stoolman Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Tråden for kommentarer til verdens raskeste PC.. Har du meninger eller synspunkter kan man poste de her. arbeidslogg Prosjektet er sponset av: Netshop Supermicro Intel OCZ Digital Impuls Endret 17. juli 2007 av stoolman Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 SWEET, sikkler noe over CPUene dine der da Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Spennende! Noen spørsmål fra min side.. - Er det noen offisiell rekord for hastighet på PCer? - Hva definerer PC i denne forstand? - Blir du sponset av DI? - Hva skal du med maskinen etter du har slått div. rekorder? PS: En lenke til workloggen i første innlegg hadde vært greit Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Kan ikke helt si du har frelst meg. Hørres ut som et spennende prosjekt men det virker som om du ikke har tatt det helt til neste nivå med posting av oppdateringer. Samt bildene dine funker ikke. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Flott prosjekt. Hva innebærer den modden du har gjort på prossesorene? Du nevnte noe med 1.5 volt. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Følger med på denne , høres spennende ut Får se hvem av du og oysfaerg som "går av med seieren" da! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Hva slags hw har du i denne? Worklog Endret 11. juli 2007 av Admin'c Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Må si det var litt lite info i workloggen. oysfaerg var mye flinker på den fronten etter det jeg husker Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Spennende! Noen spørsmål fra min side.. - Er det noen offisiell rekord for hastighet på PCer? - Hva definerer PC i denne forstand? - Blir du sponset av DI? - Hva skal du med maskinen etter du har slått div. rekorder? PS: En lenke til workloggen i første innlegg hadde vært greit 9042179[/snapback] Rekorden er på 5.46 GHz etter denne sida... Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Meget pent Var stilig å se to stk. Apogee GT blokker ved siden av hverandre. Hvordan skal du kjøre vannkjølingsloopen? en Y kobling før CPUene, for å hindre at en CPU alltiv vil være litt varmere enn den andre? Og skal du kjøle noe annet med vann? Og skal det kobles på en waterchiller? Det er vel uansett litt vanskelig å isolere et slikt HK vil jeg tenke meg, så under 0 grader kan vel bli litt problematisk. Men det kan vel også løses Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Meget pent Var stilig å se to stk. Apogee GT blokker ved siden av hverandre. Hvordan skal du kjøre vannkjølingsloopen? en Y kobling før CPUene, for å hindre at en CPU alltiv vil være litt varmere enn den andre? Og skal du kjøle noe annet med vann? Og skal det kobles på en waterchiller? Det er vel uansett litt vanskelig å isolere et slikt HK vil jeg tenke meg, så under 0 grader kan vel bli litt problematisk. Men det kan vel også løses 9077831[/snapback] Ja, det å isolere et dual cpu kort er ikke noe jeg prioriterer å gjøre. Sikkert morsomt å kjøre dette på fase, mend et er uansett ikke prosessorene som vil bli flaskehalsen i overklokkingen her... Det er uten tvil minnet. Derfor er vannkjøling en god løsning som gir stabilitet og god kjøling. Nå er det bare å krysse fingrene for at minnet er med på en liten OC run.. noe som på ingen måte er en selvfølge... Har tenkt å kjøre pumpe->radiator (dual)->prosessor 1->radiator(single xtreme)->prosessor 2.Bruker ikke tank.. noe som er litt uvant, da jeg alltid har sverget til store bay tanker. Kun fillport denne gangen.. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Flott du er blitt sponset mer Dette blir nok bra ! Lenke til kommentar
theoddone Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Har du noen planner for å kjøle ned NB og SB? Kan kanskje være vanskelig å finne noe som passer... Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Har du noen planner for å kjøle ned NB og SB? Kan kanskje være vanskelig å finne noe som passer... 9108905[/snapback] Hmmmm... en helg i Kristiansand med Sabeltann, tigre, løver og fornøyde barn er nå unnagjort. Fikk melding i dag om at en tank jeg har bestillt fra USA nå ligger å venter på meg.. så i løpet av dagen i morgen er nok systemet i gang iallefall.. Fortsatt noen småting som mangler, men jeg har nok til å få systemet opp å gå.. Bilder i morgen.. I promise.. Har forresten montert Swiftec chipsettkjølere på både North og southbridge.. viften er så rolig at dette ikke vil komme i nærheten av SAS diskene engang.. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Blir rått det her Stoolman. Gleder meg til bilder Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg må innse mine begrensninger som kabinettmodder.. min innmontering av vindu ble ikke bra, og det er derfor det ikke har kommet noen bilder. Mottok endelig tanken min i dag, (og det var IKKE takket være posten for å si det sånn... :-( ) og har montert inn dennne. Ble for sent for bilder i dag, men de følger i morgen.. Min gode venn Kristian Rolf har overtatt moddejobben på topp og sidedeksler i kabinettet (god bless his soul ), og da vet jeg at resultatet blir bra. Kristian er den jeg kjenner som er best til å modde, noe The Core prosjektet hans er vitne om.. Han vil legge ut bilder i arbeidsloggen også... Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Blir spennende og se om det blir Vr med vann da. Endret 25. juli 2007 av B-QL Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Update lagt ut nå i kveld.. begynner å blir ferdig nå.. det verste er unnagjort... Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Ooh. Pent. Er det ikke litt lite med 2x120mm og 1x120mm radiator? Tenker da på at det skal være 8 varmekjære kjerner under panseret. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Hva slags psu er det du skal bruke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå