Beges Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Finnes det noen programmer som lar deg konvertere dine midi-filer til mp3-filer med forholdsvis 'ekte' lyd? Jeg driver og komponerer i guitar-pro, og det hade vært utrolig bra visst noe slikt fantes, så jeg kanskje kunne gjort meg litt uavhengig av keyboardisten i bandet... Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Man kan konvertere Midi til mp3, men du får ikke mere realistisk instrumentlyd. Lenke til kommentar
Toa Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Man kan konvertere Midi til mp3, men du får ikke mere realistisk instrumentlyd. 9042106[/snapback] Og dette er noe du er rimelig sikker på? Har du lett rundt på nettet og sjekket ut hva det finnes av konverteringsprogrammer, og hvilke funksjoner disse har? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 du har et poeng der, tviler på at det fins en program som gjør alt for deg, men man kan alltid spille av midifilen og ta det opp som mp3. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Har du en fullversjon av GuitarPro med lydbibliotekene kan du spille inn som Wav-fil direkte fra GuitarPro. (Velg Wave under Export.) Fungerer helt greit her. Så kan du konvertere til MP3 om du trenger det etterpå med et annet program, slike konverterere finnes det masse av. Geir Lenke til kommentar
Toa Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Ser ut som det finnes massevis av programmer på nettet. Dette så rimelig ok ut: http://www.pistonsoft.com/midi2mp3.html Programmet støtter SF2 Soundfont, som vel betyr at du kan skaffe deg noen høykvalitets soundfonts for å benytte i konverteringen. Lenke til kommentar
Beges Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 Har du en fullversjon av GuitarPro med lydbibliotekene kan du spille inn som Wav-fil direkte fra GuitarPro. (Velg Wave under Export.) Fungerer helt greit her. Så kan du konvertere til MP3 om du trenger det etterpå med et annet program, slike konverterere finnes det masse av. Geir 9042234[/snapback] Dessverre er det bare gitar og bass som er med i lydbiblioteket til GuitarPro, så vidt jeg vet :/ Hmm...kan noen fortelle meg hvordan jeg installerer og bruker soundfonts'a? Går det an å bruke dem i Guitar Pro? Lenke til kommentar
Beges Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) EDIT: Volumknappen er min venn Endret 10. juli 2007 av Beges Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Har du en fullversjon av GuitarPro med lydbibliotekene kan du spille inn som Wav-fil direkte fra GuitarPro. (Velg Wave under Export.) Fungerer helt greit her. Så kan du konvertere til MP3 om du trenger det etterpå med et annet program, slike konverterere finnes det masse av. Geir 9042234[/snapback] Dessverre er det bare gitar og bass som er med i lydbiblioteket til GuitarPro, så vidt jeg vet :/ Hmm...kan noen fortelle meg hvordan jeg installerer og bruker soundfonts'a? Går det an å bruke dem i Guitar Pro? 9043859[/snapback] du har også trommer, i gitarpro har du RSE eller hva det heter, men det høres ikke bra ut... Lenke til kommentar
Beges Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 Har du en fullversjon av GuitarPro med lydbibliotekene kan du spille inn som Wav-fil direkte fra GuitarPro. (Velg Wave under Export.) Fungerer helt greit her. Så kan du konvertere til MP3 om du trenger det etterpå med et annet program, slike konverterere finnes det masse av. Geir 9042234[/snapback] Dessverre er det bare gitar og bass som er med i lydbiblioteket til GuitarPro, så vidt jeg vet :/ Hmm...kan noen fortelle meg hvordan jeg installerer og bruker soundfonts'a? Går det an å bruke dem i Guitar Pro? 9043859[/snapback] du har også trommer, i gitarpro har du RSE eller hva det heter, men det høres ikke bra ut... 9044820[/snapback] Nei, men hva skal jeg..gjøre med Soundfont-filene etter jeg har lastet dem ned? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Synes det er på sin plass å nevne at midi- filer ikke er lyd. Det er kun styringsdata til en synth. Midifiler inneholder altså ikke lyd, det er derfor filene er så små. Skal man lage lyd av midi, må man altså spille av midi- fila gjennom en synt. lydkvaliteten på mp3- fila er altså avhengig av kvaliteten på syntisizeren. En del soft- GM/GS/XM- synter har innebygget "export to audio" innebygget, slik at man slipper å spille av midi- fila i realtime. Mener bestemt at både Yamaha og Roland har laget slike virtuelle soundmodule- programmer. Yamahas versjon heter S-YXG50, og fungerer helt greit. Når det er sagt, så låter vel rene midifiler rimelig plastikk etter dagens standard. I hvert fall hvs GM- standarden brukes. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 joda, men jeg tror det er snakk om og gjøre Midi, som allerede er en lyd fil i f.eks cubase og så eksportere denne til Mp3, forskjellen blir da bare formatet, lyden er helt lik... Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Nird, beklager, men dette er rent tulleprat og desinformasjon. MIDI- data er ikke lyd, har aldri vært det, og kommer ikke til å bli det. Det at for eksempel Cubase kan styre synther og/eller lydfiler via MIDI blir en helt annen sak. Når man spiller inn en MIDI- fil i cubase, registreres tastetrykkene, hvilke strenger man spiller på, eller hva man blåser, hva man skriver inn manuelt i en eller annen editor, etter et bestemt start- tidspunkt på en tidslinje i Cubase. Skal man høre ha man legger inn, må man ha en synth, en sampler eller en annen lydproduserende enhet. MIDI er kun styringsdata for en enhet som lager lyden. Det å påstå at MIDI er lyd, blir omtrent som å si at en ASCII- fil med teksten til en bok er det samme som en MP3- fil av den samme boka, der den er lest inn. Endret 10. juli 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 les det jeg sa engang til.... sa ikke at midi er lyd... han har sikkert en midifil som han har lagt på synther osv, som han vill eksportere til mp3. jeg er fullstendig klarover hva midi er og gjøre, så ikke kom her og vift med bæleringskjeppen.. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Jeg pleier å gjøre det med filer fra vgmusic.com ... En guitar-pro fil er MIDI regner jeg med... Jeg importerer den i Reason (eller et liknende program) og setter på mer realistiske intrumenter til hver kanal, så ekporterer jeg det til WAV og voila D; Som sagt.. midi-filer (i General midi) styrer bare lydkortets softsynth (som suger). Endret 11. juli 2007 av TheMaister Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 les det jeg sa engang til....sa ikke at midi er lyd... han har sikkert en midifil som han har lagt på synther osv, som han vill eksportere til mp3. jeg er fullstendig klarover hva midi er og gjøre, så ikke kom her og vift med bæleringskjeppen.. 9048449[/snapback] Ok. Beklager, jeg burde selvsagt ha skjønt at setningen "...jeg tror det er snakk om og gjøre Midi, som allerede er en lyd fil i f.eks cubase..." betyr at MIDI ikke er lyd. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 hehe. dette var det eg skulle ha spurt etter for lenge sia. takker trådstarter for å gjøre dt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå