå til innhold

Stoolman bygger verdens raskeste PC! Kommentartråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende! Noen spørsmål fra min side..

- Er det noen offisiell rekord for hastighet på PCer?

- Hva definerer PC i denne forstand?

- Blir du sponset av DI?

- Hva skal du med maskinen etter du har slått div. rekorder?

PS: En lenke til workloggen i første innlegg hadde vært greit ;)

Lenke til kommentar
Spennende!  Noen spørsmål fra min side..

- Er det noen offisiell rekord for hastighet på PCer?

- Hva definerer PC i denne forstand?

- Blir du sponset av DI?

- Hva skal du med maskinen etter du har slått div. rekorder?

PS: En lenke til workloggen i første innlegg hadde vært greit ;)

9042179[/snapback]

Rekorden er på 5.46 GHz etter denne sida...

Lenke til kommentar

Meget pent :D

Var stilig å se to stk. Apogee GT blokker ved siden av hverandre.

Hvordan skal du kjøre vannkjølingsloopen? en Y kobling før CPUene, for å hindre at en CPU alltiv vil være litt varmere enn den andre? Og skal du kjøle noe annet med vann? Og skal det kobles på en waterchiller?

Det er vel uansett litt vanskelig å isolere et slikt HK vil jeg tenke meg, så under 0 grader kan vel bli litt problematisk. Men det kan vel også løses :p

Lenke til kommentar
Meget pent :D

Var stilig å se to stk. Apogee GT blokker ved siden av hverandre.

Hvordan skal du kjøre vannkjølingsloopen? en Y kobling før CPUene, for å hindre at en CPU alltiv vil være litt varmere enn den andre? Og skal du kjøle noe annet med vann? Og skal det kobles på en waterchiller?

Det er vel uansett litt vanskelig å isolere et slikt HK vil jeg tenke meg, så under 0 grader kan vel bli litt problematisk. Men det kan vel også løses :p

9077831[/snapback]

Ja, det å isolere et dual cpu kort er ikke noe jeg prioriterer å gjøre. Sikkert morsomt å kjøre dette på fase, mend et er uansett ikke prosessorene som vil bli flaskehalsen i overklokkingen her... Det er uten tvil minnet. Derfor er vannkjøling en god løsning som gir stabilitet og god kjøling.

Nå er det bare å krysse fingrene for at minnet er med på en liten OC run.. noe som på ingen måte er en selvfølge...

Har tenkt å kjøre pumpe->radiator (dual)->prosessor 1->radiator(single xtreme)->prosessor 2.Bruker ikke tank.. noe som er litt uvant, da jeg alltid har sverget til store bay tanker. Kun fillport denne gangen..

Lenke til kommentar
Har du noen planner for å kjøle ned NB og SB? Kan kanskje være vanskelig å finne noe som passer...

9108905[/snapback]

Hmmmm... en helg i Kristiansand med Sabeltann, tigre, løver og fornøyde barn er nå unnagjort. Fikk melding i dag om at en tank jeg har bestillt fra USA nå ligger å venter på meg.. så i løpet av dagen i morgen er nok systemet i gang iallefall.. Fortsatt noen småting som mangler, men jeg har nok til å få systemet opp å gå..

Bilder i morgen.. I promise..

Har forresten montert Swiftec chipsettkjølere på både North og southbridge.. viften er så rolig at dette ikke vil komme i nærheten av SAS diskene engang..

Lenke til kommentar

Jeg må innse mine begrensninger som kabinettmodder.. min innmontering av vindu ble ikke bra, og det er derfor det ikke har kommet noen bilder.

Mottok endelig tanken min i dag, (og det var IKKE takket være posten for å si det sånn... :-( ) og har montert inn dennne. Ble for sent for bilder i dag, men de følger i morgen..

Min gode venn Kristian Rolf har overtatt moddejobben på topp og sidedeksler i kabinettet (god bless his soul ), og da vet jeg at resultatet blir bra. Kristian er den jeg kjenner som er best til å modde, noe The Core prosjektet hans er vitne om..

Han vil legge ut bilder i arbeidsloggen også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...